Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

7 grzechów marketingu internetowego

Publikacja:
7 grzechów marketingu internetowego

7 grzechów marketingu internetowego

Internet to narzędzie marketingowe, które już prawie nikomu nie jest obce. Z roku na rok przybywa także rozwiązań, jak promować swoją działalność oraz siebie za pomocą sieci. Budowanie konkurencyjnej obecności w Internecie staje się coraz trudniejsze, ponieważ promuje się w nim coraz więcej marek. Jeśli zatem chcesz poprawić efekty swojej obecności w sieci, oto pułapki, których powinieneś unikać.

1. Strona WWW wystarczy

Strona WWW to w dzisiejszych czasach znacznie za mało, aby wypromować siebie jako markę lub swoje usługi w sieci. Jeśli nie powiążesz ze stroną internetową innych działań, po prostu nie będziesz widoczny i znikniesz w tłumie. Każda samotna strona WWW, niezależnie od tego, jak jest dobra, sama sobie nie poradzi. Do tego, by zaistnieć, potrzebujesz powiązań z blogami, portalami społecznościowymi oraz reklam na innych stronach – im więcej śladów prowadzi do Twojej docelowej strony, tym lepiej.

2. Strona nie musi być widoczna na urządzeniach mobilnych

Dawno minęły już czasy, gdy najwięcej osób przeglądało Internet w zaciszu swojego mieszkania. Obecnie 80% użytkowników przegląda go w trakcie pracy, podróży, spotkania – na mobilnych aplikacjach. Twoja strona powinna być przejrzysta i czytelna, tak by łatwo przeglądało się ją na telefonie bądź iPadzie, bez Tego klienci wcześniej zobaczą ofertę kogoś innego.

3. Unikanie społecznościowe

To jeden z największych możliwych grzechów. Chociaż nie każdy jest fanem portali społecznościowych, niestety, by sprawnie działać w sieci, musisz tam być. Facebook to nie zabawka dla dzieci. Oto fakty: każdego dnia na Facebooku loguje się 728 mln ludzi, każdy z nich średnio ma 303 znajomych. Obecnie prężniej działający jest Twitter oraz Instagram. Nie unikaj zatem popularnych „społecznościówek”, to jedno z najsilniejszych narzędzi marketingowych i wciąż najtańszych.

4. Opinie na forach

To bardzo ważny element, który może zdecydować o Twoim sukcesie bądź jego braku. 85% konsumentów przyznaje, że opinie na forum o lekarzu bądź praktyce traktuje jak osobistą rekomendację. Oznacza to, że opinie na forum to Twoja reputacja. Zatem opinie na forach powinny być przez Ciebie starannie monitorowane.

5. Brak współpracy z Google

Google rządzi Internetem. Ludzie cały czas „googlują” informacje. Jeśli zatem Twoja strona, adres praktyki nie pojawia się w wyszukiwarce Google, bądź pojawia się na odległych stronach, po prostu Cie nie ma.

6. Nieudzielanie porad przez Internet

Twoi pacjenci mają pytania, upewnij się że to Ty będziesz pierwszym, który na nie odpowie. Obecnie z porad przez Internet korzysta coraz więcej ludzi. Skorzystaj z aplikacji, by na Twojej stronie internetowej można było zostawić pytanie „od pacjenta”.

7. Czekanie na poprawę

Nie czekaj – działaj. Samo nic się nie poprawi, niezależnie od tego jak długo będzie Twoja strona wisieć w Internecie. Trzeba podjąć konkretne działania marketingowe. Jeśli nie wiesz jak to zrobić, zwróć się o pomoc do specjalistów.

KL


POWIĄZANE ARTYKUŁY

IKP - Dentonet.pl
Z Internetowego Konta Pacjenta korzysta 8,5 mln osób Pacjent

Narodowy Fundusz Zdrowia podaje, że w połowie maja br. liczba użytkowników Internetowego Konta Pacjenta sięgnęła już 8,5 mln osób, podczas gdy jeszcze w październiku 2020 roku było ich 3,5 mln. Oczywiście wynika to głównie ze związanych z pandemią dz...