Anulowanie paragonu w gabinecie stomatologicznym
Anulowanie paragonu w gabinecie stomatologicznym
Każdy stomatolog może pomylić się w trakcie rejestrowania usług medycznych na kasie fiskalnej, tymczasem żadne z tego typu urządzeń nie posiada opcji anulowania wydrukowanego wcześniej paragonu. Co zrobić w takiej sytuacji? Czy anulowanie paragonu jest możliwe?
Przypomnijmy – zgodnie z rozporządzeniem ministra finansów, od 1 marca 2015 r. każdy gabinet stomatologiczny, bez względu na wysokość obrotów, musi być wyposażony w kasę fiskalną. Podczas jej obsługi nietrudno o pomyłkę. Może ona polegać np. na wprowadzeniu nie tej usługi lub wpisaniu nieprawidłowego kodu. Wielu stomatologów zastanawia się więc, co zrobić w takiej sytuacji. Żadna kasa fiskalna nie posiada bowiem opcji anulowania wydrukowanego uprzednio paragonu.
Jeśli nie anulowanie paragonu, to co?
Zasady postępowania w przypadku pomyłki w ewidencji określono w paragrafie 3. ust. 5 rozporządzenia ministra finansów w sprawie kas rejestrujących z 1 kwietnia 2013 r.. Podatnik ma wówczas obowiązek niezwłocznie dokonać jej korekty przez ujęcie w odrębnej ewidencji:
- niewłaściwie zewidencjonowanej sprzedaży (wartość sprzedaży brutto i wartość podatku należnego,
- krótkiego opisu przyczyny i okoliczności popełnienia pomyłki oraz dołączenia oryginału paragonu fiskalnego dokumentującego sprzedaż, przy której nastąpiła oczywista pomyłka.
Z rozporządzenia wynika więc, że anulowanie paragonu wymaga sporządzenia krótkiego protokołu. Muszą się w nim znaleźć dane firmy, data i miejsce wystawienia paragonu, jego numer, numer kasy fiskalnej, powód anulowania paragonu, jego wartość oraz dane osoby przygotowującej protokół. Należy do niego dołączyć anulowany paragon (a najlepiej – kserokopię lub skan, gdyż paragony dość szybko blakną).
Wartość anulowanego paragonu trzeba odliczyć od obrotu i sprzedaży w poszczególnych stawkach PTU z raportu dobowego z tego dnia oraz w okresowych i miesięcznych rejestrach VAT za okres obejmujący błędny paragon.
AF
Fot. jarmoluk, pixabay.com
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Personel medyczny gabinetu stomatologicznego od czasu do czasu bierze udział w leczeniu pacjenta, który wykazuje szczególnie duży lęk przed wizytą u dentysty. Nie wszyscy jednak wiedzą, że na sukces (bądź porażkę) w leczeniu dentofoba bezpośredni wpł...
Rzecznik Praw Pacjenta przypomina, że wizyty lekarskie małoletniego pacjenta co do zasady odbywają się w obecności rodzica lub opiekuna prawnego. Jeśli pacjent ukończył 16 lat, zgodę na leczenie lub wykonanie badania musi wyrazić zarówno rodzic, jak ...
W lipcu 2023 roku serwis Dentaly.org przeprowadził badanie ankietowe wśród 1265 osób – zarówno lekarzy, jak i pacjentów, koncentrując się na zaletach, ale i zagrożeniach związanych z obecnością sztucznej inteligencji w praktyce stomatologicznej. Obs...
Wśród pacjentów gabinetów stomatologicznych są osoby, które wykazują szczególne, niekiedy ekstremalnie duże obawy przed podjęciem leczenia. Co oczywiste, od każdego członka zespołu klinicznego wymaga to postawy wspierającej i głębokiej wrażliwości na...
W dzisiejszym artykule dowiesz się, jak stawiać pierwsze kroki i zacząć rozwijać marketing w gabinecie stomatologicznym. Zobaczysz, jakie obszary należy rozwijać w pierwszej kolejności, jakie działania są priorytetowe i co zrobić, jeśli nie masz czas...
Na stronie internetowej komisji stomatologicznej Okręgowej Izby Lekarskiej w Krakowie umieszczone są wzory dokumentów niezbędnych w procesie rejestracji aparatu RTG w gabinecie. Na stronie KS OIL w Krakowie umieszczono protokół wykonania testu odbio...
Dobra komunikacja z pracownikami nie jest czymś dziecinnie prostym, ale też nie jest zbyt trudna, by o nią nie zabiegać i jej nie wypracowywać. Jakich zasad warto przestrzegać, przekazując informacje zwrotne (zwłaszcza te trudne), aby utrzymać dobre ...
Jednym z najważniejszych czynników wpływających na bezpieczeństwo pacjentów i personelu stomatologicznego w gabinecie jest prawidłowa dezynfekcja narzędzi. Tego właśnie dotyczy kolejny film z cyklu "Dezynfekuj, nie ryzykuj" przygotowany przez firmę E...
Powierzchnie w gabinecie stomatologicznym narażone są na różne zanieczyszczenia. Dla bezpieczeństwa personelu oraz pacjentów kluczowa jest ich prawidłowa dezynfekcja. Z kolejnego filmu edukacyjnego przygotowanego przez firmę Ecolab dowiesz się, w ja...
Jak podało w komunikacie prasowym z 28 marca br. Biuro Prokuratora USA dla Południowego Dystryktu Teksasu, menadżer kliniki dentystycznej w Houston przyznał się do winy w związku z zarzutem niezapłacenia około 500 000 dolarów podatków od wynagrodzeni...
– Musimy zdawać sobie sprawę, że pacjenci w wieku senioralnym często mają ograniczone funkcje poznawcze, np. niedosłyszą. Lekarz dentysta musi umieć skutecznie komunikować się z takimi pacjentami. Często wymagają oni większej empatii, dłuższego czasu...