Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca
Materiały i technologie
Lifestyle
Aktualności
Finanse i podatki
Edukacja

Asystentka stomatologiczna rozmawia z pacjentem

Publikacja:
Asystentka stomatologiczna rozmawia z pacjentem

Asystentka stomatologiczna rozmawia z pacjentem

Na wizerunek gabinetu stomatologicznego składa się wiele aspektów, z pracą dentysty oraz reszty zespołu na czele. W pierwszej kolejności, zwłaszcza w dużych klinikach stomatologicznych, pacjent spotyka jednak recepcjonistkę, a później asystentkę stomatologiczną. Także od nich zależy ocena, jaką w rezultacie pacjent wystawi klinice.

Na asystentce stomatologicznej, która rozmawia z pacjentem przed rozpoczęciem leczenia, spoczywa duża odpowiedzialność. Oczywiście jej najważniejszym zadaniem jest pomoc stomatologowi podczas zabiegu, ale to ona odpowiada za pierwsze wrażenie pacjenta po wejściu do gabinetu. Jeśli asystentka stomatologiczna jest miła i kompetentna, ogólna ocena kliniki wystawiona przez pacjenta będzie pozytywna.

Warto pamiętać, że istnieją wyjątkowe grupy pacjentów, które potrzebują szczególnego wsparcia ze strony asystentki stomatologicznej. Są to osoby pojawiające się w danej klinice po raz pierwszy, odczuwające silny lęk przed wizytą oraz małe dzieci. Wystarczy drobny gest, taki jak uśmiech, wskazanie fotela czy podanie chusteczek higienicznych, aby pacjent poczuł się komfortowo. W ostatecznym rozrachunku, zachowanie asystentki stomatologicznej może stać się jednym z powodów, dla których pacjent wróci do konkretnego gabinetu.

Z faktu, że profesjonalna, kompetentna oraz sympatyczna asystentka stomatologiczna to jedna z najważniejszych wizytówek kliniki, powinni sobie zdawać sprawę również lekarze. Docenianie jej pracy – zwłaszcza pod względem finansowym – motywuje do jeszcze większego zaangażowania. Z kolei asystentki stomatologiczne muszą mieć świadomość, że ich praca jest elementem całości, jaką stanowi zespół gabinetu stomatologicznego.

ab


POWIĄZANE ARTYKUŁY

komunikacja z pacjentem1
Kilka kroków do lepszej komunikacji z pacjentem Asysta

Jest różnica między informacją a komunikacją. Dlatego uważnie słuchaj, czego oczekują twoi pacjenci i dostosuj oczekiwania do możliwości. My zaś często skarżymy się na to, że pacjenci nie słuchają lub nie przestrzegają naszych zaleceń. Z drugiej stro...

relacje z pacjentem
Gdy pacjent chce być kimś więcej, niż tylko pacjentem… Lekarz

Niechciana uwaga ze strony pacjenta to temat rzadko poruszany w serwisach stomatologicznych, co nie znaczy, że mało istotny, czy dotyczący tylko garstki dentystów. Problematykę relacji, które wykraczają poza standardowy kontakt lekarza z pacjentem po...

Listerine grafika
Kompleksowa opieka nad pacjentem ortodontycznym Asysta

Podczas leczenia ortodontycznego pacjenci powinni szczególnie zwracać uwagę na higienę zębów i dziąseł. Noszenie aparatu ortodontycznego przyczynia się do powstawania dodatkowych przestrzeni gromadzących resztki jedzenia, które powodują rozwój szkodl...

ROZWIŃ WIĘCEJ
komunikacja przez aplikacje
Uwaga na komunikację z pacjentem przez aplikacje! Lekarz

Brytyjska Unia Obrony Stomatologów (Dental Defence Union; DDU) wydała w dniu 31 października wytyczne dotyczące potencjalnych zagrożeń i pułapek związanych z komunikowaniem się lekarzy z pacjentami za pomocą aplikacji do przesyłania wiadomości. Dent...

higienistka - Dentonet.pl
Asystentka stomatologiczna do zakładu karnego poszukiwana Asysta

Zakład karny w Nowym Wiśniczu zatrudni na 0,3 etatu asystentkę stomatologiczną. Za pracę proponuje wynagrodzenie w wysokości około 1450 zł brutto. Dyrektor zakładu karnego w Nowym Wiśniczu poinformował, że w jednostce zostało wszczęte postępowanie k...

no fault
Naczelna Izba Lekarska rozmawia o systemie no-fault Lekarz

Prezes Naczelnej Rady Lekarskiej Łukasz Jankowski w ostatnich dniach spotkał się z ministrem zdrowia Adamem Niedzielskim, marszałkiem Senatu Tomaszem Grodzkim, przewodniczącą senackiej komisji zdrowia Beatą Małecką-Liberą oraz Rzecznikiem Praw Obywat...

Dentonet - jak przyjmować skargi od pacjentów
Jak rozmawiać z pacjentem, gdy coś poszło nie tak? Lekarz

Wypadki, takie jak ekstrakcja niewłaściwego zęba, mogą się zdarzyć, ale to, jak lekarze reagują na te sytuacje, ma ogromne znaczenie - twierdzą członkowie Rady na rzecz Wspierania Dostępu i Prewencji Amerykańskiego Towarzystwa Stomatologicznego (ADA)...

Piotr Puchała - Dentonet.pl
Jak rozmawiać z pacjentem o złamanym narzędziu w jego zębie? Lekarz

Do lek. dent. Piotra Puchały przyjeżdżają pacjenci z całej Polski, kierowani przez innych lekarzy na procedurę usunięcia złamanego narzędzia w kanale podczas leczenia endodontycznego. - Jesteśmy w stanie większość narzędzi usunąć - mówi w rozmowie z ...

implantolodzy
Komunikacja z pacjentem w leczeniu implantologicznym Lekarz

- Błędy w sztuce zdarzają się bardzo rzadko. Roszczenia pacjentów nader często dotyczą po prostu niewłaściwej komunikacji. My mamy swoje ograniczenia, zarówno czysto ludzkie, jak i materiałowe czy technologiczne, ale kluczem jest to, żeby pacjent to ...

kajdanki
USA: asystentka stomatologiczna oskarżona o kradzież Asysta

42-letnia asystentka stomatologiczna ze stanu Nevada została oskarżona przez policję o kradzież 22 tys. dolarów i wykonywanie ekstrakcji zębów bez wymaganych uprawnień. Zastępcy szeryfa z hrabstwa Washoe w stanie Nevada aresztowali 42-letnią kobietę...