Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

„Nieważne, co Ty mówisz o sobie. Ważne, co mówią o Tobie inni”

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
„Nieważne, co Ty mówisz o sobie. Ważne, co mówią o Tobie inni”

„Nieważne, co Ty mówisz o sobie. Ważne, co mówią o Tobie inni”

Zapraszamy na drugą część wywiadu z Kamilem Kuczewskim, który szkoli polskich lekarzy dentystów w zakresie komunikacji z pacjentem. Dziś rozmawiamy o tym, jak zbudować autorytet lekarza dentysty oraz o tym, jak zwiększać akceptację pacjentów na zaprezentowany plan leczenia. W pierwszej części wywiadu rozmawialiśmy o  pozamedycznych kompetencjach lekarza dentysty, pełnej satysfakcji pacjenta oraz mapach podróży pacjenta.

Jak budować swój autorytet? Na jakie efekty można w związku z tym liczyć?

Simon Sinek podczas wystąpienia na ‘TED talks’a pt. „Jak przewodzą wielcy liderzy?” przedstawił, badania dotyczące wprowadzania nowego produktu na rynek i związanych z tym zachowań klientów.

Podzielił ludzi na 5 typów: Innowatorów (2,5%), Wczesną mniejszość (14,5%), wczesną większość (27%), późną większość (37%) i nigdy nie kupujących. Oznacza to, że gdy wchodzi nowy produkt na rynek to zainteresuje się nim zaledwie 2,5% ludzi. Magia zaczyna się później – gdy produkt jest już sprawdzony nagle wszyscy zaczynają go kupować. Autorytet jest jak sprawdzony produkt – przyciąga mnóstwo ludzi, którzy chcą dokonać zakupu już przetestowanych rzeczy.

Dziś świat jest nastawiony na efekty – nie jest ważne to, co mówisz o sobie – ważne jest to, co mówią o Tobie inni. Musisz więc zadbać o jak najlepsze opinie. Budowanie autorytetu będzie odbywać się, poprzez szeroką publikację Twoich efektów leczenia i zdjęć Przed-Po, referencje od zadowolonych pacjentów, bloga na Internecie, certyfikatów z nowoczesnych kursów u dobrych specjalistów, zdjęcia z autorytetami naukowymi. Warto mówić o tych faktach, podkreślać je w rozmowach z pacjentami.

Jeśli lekarz potrafi budować swój autorytet to na pewno będzie zdobywał pacjentów na co raz droższe usługi – fundamentem tej strategii jest ‘spełnianie obietnicy’, czyli zadowolenie pacjenta z efektów. Bez tego ostatniego elementu lekarz może stać się tylko marketingowym opakowaniem słabego produktu. Warto jednak podejmować ryzyko nieustannie doskonaląc swoje umiejętności.

14053640_1763799810544387_2399107159799560891_o

Na swoich szkoleniach wprowadzasz tzw. storytelling. W jaki sposób historie innych pacjentów mogą wpłynąć na decyzję obecnych?

Storytelling to także story-selling – umiejętne opowiadanie historii zwiększa akceptację planów leczenia. Dr Paul Homoly podsumował to w 1 zdaniu: „To, że jesteś ekspertem nie oznacza, że jesteś interesujący”. Trzeba pamiętać, że każda komunikacja złożona jest z sensu logicznego i emocji. Większość lekarzy próbuje przemówić do logiki, a to jest błąd. Emocje są silniejszym motywatorem, i poprzez historie łatwo je wywołać.

Chcesz powiedzieć do pacjenta o konsekwencjach zaniechania leczenia, jego korzyściach i potencjalnie wspaniałych efektach? Nic prostszego – użyj do tego historii, cytatów, anegdot. To pobudzi wyobraźnię pacjenta i zmusi do myślenia.

Czasem ciężko jest powiedzieć wprost „te rozwiązanie kosztuje 20 tys. zł, ale będzie Pani z niego zadowolona mimo swoich obaw”. Znacznie łatwiej jest użyć historii:. „była u mnie jedna pacjentka, która zastanawiała się z jakiego rozwiązania skorzystać. Obawiała się także samego zabiegu. Wytłumaczyłem jak wygląda procedura i mimo wątpliwości podjęła leczenie. Dziś (pokazując zdjęcie PO) wygląda tak i jest zdecydowanie zadowolona z efektu. Szczęście w oczach moich pacjentów to satysfakcja i nagroda z mojej pracy, a ta pacjentka jest tego przykładem”. Taka historia jest znacznie lepsza niż większość logicznych argumentów.

Lekarze dentyści nigdy nie uczyli się opowiadać historii, ani występować publicznie – codziennie jednak prezentują się przed swoimi pacjentami, którzy ciągle ich oceniają – warto poćwiczyć ten zakres umiejętności, które nie były wpisane w codzienność życia studenckiego, a w życiu są tak bardzo potrzebne.


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Michał Katarzyński
7 potrzeb pacjentów stomatologicznych - wywiad z Michałem Katarzyńskim Lekarz

Jak zaspokoić 7 podstawowych potrzeb pacjentów stomatologicznych – to nowa pozycja na rynku poradników dla lekarzy stomatologów. Książka ma premierę 14 września podczas targów CEDE w Poznaniu, a jej autorem jest Michał Katarzyński, który od 5 lat prz...

Zbigniew Kowalski Gl
Pacjent wybiera lekarza dentystę... Czym się kieruje w swoim wyborze? Lekarz

- Zleciłem przeprowadzenie ankiety z pytaniem „Kim jest dla Ciebie dobry lekarz?”. Ponad połowa ankietowanych osób odpowiedziała, że dobry lekarz to ten, który dobrze traktuje swojego pacjenta – opowiada w rozmowie z Dentonetem Zbigniew Kowalski, któ...

Kamil Kuczewski GL
Stomatologiczne IQ – nowe pojęcie w stomatologii Lekarz

Stomatologiczne IQ pacjenta – to nowe pojęcie w polskiej stomatologii, które w życie wprowadza Kamil Kuczewski, wykładowca, szkoleniowiec, doradca, trener rozwoju praktyk stomatologicznych. Czym jest stomatologiczne IQ, jak je rozwijać, jakie może da...

ROZWIŃ WIĘCEJ
Dostepna stomatologia1
Leczenie kanałowe w pełnym komforcie. Czy to możliwe? [WYWIAD] Pacjent

Leczenie kanałowe, z definicji polegające na usunięciu chorobowo zmienionej miazgi z komory i kanałów zęba, wielu pacjentom kojarzy się bardzo negatywnie. Endodoncja obrosła mitami bardzo skomplikowanych i bolesnych zabiegów. Czy dzisiaj, w dobie tak...

wideo_plan_leczenia
Opinia na temat lekarza dentysty po sześciu minutach? Lekarz

Jakie znaczenie mają pozamedyczne kompetencje lekarza dentysty? Kiedy możemy mówić o pełnej satysfakcji pacjenta? Czym jest mapa podróży pacjenta i dlaczego warto ją przenalizować? Wreszcie, jak zbudować autorytet i z niego korzystać oraz co to jest ...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres