9 podpowiedzi, które zmienią monitor w poczekalni w skuteczne narzędzie sprzedaży
9 podpowiedzi, które zmienią monitor w poczekalni w skuteczne narzędzie sprzedaży
W artykule przedstawiamy zgromadzone i sprawdzone pod kątem skuteczności 9 wskazówek, które pomogą zmienić monitor w poczekalni w skuteczne narzędzie sprzedaży usług stomatologicznych. Sprawdzą się one w każdym gabinecie i będą skutecznie wspierać biznes – zostały zebrane i przygotowane podczas pracy nad projektem Eminto.pl.
Internet zmienił sposób przyswajania informacji. Ze względu na świecący ekran komórek i laptopów, atrakcyjność produktów i usług jest zupełnie inna niż znana wcześniej z drukowanych form. Monitory w tzw. miejscach zakupowych, spełniają ważną rolę łącznika między światem cyfrowym a realnym, niwelując w ten sposób dysonans poznawczy między tym, co klient wcześniej poznał w Internecie, a tym, czego obecnie doświadcza na żywo. Monitory informacyjne są dzisiaj wszechobecne.
1. Telewizja, bajki, przyroda?
Nie ma lepszego miejsca do wspierania sprzedaży usług niż poczekalnia. To tutaj pacjent jest wysoce percepcyjny na informacje medyczne, a bariera wejścia w nowe usługi jest najniższa. Wyświetlanie telewizji, teledysków, przyrody czy bajek dla dzieci pozwala przyjemniej spędzić czas w poczekalni, ale z punktu potencjału biznesu nie wpływa bezpośrednio na dodatkowy przychód. Jeżeli posiadasz monitor w poczekalni, skup się na prezentacji usług stomatologicznych, zabiegów i produktów.
2. Za długie filmy, brak specjalizacji
Aby skutecznie dotrzeć z informacją do pacjentów w poczekalni, powinniśmy daną treść powtórzyć co najmniej 3 razy! Zatem średnio masz do dyspozycji 5-7 minut na tzw. pętlę z wszystkimi filmami. Zadbaj, aby treść w telewizorze była dopasowana do specjalizacji w poszczególnych dniach, np. w poniedziałek i czwartek może to być ortodoncja, w środę – implantologia i chirurgia, w pozostałe dni – stomatologia zachowawcza i estetyka.
3. Filmy o mnie u mnie
Jeżeli pacjent przyszedł do Twojego gabinetu, to coś musiało o tym zdecydować wcześniej. Niekoniecznie musi to być uporczywy ból zęba, ale może lokalizacja gabinetu albo Twoje działania reklamowe? Jeżeli już się u Ciebie pojawił, nie przekonuj go, że Twój gabinet jest profesjonalny i nowoczesny. Widzi to na własne oczy. Skup się na tym, czego może nie wiedzieć o usługach i produktach.
Teraz możesz przetestować zestaw Eminto przez 15 dni bez żadnych zobowiązań. Kliknij w link TESTUJ 15 DNI ZA DARMO na stronie Eminto.pl.
4. Pani doktor opowiada…
Nie trać czasu na przekonywanie, że lekarze są ekspertami. Pacjent, który przyszedł do gabinetu, tak właśnie uważa. Sprawdź, czy dźwięk w telewizorze (o ile filmy są z dźwiękiem) nie zakłóci pracy lekarzy i recepcji.
5. Pacjent, zabieg, wiertło, krew…
Tego pacjenci boją się najbardziej! Staraj się pokazać usługi na animowanych modelach edukacyjnych. Stworzysz dobry grunt pod rozmowę i więcej na tym zyskasz.
6. Z Internetu – czyli wszędzie
Postacie z bibliotek ogólnodostępnych w Internecie najczęściej mają „amerykańskie” rysy twarzy (wystające policzki, wydłużone twarze, nienaturalnie białe i duże zęby). Polscy pacjenci nie identyfikują się z takimi przykładami, a Twoje usługi tracą tym samym na wiarygodności. Warto wiedzieć, że zdjęcia i filmy z tzw. „stocków” w podstawowej cenie nie posiadają licencji na odtwarzanie w miejscach publicznych, a zdecydowana większość nie posiada zgody na promowanie usług medycznych.
7. Niech się dzieje!
Jeden projekt u pacjenta rotuje co 5-10 miesięcy. Nie ma potrzeby zmieniać wszystkiego co miesiąc. Lepiej skupić się na jakości tego, co pokazujesz. Jeżeli chcesz odświeżać kontent w telewizorze w krótkich okresach czasu możesz:
• zaprezentować swój najnowszy sprzęt,
• poinformować o możliwości zapisania na wizytę on-line,
• promować kartę stałego pacjenta,
• przypomnieć pacjentom o higienizacji jamy ustnej w najbliższym czasie.
8. Nie mam miejsca na telewizor
Pomyśl o monitorze zamocowanym w pionie. Pamiętaj jednak, że taka decyzja będzie wymagała przygotowania video i zdjęć również w wersji pionowej.
9. Nie mam czasu na dobry marketing, w ogóle nie mam czasu…
Warto pomyśleć o takim rozwiązaniu, które daje możliwość korzystania z gotowych szablonów przygotowanych pod stomatologię, pozwala na dodawanie własnych zdjęć i filmów oraz posiada szeroką bibliotekę profesjonalnych filmów edukacyjnych – krótkich, treściwych, których efektywność sprawdzono na pacjentach. I najlepiej, żeby tym wszystkim można było zarządzać z telefonu komórkowego, siedząc w wygodnym fotelu. Możliwe?
Eminto.pl to kompleksowe rozwiązanie do profesjonalnej komunikacji z pacjentem. Zestaw zawiera microplayer podłączany do telewizora oraz aplikację na telefon. Aplikacja umożliwia szeroki wybór video edukacyjnego oraz szablonów z możliwością edycji. Wszystkie media są przygotowane zarówno w poziomie, jak i pionie. Teraz można przetestować usługę przez 15 dni bez żadnych zobowiązań i kosztów.
Twórcy Eminto.pl są obecni na rynku od 10 lat. Jako jedni z pierwszych w Polsce tworzyli rynek systemów display’owych, pracując m.in. dla Mercedesa, Citibanku, ERGO Hestii, Kauflandu, OBI czy GO Sportu.
POWIĄZANE ARTYKUŁY
– Powszechnie skaner iTero kojarzony jest z ortodoncją – i słusznie, bo służy do leczenia nakładkami Invisalign. Ale to urządzenie ma dużo większe możliwości – mówi lek. dent. Marcin Ofiara, absolwent Collegium Medium Uniwersytetu Jagiellońskiego, za...
Podczas wizyty u lekarza, w tym stomatologa, liczy się przede wszystkim to, co najważniejsze, czyli jak leczymy naszych pacjentów. Ale nie bez znaczenia są także inne czynniki, które decyduje o tym, czy pacjenci czują się w naszej praktyce dobrze – a...
Młody mieszkaniec Leszna zostawił w poczekalni gabinetu stomatologicznego portfel - padł on łupem dwóch złodziei, ale szybko zostali złapani przez policję. Grozi im do 10 lat więzienia. 19 listopada br. policja w Lesznie otrzymała informację, że w j...
Posłanka Krystyna Sibińska skierowała do ministra zdrowia interpelację, w której pyta o zmianę wycen świadczeń stomatologicznych. Jak zauważyła posłanka, obecne poziomy wyceny świadczeń stomatologicznych skutkują małą liczbą gabinetów, które mają po...
Grupa naukowców z NYU Langone Medical Center przeprowadziła długoterminowe badanie, z którego wynika, że palenie papierosów w drastyczny sposób zmienia proporcje ponad 600 gatunków bakterii zamieszkujących jamę ustną. Wyniki ich badań opublikowano w ...
Zespół naukowców z Texas A&M University-Corpus Christi otrzymał grant w wysokości niespełna ćwierć miliona dolarów od agencji rządowej U.S. National Science Foundation na rozwój nanotechnologii magnetycznej. Jak przewidują badacze, znajdzie ona z...
Sejm przyjął nowelizację ustawy o zdrowiu publicznym, zakładającą wprowadzenie zakazu sprzedaży tzw. energetyków – czyli napojów z dodatkiem tauryny i/lub kofeiny – dzieciom i młodzieży poniżej 18. roku życia od 1 stycznia 2024 r. Zgodnie z noweliza...
– Budujmy świadomość, że od przyszłego roku asystentki i higienistki stomatologiczne będą funkcjonować w oparciu o ustawę ustrojową, która wprowadza zawód medyczny z definicją legalną, czyli taki zawód, który uprawnia do wykonywania ściśle określonyc...
Początek roku to jak zwykle okres zmian w prawie, aktualizacji przepisów i... podwyżek. Sprawdziliśmy, na co szczególną uwagę powinni zwrócić lekarze dentyści. 1 stycznia weszła w życie część przepisów nowej ustawy o wyrobach medycznych. Jest to m.i...
Poseł Kazimierz Matuszny skierował do ministra zdrowia interpelację, w której pyta, czy planowane są zmiany w zakresie wyceny świadczeń stomatologicznych finansowanych ze środków publicznych. Jak poinformował poseł, w ostatnich latach drastycznie sp...
Czy coraz popularniejsze metody leczenia ortodontycznego przy użyciu nakładek albo aparatów językowych mogą stać się konkurencją dla ortodoncji tradycyjnej czy będą rozwijać się niezależnie? - Dobór aparatu to nie kwestia tego, czy jest lepszy, nowsz...