Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca asysty
Higiena stomatologiczna
Edukacja
Wokół gabinetu
Warto wiedzieć
Asysdent2

8 najważniejszych potrzeb i oczekiwań pacjenta w gabinecie stomatologicznym

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
8 najważniejszych potrzeb i oczekiwań pacjenta w gabinecie stomatologicznym

8 najważniejszych potrzeb i oczekiwań pacjenta w gabinecie stomatologicznym

Na podstawie wywiadów przeprowadzonych z pacjentami można wskazać na 8 najważniejszych potrzeb i oczekiwań, z którymi do nas przychodzą. Jeśli na nie nie odpowiemy i nie zaspokoimy ich – może się zdarzyć, że nie przyjdą ponownie. A zatem – o co pacjentom chodzi najbardziej?

1. Abyśmy ich zauważyli i aby w czasie badania znajdowali się w centrum uwagi. A zatem: musimy ich tak potraktować, jakby w tym momencie byli najważniejsi na świecie.
2. O stworzenie relacji z lekarzem, o porozumienie z nim. Nikt z nas nie chce być traktowany przedmiotowo, ale podmiotowo. Pacjent chce podczas badania czuć, że naprawdę się nim zajmujemy i opiekujemy. Nie lubi też odczuwać lęku przed lekarzem.
3. Dla pacjentów bardzo ważne jest przekonanie, że trafili na leczenie do osoby kompetentnej i wykwalifikowanej.
4. Poczucie bezpieczeństwa i spokoju to również wartości wysoko cenione przez pacjentów.
5. Z całą pewnością żywe zaangażowanie lekarza w leczenie jest dobrze widziane – pacjenci lubią widzieć, że autentycznie robimy wszystko, co w naszej mocy, by im pomóc, że najzwyczajniej w świecie – przejmujemy się nimi.
6. Na pewno ważne jest, abyśmy przekonali pacjentów, że korzystamy z nowoczesnych metod leczenia i dobrej jakości sprzętu. Dlatego – jeśli taki sprzęt posiadamy – powinniśmy go właściwie wyeksponować, jak również zareklamować nasze metody leczenia.
7. Pacjenci mają dużą potrzebę bycia dobrze poinformowanymi odnośnie ich stanu zdrowia i perspektyw w leczeniu – a zatem prostym, zrozumiałym językiem należy im wytłumaczyć wszelkie interesujące ich szczegóły leczenia oraz wyczerpująco odpowiedzieć na pytania.
8. Pacjenci nie lubią, gdy zmieniają się ceny leczenia lub też podajemy im za każdym razem inne ceny. Warto mieć to na uwadze, aby informacje o kosztach nie były dla pacjenta przykrym zaskoczeniem.

A zatem – jeśli chcemy odnieść sukces w leczeniu – powinniśmy te sugestie wziąć mocno do serca.


Źródło: M. Oboda „Psychologia komunikacji w gabinecie stomatologicznym”

 



POWIĄZANE ARTYKUŁY

Hejt w gabinecie stomatologicznym? To zdarza się zbyt często! Lekarz

Ponad połowa polskich lekarzy dentystów miała nieprzyjemne sytuacje w gabinetach, gdzie pacjenci stawali się agresywni czy wulgarni. Na szczęście większość lekarzy mających takie doświadczenia podkreśla, że są to sporadyczne przypadki.  Dane te poch...

tajemnica lekarska - Dentonet.pl
Jak przestrzegać w gabinecie prawa pacjenta do tajemnicy? Lekarz

Jak przypomina Rzecznik Praw Pacjenta, każdy pacjent ma prawo do zachowania w tajemnicy informacji z nim związanych, a uzyskanych w związku z wykonywaniem zawodu medycznego. Dotyczy to wszystkich osób wykonujących zawód medyczny i udzielających świad...

pierwsza pomoc - Dentonet.pl
Stany nagłe w gabinecie stomatologicznym [video] Asysta

– Zapraszam do udziału w konferencji ASYSDENT, podczas której będę prowadził wykład dotyczący profesjonalnych zasad organizacji działań w sytuacjach nagłego zagrożenia życia w gabinecie. Wiele osób twierdzi, że ma w tej dziedzinie wiedzę, posiada cer...

ROZWIŃ WIĘCEJ
koronawirus - Dentonet.pl
Łańcut: koronawirus w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Jak poinformował portal lancut.gada.pl, u pracowników jednego z gabinetów stomatologicznych na terenie powiatu wykryto koronawirusa. Kwarantannie poddano w związku z tym 116 osób. Po otrzymaniu informacji o pozytywnym wyniku testu na koronawirusa u ...

ochrona danych pacjentów - Dentonet.pl
Ochrona danych osobowych w gabinecie stomatologicznym Lekarz

28 stycznia obchodzimy Dzień Ochrony Danych Osobowych. Przy tej okazji przypominamy, w jaki sposób należy chronić dane pacjentów w gabinecie stomatologicznym.Do maja 2018 r. gabinety stomatologiczne obowiązywała w zakresie ochrony danych osobowych pa...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres