Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca asysty
Higiena stomatologiczna
Edukacja
Wokół gabinetu
Warto wiedzieć
Asysdent2

Asysta stomatologiczna zasługuje na regularne podwyżki

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Asysta stomatologiczna zasługuje na regularne podwyżki

Asysta stomatologiczna zasługuje na regularne podwyżki

Ustalone podczas rozmowy kwalifikacyjnej wynagrodzenie asystentki stomatologicznej musi – a przynajmniej powinno – ulegać systematycznemu podwyższaniu. I choć pracodawcy bardzo często zapominają o corocznych podwyżkach lub uznaniowych premiach, to warto trzymać rękę na pulsie i samodzielnie rozmawiać z szefem o pieniądzach. Niestety, ciężka i pełna poświęceń praca higienistek oraz asystentek stomatologicznych w wielu wpadkach bywa niezauważona.

Upominanie się o podwyżkę w jakimkolwiek zawodzie nie jest łatwe ani przyjemne. Dotyczy to również asystentek stomatologicznych. O wiele bardziej komfortowa jest sytuacja, kiedy to szef jako pierwszy wychodzi z inicjatywną podwyższenia pensji – niestety, należy ona do rzadkości. W niewielu klinikach stomatologicznych istnieje również w pełni przejrzysta oraz systemowa polityka płacowa. Wówczas każdy pracownik co roku otrzymuje wynagrodzenie wyższe o kilka procent, w zależności od ustaleń między pracodawcą a reprezentantami załogi. W większości gabinetów o swoje pieniądze każdy walczy sam.

Właściwie każda asystentka stomatologiczna ma opory przed zainaugurowaniem rozmowy o podwyżce. Obawy dotyczą m.in. ewentualnej odmowy szefa, pogorszenia atmosfery w miejscu pracy, a w skrajnych przypadkach – groźby zwolnienia. Mimo wszystko, warto przełamać nieśmiałość i podjąć tego typu dyskusję. Oczywiście należy mądrze wybrać moment do rozmowy: nie może to być czas zwiększonych inwestycji w klinice czy okres dużo mniejszej liczby pacjentów. Wówczas lekarz może nie być skłonny do finansowych negocjacji. A nawet jeżeli odmówi, nie należy się zrażać, ale zakomunikować mu, że za jakiś czas wrócimy do tematu. Wysokość wynagrodzenia to dla każdego – także dla asystentek stomatologicznych – kluczowy aspekt wykonywanej pracy.

ab


POWIĄZANE ARTYKUŁY

dentobus - Dentonet.pl
Opieka stomatologiczna dla pacjentów z COVID-19 i w kwarantannie Lekarz

Pacjenci z COVID-19 na terenie województwa kujawsko-pomorskiego mogą otrzymać pomoc stomatologiczną w dwóch miejscach – dentobusie stacjonującym we Włocławku oraz klinice w Toruniu. Jak czytamy na stronie kujawsko-pomorskiego oddziału wojewódzkiego ...

telefoniczna informacja pacjenta - Dentonet.pl
Czy i jak NFZ wyceni teleporadę stomatologiczną? [video] Lekarz

Jeszcze jej w koszyku świadczeń NFZ nie ma, ale dyskusje o potrzebie jej wprowadzenia trwają od lat, a nasiliły się od początku pandemii koronawirusa. Mowa oczywiście o teleporadzie. Krajowi konsultanci różnych specjalności wskazują, że teleporada mo...

środki ochrony dla asysty - Dentonet.pl
Pacjent z SARS-CoV-2 w gabinecie – jak musi chronić się asysta? Asysta

W wytycznych ministerstwa zdrowia dotyczących leczenia stomatologicznego w czasie pandemii koronawirusa znalazł się opis wymaganych środków ochrony dla zespołu stomatologicznego w przypadku leczenia pacjenta z podejrzeniem zakażenia SARS-CoV-2, w tra...

ROZWIŃ WIĘCEJ
środki ochrony dla asysty-stomatologicznej - Dentonet.pl
Pacjent bez podejrzenia SARS-CoV-2 – jak musi chronić się asysta? Asysta

Kilka dni temu ministerstwo zdrowia opublikowało wytyczne dla praktyk stomatologicznych przyjmujących pacjentów w czasie pandemii koronawirusa. Znalazły się w nich zapisy nie tylko dla lekarzy dentystów, ale również asystentek stomatologicznych. Doty...

Ewa Mazur-Pawłowska - Dentonet.pl
Dokumentacja pacjenta w stomatologii - co musi wiedzieć asysta? Asysta

- Zapraszam na mój wykład podczas konferencji ASYSDENT 2020 – mówi mec. Ewa Mazur-Pawłowska, jedna z wykładowców tegorocznego ASYSDENTU. – Przedstawię Państwu koncepcję przygotowywania podstawowej dokumentacji pacjenta w stomatologii. Jest to bardzo ...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres