Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

Aby pacjent podjął leczenie, potrzebuje motywacji

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Aby pacjent podjął leczenie, potrzebuje motywacji

Aby pacjent podjął leczenie, potrzebuje motywacji

Kiedy lekarze stomatolodzy rozmawiają z pacjentami, bardzo często popełniają błąd, który polega na tym, że proponują im rozwiązania problemów, z którymi oni przychodzą, na zasadzie: pojawia się konkretny przypadek – trzeba poszukać rozwiązania. A zatem można powiedzieć, że zdarza się stomatologom dany przypadek „przepuszczać” przez filtr rozwiązań (akademicki model podejścia do zagadnienia). Jednak – co ważne podkreślenia – w bezpośredniej rozmowie z pacjentem potrzebne są emocje, ponieważ motywacja jest emocją – przekonuje w rozmowie z portalem Dentowizja.pl Mariusz Oboda (Oboda Consulting & Training Group).

W związku z tym rodzą się pytania – jak wywołać u pacjenta emocję zwaną motywacją oraz czy lekarze uczeni są, jak to zrobić? Wielu odpowie, że nie są tego uczeni, ale równie wielu będzie miało wątpliwości, czy należy je wywoływać.
Jednak – jeśli nie będziemy tego robić, zaczniemy poruszać się jedynie na poziomie racjonalnym (charakterystycznym dla edukacji uniwersyteckiej) i bardziej odpowiednim dla relacji lekarz-lekarz. Natomiast w relacji lekarz-pacjent muszą pojawić się emocje, ponieważ bez nich nie ma motywacji.

Z czym wiąże się motywacja u pacjenta? Po pierwsze z uświadomieniem problemu, po drugie – z wyznaczeniem celu, który chce on osiągnąć. Jeżeli pacjent nie jest zmotywowany, oznacza to, że nie ma świadomości problemu i/lub nie ma wyznaczonego celu. Bardzo często jest to związane z jego brakiem świadomości co do stanu jamy ustnej oraz czy stan ten stanowi dla niego problem. I – czy przedstawiony mu cel (leczenie) jest dla niego atraktorem.

A zatem naszym celem jako lekarzy powinno być umiejętne zmotywowanie do leczenia jak największej liczby pacjentów. Chodzi o to, by kierowali się oni własnym przekonaniem i chęcią do leczenia, a nie stwierdzeniem lekarza „pan musi” czy „powinien pan”. Stomatolog ma być swego rodzaju liderem i przewodnikiem, za którym pacjent będzie z całkowitym zaufaniem podążał na drodze do realizacji swojego celu.

Wskaźniki ekonomiczne pokazują, że stomatolodzy, którzy umiejętnie motywują pacjentów do leczenia, są w stanie zwiększyć rentowność swojej praktyki nawet o 70% w ciągu roku.


POWIĄZANE ARTYKUŁY

leczenie stomatologiczne - Dentonet.pl
Pacjent z podejrzeniem zakażenia SARS-CoV-2 w gabinecie Asysta

W najnowszych wytycznych ministra zdrowia dotyczących leczenia stomatologicznego w dobie pandemii koronawirusa znalazł się opisany schemat postępowania z pacjentem z podejrzeniem zakażenia SARS-CoV-2, w trakcie kwarantanny lub z potwierdzonym zakażen...

ROZWIŃ WIĘCEJ
zaburzenia hemostazy - Dentonet.pl
"Pacjent z zaburzeniami hemostazy jest problematyczny dla dentysty" Lekarz

- Znajomość zasad postępowania z pacjentem z zaburzeniami hemostazy ma ogromne znaczenie szczególnie dla dentystów wykonujących zabiegi inwazyjne - mówi dr n. med. Magdalena Górska-Kosicka z Kliniki Zaburzeń Hemostazy i Chorób Wewnętrznych IHIT w War...

pacjent z SARS-Cov-2 w gabinecie - Dentonet.pl
Pacjent z podejrzeniem SARS-CoV-2 w gabinecie – wytyczne Lekarz

W zaktualizowanych 5 maja wytycznych ministerstwa zdrowia dotyczących leczenia stomatologicznego znalazł się szczegółowo opisany schemat postępowania z pacjentem z podejrzeniem zakażenia SARS-CoV-2. Jak czytamy w wytycznych, pacjentom ze stanem ostr...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres