Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca asysty
Higiena stomatologiczna
Edukacja
Wokół gabinetu
Warto wiedzieć
Asysdent2

Asystentka stomatologiczna rozmawia z pacjentem

Brak komentarzy | Publikacja:
Asystentka stomatologiczna rozmawia z pacjentem

Asystentka stomatologiczna rozmawia z pacjentem

Na wizerunek gabinetu stomatologicznego składa się wiele aspektów, z pracą dentysty oraz reszty zespołu na czele. W pierwszej kolejności, zwłaszcza w dużych klinikach stomatologicznych, pacjent spotyka jednak recepcjonistkę, a później asystentkę stomatologiczną. Także od nich zależy ocena, jaką w rezultacie pacjent wystawi klinice.

Na asystentce stomatologicznej, która rozmawia z pacjentem przed rozpoczęciem leczenia, spoczywa duża odpowiedzialność. Oczywiście jej najważniejszym zadaniem jest pomoc stomatologowi podczas zabiegu, ale to ona odpowiada za pierwsze wrażenie pacjenta po wejściu do gabinetu. Jeśli asystentka stomatologiczna jest miła i kompetentna, ogólna ocena kliniki wystawiona przez pacjenta będzie pozytywna.

Warto pamiętać, że istnieją wyjątkowe grupy pacjentów, które potrzebują szczególnego wsparcia ze strony asystentki stomatologicznej. Są to osoby pojawiające się w danej klinice po raz pierwszy, odczuwające silny lęk przed wizytą oraz małe dzieci. Wystarczy drobny gest, taki jak uśmiech, wskazanie fotela czy podanie chusteczek higienicznych, aby pacjent poczuł się komfortowo. W ostatecznym rozrachunku, zachowanie asystentki stomatologicznej może stać się jednym z powodów, dla których pacjent wróci do konkretnego gabinetu.

Z faktu, że profesjonalna, kompetentna oraz sympatyczna asystentka stomatologiczna to jedna z najważniejszych wizytówek kliniki, powinni sobie zdawać sprawę również lekarze. Docenianie jej pracy – zwłaszcza pod względem finansowym – motywuje do jeszcze większego zaangażowania. Z kolei asystentki stomatologiczne muszą mieć świadomość, że ich praca jest elementem całości, jaką stanowi zespół gabinetu stomatologicznego.

ab


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Adam Niedzielski - Dentonet.pl
"Chcemy być partnerem". NRL rozmawia z ministrem zdrowia Lekarz

– Nie chcielibyśmy być petentem, a partnerem w podejmowaniu decyzji dla dobra wszystkich, tak aby nie były one wynikiem teoretycznych przemyśleń, ale zawierały głos praktyków – powiedział prezes Naczelnej Rady Lekarskiej Andrzej Matyja, rozpoczynając...

Paweł Strzelec - Dentonet.pl
Dlaczego nie warto negocjować z pacjentem? [video] Lekarz

- Zdarzają się przypadki, że pacjenci wracają do gabinetu stomatologicznego z żądaniami zwrotu kosztów leczenia, twierdząc, że doszło do błędu lub powikłania. Przestrzegam przed negocjowaniem z pacjentem - mówi w rozmowie z Dentonetem mec. Pawe...

komunikacja z pacjentem - Dentonet.pl
Najważniejsze w rozmowie lekarza z pacjentem to … Lekarz

- Bardzo często lekarze dentyści rozmawiając z pacjentami mówią o rozwiązaniach. Warto natomiast rozmawiać o efekcie, a nie rozwiązaniach - mówi w rozmowie z Dentonetem Mariusz Oboda, trener rozwoju praktyk stomatologicznych. ...

ROZWIŃ WIĘCEJ
e-recepta - Dentonet.pl
NRL rozmawia z ministrem zdrowia o stosowaniu e-recept Lekarz

Z początkiem 2020 r. wszystkich lekarzy i lekarzy dentystów obejmie obowiązek wystawiania e-recept, a zarówno System Informacji Medycznej, jak i całe prawne otoczenie procesu cyfryzacji dokumentacji medycznej nie są do tego przygotowane – twierdzi Na...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Każdy komentarz zostanie poddany moderacji