Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

5 zasad współpracy z pacjentem

Brak komentarzy | Publikacja:
5 zasad współpracy z pacjentem

5 zasad współpracy z pacjentem

Bez względu na to czy stomatolog prowadzi własny biznes, czy pracuje w czyimś gabinecie, tym, co powinno być dla niego najważniejsze, jest pacjent. To dzięki pacjentom zarabia, utrzymuje gabinet, może się rozwijać. Oto 5 najważniejszych zasad współpracy z pacjentem, które mogą przyczynić się do osiągnięcia sukcesu.

1. Pacjent powinien znaleźć się w centrum zainteresowania
Aby gabinet funkcjonował, potrzebuje pacjentów. Dlatego podstawą działalności powinno być dbanie o stałych pacjentów, utrzymywanie z nimi dobrych relacji oraz ciągłe docieranie do nowych osób. Warto również sprawdzać zapotrzebowanie, aktualne trendy i oczekiwania. Źródłem takich informacji może być Internet, ale również rozmowy ze znajomymi oraz obecnymi pacjentami.

2. Pacjent ma zawsze rację
Oczywiście, pacjent nie będzie wiedział lepiej od stomatologa, jak należy leczyć zęby i nie o to chodzi w tej zasadzie. Mówi ona raczej o tym, że aby odnieść sukces, trzeba zrozumieć, że zależy on od zadowolenia klienta. Obecnie nie wystarczą same umiejętności. Oczywiście, pacjent oczekuje, że jego zęby zostaną fachowo wyleczone, ale równie ważne dla niego są takie czynniki jak: poczucie bezpieczeństwa, miła obsługa, dostęp do wiedzy i informacji, a nawet wygląd gabinetu. Zadowolenie pacjenta powinno być siłą napędową wszystkich działań firmy oraz stomatologa.

3. Zadowolony pacjent, to pacjent, który został dobrze potraktowany
Firmy, które odnoszą sukces, stawiają na obsługę klientów. Duże znaczenie ma tutaj nie tylko sympatyczna obsługa, ale również wiedza personelu. W stomatologii ma to szczególnie duże znaczenie. Słownictwo dentystyczne jest często niezrozumiałe dla pacjentów, dlatego lekarz, asystentka lub recepcjonistka powinni mówić „językiem pacjenta”, używając nazw i zwrotów, które będą dla niego zrozumiałe. Współcześnie, kiedy po informacje sięgamy do Internetu, bardzo ważne jest również posiadanie dobrze zaprojektowanej strony internetowej, na której pacjent będzie mógł znaleźć wszystkie informacje na temat leczenia, lekarzy, a nawet porady stomatologiczne.

4. Pacjent pożąda najwyższej jakości leczenia za najniższą cenę
Istnieją dwa czynniki, na podstawie których klienci dokonują wyboru usługi: jakość i cena. Oczekują oni jak najwyższej jakości, najlepszych materiałów w jak najniższych cenach. Oczywiście nie chodzi o to, żeby pracować za darmo. Aby stale poprawiać jakość leczenia, trzeba dokształcać się, kupować nowy sprzęt, inwestować w nowoczesne materiały – a wszystko to kosztuje. Warto jednak trzymać rękę na pulsie i wiedzieć, jak gabinet prezentuje się na tle konkurencji, a w razie konieczności – odpowiednio reagować.

5. Pacjenci są wymagający i bezwzględni
Dla klientów najważniejsze jest ich własne dobro. Pacjent może od lat korzystać z usług jednego stomatologa, mieć z nim dobre relacje, ale wystarczy mu niewiele, żeby zacząć leczyć się w innym miejscu. Powodów może być wiele: od błędów, poprzez pogorszenie obsługi, kończąc na zmianie sytuacji materialnej pacjenta. Utrata jednego pacjenta nie musi być dotkliwa, jednak jeden niezadowolony klient może zniechęcić innych. Dlatego niezmiernie ważne jest ciągłe dbanie o jakość usług i obsługi pacjentów oraz utrzymywanie z nim dobrych relacji.

Na podstawie: „100 praw sukcesu w biznesie” Briana Tracy’ego

Brian Tracy – jeden z najlepszych mówców motywacyjnych i specjalistów od psychologii biznesu na świecie. Doradzając przedsiębiorcom, największy nacisk kładzie na sumienną pracę, wysiłek wkładany w rozwój biznesu oraz relację z klientami. Jedną z bestsellerowych książek, które napisał, jest „100 praw sukcesu w biznesie” (wyd. Muza). Przedstawił w niej listę praw, których przestrzeganie prowadzi do sukcesu zawodowego.

KeL 


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Leczenie kanałowe na jednej wizycie - Dentonet.pl
Jak trzeba rozmawiać z pacjentem "antyendodontycznym"? Lekarz

"Panie doktorze, czy to prawda, że leczenie kanałowe jest groźne dla zdrowia?" – co lekarz dentysta powinien odpowiedzieć pacjentowi na tak postawione pytanie? Tego dowiedzą się uczestnicy sesji "Netflix vs. Evidence Based Dentistry" podczas 3. Kongr...

zmiany zasad kwarantanny - Dentonet.pl
Będą zmiany dotyczące zasad kwarantanny i izolacji Lekarz

Ministerstwo zdrowia przedstawiło do konsultacji pakiet projektów rozporządzeń, zawierających propozycje zmian zasad prowadzenia kwarantanny. Istotą proponowanych regulacji będzie uproszczenie sytemu zwalniania z kwarantanny oraz powiązanie zasad zwa...

finansowanie stomatologii - Dentonet.pl
Kolejny apel o uregulowanie zasad finansowania stomatologii Lekarz

Prezydium Naczelnej Rady Lekarskiej po raz kolejny zaapelowało o pilne uregulowanie na okres co najmniej najbliższych 12 miesięcy zasad udzielania świadczeń stomatologicznych finansowanych ze środków publicznych. Samorząd lekarski już 8 kwietnia br....

ROZWIŃ WIĘCEJ
profilaktyka nowotworów - Dentonet.pl
Jak ustrzec się przed rakiem? 12 złotych zasad profilaktyki Pacjent

4 lutego obchodzony jest Światowy Dzień Walki z Rakiem. Według WHO, przestrzegając prostych zasad zdrowego stylu życia jesteśmy w stanie znacznie obniżyć ryzyko zachorowania.Międzynarodowe zespoły badawcze szacują, że nawet 90% nowotworów powodują cz...

leczenie stomatologiczne - Dentonet.pl
Niezbędne uregulowanie zasad leczenia stomatologicznego Lekarz

Poseł Jan Szopiński w skierowanej do ministra zdrowia interpelacji zaapelował o pilne uregulowanie zasad realizacji świadczeń stomatologicznych w okresie pandemii. Obecna sytuacja rodzi olbrzymie problemy zarówno dla pacjentów, jak i dla stomatologów...

mycie rąk - Dentonet.pl
10 najważniejszych zasad bezpieczeństwa podczas epidemii SARS-CoV-2 Pacjent

Główny Inspektor Sanitarny opublikował 10 podstawowych zasad, których przestrzeganie zmniejsza ryzyko zakażenia koronawirusem  1. Często myj ręce Należy pamiętać o częstym myciu rąk wodą z mydłem, a jeśli nie ma takiej możliwości – dezynfekować je ...

Paweł Strzelec - Dentonet.pl
Dlaczego nie warto negocjować z pacjentem? [video] Lekarz

- Zdarzają się przypadki, że pacjenci wracają do gabinetu stomatologicznego z żądaniami zwrotu kosztów leczenia, twierdząc, że doszło do błędu lub powikłania. Przestrzegam przed negocjowaniem z pacjentem - mówi w rozmowie z Dentonetem mec. Pawe...

komunikacja z pacjentem - Dentonet.pl
Najważniejsze w rozmowie lekarza z pacjentem to … Lekarz

- Bardzo często lekarze dentyści rozmawiając z pacjentami mówią o rozwiązaniach. Warto natomiast rozmawiać o efekcie, a nie rozwiązaniach - mówi w rozmowie z Dentonetem Mariusz Oboda, trener rozwoju praktyk stomatologicznych. ...

leczenie ortodontyczne - Dentonet.pl
Czy będą zmiany zasad leczenia ortodontycznego najmłodszych? Lekarz

Posłowie Elżbieta Stępień, Kornelia Wróblewska, Krzysztof Truskolaski, Radosław Lubczyk oraz Monika Rosa w interpelacji zapytali ministra zdrowia, czy planowane są zmiany zasad refundacji aparatów ortodontycznych dla dzieci i młodzieży. Jak poinformo...

NFZ - Dentonet.pl
NFZ obiecuje "prosty język" w komunikacji z pacjentem Pacjent

Bez urzędniczej nowomowy, za to w przyjaznej atmosferze w zrozumiałej formie. Taką komunikację z pacjentami deklaruje Narodowy Fundusz Zdrowia. Jego przedstawiciele podpisali właśnie - tu cytat - deklarację stosowania prostego języka w relacjach z pa...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Każdy komentarz zostanie poddany moderacji