Dentonet
BLOGOSFERA
BLOGOSFERA
E-mail

5 sposobów na pozyskanie „tych” pacjentów

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
5 sposobów na pozyskanie „tych” pacjentów

5 sposobów na pozyskanie „tych” pacjentów

Odsuwając na bok cały marketing wewnętrzny, dzięki któremu częściej możesz pracować z już obecnymi (często swoimi ulubionymi) pacjentami oraz ich krewnymi, najlepszym sposobem na pozyskanie nowych pacjentów z zewnątrz jest marketing online.

Niezależnie od tego co już robisz online, wszystko kieruje (a przynajmniej powinno kierować) potencjalych pacjentów do Twojej strony internetowej. Upewnij się zatem, że spełnia ona kryteria aktualnych wymagań przeglądarek internetowych oraz wytycznych największej wyszukiwarki, Google. Jeżeli Twoja strona jest juz responsywna (otwiera się czytelnie na urządzeniach mobilnych), jeżeli ładuje się szybko i kompletnie (krócej niż 2 sekundy), jeżeli jest zoptymalizowana pod kątem SEO (jest prowadzona w zgodzie z aktualnymi algorytmami wyszukiwarki), upewnij się, że zawiera poniższe aspekty.

1. Treści interesujące potencjalnego pacjenta. Strona musi zawierać dużą ilość merytorycznych tekstów, ilustracji, animacji. Powinna to byc strona, która daje wartość czytelnikowi. Dzięki takiej stronie spełnisz kilka ważnych warunków, niezbędnych w przekonaniu potencjalnego pacjenta dlaczego jesteś lekarzem / gabinetem, do którego warto się udać:

– edukujesz pacjentów – pacjenci wyedukowani przychodzą do gabinetu już przygotowani, zadają mniej pytań podczas konsultacji, są bardziej skłonni do podjęcia decyzji o leczeniu już podczas pierwszego spotkania,

– tworzysz wizerunek eksperta – pacjenci postrzegają Cię jako osobę kompetentną, która zna się na rzeczy, która już pomogła innym “podobnym” pacjentom, postrzegają Cię jako fachowca, który rozwiąże ich problem,

– uświadamiasz wartość – pacjenci chcą być przekonani, że każda złotówka wydana na leczenie w Twoim gabinecie będzie tego warta, niezależnie czy na początku wydaje się im drogo, powinni uświadamić sobie dlaczego warto podjąc leczenie.

– budujesz zaufanie – dzieląc się wiedzą i doświadczeniem pokazujesz pacjentom, że jesteś otwarta osobą, z która łatwiej nawiązuje się kontakt, obniżasz tym samym poprzeczkę (barierę psychologiczną) jaką muszą pokonać pacjenci, szczególnie z dentofobią,

– osłabiasz konkurencję – zanim pacjenci podejmą decyzję o leczeniu będą porównywać co jest na Twojej stronie oraz co prezentuje Twoja konkurencja, jeżeli na ich stronach nie będzie wartościowych treści, dostrzegą to i tym bardziej upewnią się w przekonaniu, że jesteś odpowiednią osobą do leczenia ich zębów.

2. Dowód społecznego zaufania. czyli co inni mówia o Tobie. Jest to uzupełnienie tego co sam możesz napisać o sobie na stronie internetowej oraz w innych materiałach marketingowych. Podświadomie nie ufamy komuś kto się przechwala, mówiąc o sobie, że jest najlepszy, najmądrzejszy, najszybszy. Zdecydowanie łatwiej przychodzi nam akceptacja takich faktów, jeżeli są one potwierdzone przez kogoś, kto taka osobę poznał osobiście. Stąd też powód dlaczego powinniśmy inwestować czas i pieniądze w gromadzenie kapitału w postaci:

video opinii pacjentów,
relacji z leczenia,
zdjęć przed i po leczeniu,
komentarzy oraz opinii online,
podziękowań w książce gości w poczekalni.

Wspomniane rzeczy możesz umieszczać następnie na swojej stronie internetowej, jak również na kanale You Tube, Facebook’u, Znanym Lekarzu, ABC Zdrowie. Zachęcaj swoich pacjentów do umieszczania opinii na Twój temat w internecie. Nie bój się tego – jeżeli jesteś pewny swojej jakości zawsze będziesz miał rzeszę fanów, którzy chętnie będą polecac Cię innym. Z pewnością już to robią pośród swoich znajomych i krewnych. Dlaczego nie mieliby tego robić w internecie? Nie zapominaj również o Google, ponieważ jest to kluczowy motor napędowy ruchu na Twoją stronę www.

3. Finansowanie leczenia i sposoby płatności. Leczenie musi być dostępne finansowo dla Twojej grupy docelowej. Musisz pokazać potencjalnym pacjentom, w jaki sposób mogą rozliczać leczenie stomatologiczne w Twoim gabinecie. Jeżeli oferujesz finansowanie, kredytowanie, raty – zaprezentuj to czytelnie na swojej stronie internetowej, opisz to na materiałach drukowanych jakie rozdajesz pacjentom w gabinecie i recepcji. Ułatw pacjentom przełamanie kolejnej bariery jaką nierzadko jest ograniczony budżet.

Oprócz systemu ratelnego czy innego finansowania zewnętrzengo, warto zaprezentować pacjentom formę rozliczana “po wykonanym zabiegu / etapie leczenia”. Jest to szczególnie istotne w przypadku prac kompleksowych, implanto-protetycznych czy ortodontycznych. Wytłumacz, że pacjent nie musi zapłacić z góry za leczenie, dzięki czemu koszt całego planu leczenia rozkłada się w czasie poniekąd samoczynnie (bez potrzeby angażowania dodatkowego finansowania).

Przypomnij też, że oferujesz wysoką jakość. Jakość, za którą warto zapłacić ponieważ jest to potwierdzone, na przykład przez innych pacjentów, którzy już podjęli podobne leczenie w Twoim gabinecie (punkt 2).

4. Gwarancja na leczenie. Pacjenci często myślą – co się stanie gdy coś pójdzie nie tak? Ściągnij zatem z nich stres, który temu towarzyszy. Dzięki przejrzystym i uczciwym gwarancjom obniżasz kolejną barierę na drodze pacjenta do podjęcia “właściwej” decyzji. Sformułuj swoje warunki gwarancji tak, aby dawały pacjentom poczucie bezpieczeństwa. Nie wprowadzaj do nich szeregu gwiazdek i kolejnych warunków, eliminujących prawa pacjenta. Bądź stanowczy i nie zgadzaj się na wszystko, jednocześnie pokaż pacjentom, że jest pewien okres czasu, w którym moga się zgłosić z ewentualnym problemem.

Poprzez gwarancje pokazujesz pacjentom, że jesteś pewny swoich umiejętności, ponownie budując zaufanie oraz wzmacniając wizerunek eksperta.

5. Rozmowa telefoniczna i pierwsze spotkanie w gabinecie. Niezależnie ile siły i pieniędzy włożysz w powyższe cztery kwestie, wszystko moze legnąć w gruzach gdy Twój personel zaprezentuje przeciętną jakość obsugi podczas pierwszego kontaktu. Rejestratorki musza być przeszkolone i przygotwane do prowadzenia rozmów telefonicznych, odpowiadania często na trudne pytania pacjentów, zmotywowania pacjenta do przyjścia na konsultacje. Muszą one odbierać każdy telefon (w ostateczności oddzwaniać natychmiast na połączenie nieodebrane), muszą odpisywać na nadchodzące maile i zgłoszenia internetowe (np: wypełnione formularze kontaktowe ze strony www).

W momencie gdy pacjent jest już fizycznie w gabinecie, Twój personel musi zrobić dobre pierwsze wrażenie. Nie ma tutaj mowy o kiepskiej obsłudze klienta, naburmuszonej recepcjonistce, nieuprzejmej asystentce czy też o lekarzu, który nie wita się z pacjentem czy też udaje, że go nie widzi w poczekalni. Dzisiejsi pacjenci oczekują opieki, zatem okaż mu ją poprzez zaproponowanie kawy lub herbaty, pomóż wypełnić wszelkie formularze, oprowadź po klinice, spraw, aby pacjent poczuł się mile widziany, potrzebny, doceniony.