Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza


Zaprzyjaźnić się z dentystą?

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Zaprzyjaźnić się z dentystą?

Zaprzyjaźnić się z dentystą?

Lekarze stomatolodzy dbają o pacjentów coraz troskliwiej, zapewniając im całą gamę udogodnień: przyjemną muzykę, coraz doskonalsze znieczulenia, przypominanie o kolejnych wizytach… A nade wszystko troskę o piękny uśmiech i dobre samopoczucie.

Staramy się naszych pacjentów otaczać coraz szerszą opieką. Już nie tylko dobry sprzęt, nowoczesne metody i doświadczenie są codziennością w naszej pracy, ale i zapewnianie komfortu psychicznego (tak aby dentofobia pozostała jedynie przykrym wspomnieniem minionej epoki).

Jednak – obok braku środków finansowych – to właśnie strach jest powodem, dla jakiego Polacy nie korzystają z opieki stomatologicznej (dotyczy aż 46% osób), choć niejednokrotnie stan zdrowia ich jamy ustanej tego wymaga.

Bardzo często lęk u pacjentów ma swe źródło w dzieciństwie – np. rodzice (czasem nawet w dobrej wierze) straszyli dzieci wizytą u dentysty (np. motywując ich w ten sposób do mycia zębów). Podobnie zadziałały sytuacje, gdy dorośli w obecności dzieci opowiadali o swoich własnych, trudnych doświadczeniach z gabinetu stomatologicznego. Dlatego, szczególnie wobec takich osób, należy przedstawiać nasz gabinet jako przyjazny, pełen życzliwych, chętnych do pomocy (a nie zadawania bólu) osób.
Może się również zdarzyć, że ktoś faktycznie miał przykre doświadczenia podczas leczenia – wówczas dobrze, abyśmy byli przygotowani na szczerą rozmowę z takim pacjentem i przekonali go, że sytuacja nie musi się powtórzyć i zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby zapewnić mu jak największy komfort leczenia.

Drugim niezwykle istotnym (paradoksalnie) czynnikiem, który hamuje pacjentów przed leczeniem, jest wstyd spowodowany zaniedbaniami różnej natury w jamie ustnej. Stąd wiele osób obawia się oceny, przykrych uwag czy wręcz pogardy. Wobec takich pacjentów powinniśmy zachować szczególną delikatność i przekonać ich, że jesteśmy lekarzami, których zadaniem jest pomagać, a nie deprecjonować pacjentów. Inną sprawą jest, że nie wiemy, dlaczego ktoś dopuścił do zaniedbań w leczeniu, stąd – powstrzymajmy się od niepotrzebnych komentarzy. Warto też przy takiej okazji zwrócić uwagę na inne pozytywne akcenty i za coś pacjenta pochwalić, np. za strój, aby odwrócić jego uwagę od tego, czego się wstydzi.

BZ

Źródło: W trosce o Twój uśmiech & zdrowie
 



POWIĄZANE ARTYKUŁY

narzedzia_i_fotel.jpg
Asystentka stomatologiczna pierwsza w gabinecie Asysta

Asystentki stomatologiczne każdego dnia przygotowują na świecie miliony gabinetów stomatologicznych na przyjęcie pacjentów. Niezależnie od klimatu i pory roku, jeśli gabinet ma rozpoc......

tomasz-kercz.jpg
Tomasz Maria Kercz

Ex-asystent Uniwersytetu Medycznego w Łodzi – w stanie spoczynku, któremu, nie wiadomo dlaczego, wciąż się chce… Nadal aktywnie i z pasją wykonuje zawód stomatologa od 30......

ROZWIŃ WIĘCEJ
dentysci_ogladaja_wiertlo.jpg
Nowe oblicze stomatologii Lekarz

Obecnie leczenie stomatologiczne w coraz mniejszym stopniu kojarzy się pacjentom z bólem. Producenci sprzętów stomatologicznych i środków przeciwbólowych prześcigają się......

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres