Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

„Nieważne, co Ty mówisz o sobie. Ważne, co mówią o Tobie inni”

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
„Nieważne, co Ty mówisz o sobie. Ważne, co mówią o Tobie inni”

„Nieważne, co Ty mówisz o sobie. Ważne, co mówią o Tobie inni”

Zapraszamy na drugą część wywiadu z Kamilem Kuczewskim, który szkoli polskich lekarzy dentystów w zakresie komunikacji z pacjentem. Dziś rozmawiamy o tym, jak zbudować autorytet lekarza dentysty oraz o tym, jak zwiększać akceptację pacjentów na zaprezentowany plan leczenia. W pierwszej części wywiadu rozmawialiśmy o  pozamedycznych kompetencjach lekarza dentysty, pełnej satysfakcji pacjenta oraz mapach podróży pacjenta.

Jak budować swój autorytet? Na jakie efekty można w związku z tym liczyć?

Simon Sinek podczas wystąpienia na ‘TED talks’a pt. „Jak przewodzą wielcy liderzy?” przedstawił, badania dotyczące wprowadzania nowego produktu na rynek i związanych z tym zachowań klientów.

Podzielił ludzi na 5 typów: Innowatorów (2,5%), Wczesną mniejszość (14,5%), wczesną większość (27%), późną większość (37%) i nigdy nie kupujących. Oznacza to, że gdy wchodzi nowy produkt na rynek to zainteresuje się nim zaledwie 2,5% ludzi. Magia zaczyna się później – gdy produkt jest już sprawdzony nagle wszyscy zaczynają go kupować. Autorytet jest jak sprawdzony produkt – przyciąga mnóstwo ludzi, którzy chcą dokonać zakupu już przetestowanych rzeczy.

Dziś świat jest nastawiony na efekty – nie jest ważne to, co mówisz o sobie – ważne jest to, co mówią o Tobie inni. Musisz więc zadbać o jak najlepsze opinie. Budowanie autorytetu będzie odbywać się, poprzez szeroką publikację Twoich efektów leczenia i zdjęć Przed-Po, referencje od zadowolonych pacjentów, bloga na Internecie, certyfikatów z nowoczesnych kursów u dobrych specjalistów, zdjęcia z autorytetami naukowymi. Warto mówić o tych faktach, podkreślać je w rozmowach z pacjentami.

Jeśli lekarz potrafi budować swój autorytet to na pewno będzie zdobywał pacjentów na co raz droższe usługi – fundamentem tej strategii jest ‘spełnianie obietnicy’, czyli zadowolenie pacjenta z efektów. Bez tego ostatniego elementu lekarz może stać się tylko marketingowym opakowaniem słabego produktu. Warto jednak podejmować ryzyko nieustannie doskonaląc swoje umiejętności.

14053640_1763799810544387_2399107159799560891_o

Na swoich szkoleniach wprowadzasz tzw. storytelling. W jaki sposób historie innych pacjentów mogą wpłynąć na decyzję obecnych?

Storytelling to także story-selling – umiejętne opowiadanie historii zwiększa akceptację planów leczenia. Dr Paul Homoly podsumował to w 1 zdaniu: „To, że jesteś ekspertem nie oznacza, że jesteś interesujący”. Trzeba pamiętać, że każda komunikacja złożona jest z sensu logicznego i emocji. Większość lekarzy próbuje przemówić do logiki, a to jest błąd. Emocje są silniejszym motywatorem, i poprzez historie łatwo je wywołać.

Chcesz powiedzieć do pacjenta o konsekwencjach zaniechania leczenia, jego korzyściach i potencjalnie wspaniałych efektach? Nic prostszego – użyj do tego historii, cytatów, anegdot. To pobudzi wyobraźnię pacjenta i zmusi do myślenia.

Czasem ciężko jest powiedzieć wprost „te rozwiązanie kosztuje 20 tys. zł, ale będzie Pani z niego zadowolona mimo swoich obaw”. Znacznie łatwiej jest użyć historii:. „była u mnie jedna pacjentka, która zastanawiała się z jakiego rozwiązania skorzystać. Obawiała się także samego zabiegu. Wytłumaczyłem jak wygląda procedura i mimo wątpliwości podjęła leczenie. Dziś (pokazując zdjęcie PO) wygląda tak i jest zdecydowanie zadowolona z efektu. Szczęście w oczach moich pacjentów to satysfakcja i nagroda z mojej pracy, a ta pacjentka jest tego przykładem”. Taka historia jest znacznie lepsza niż większość logicznych argumentów.

Lekarze dentyści nigdy nie uczyli się opowiadać historii, ani występować publicznie – codziennie jednak prezentują się przed swoimi pacjentami, którzy ciągle ich oceniają – warto poćwiczyć ten zakres umiejętności, które nie były wpisane w codzienność życia studenckiego, a w życiu są tak bardzo potrzebne.


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Dostepna stomatologia1
Leczenie kanałowe w pełnym komforcie. Czy to możliwe? [WYWIAD] Pacjent

Leczenie kanałowe, z definicji polegające na usunięciu chorobowo zmienionej miazgi z komory i kanałów zęba, wielu pacjentom kojarzy się bardzo negatywnie. Endodoncja obrosła mitami bardzo skomplikowanych i bolesnych zabiegów. Czy dzisiaj, w dobie tak...

wideo_plan_leczenia
Opinia na temat lekarza dentysty po sześciu minutach? Lekarz

Jakie znaczenie mają pozamedyczne kompetencje lekarza dentysty? Kiedy możemy mówić o pełnej satysfakcji pacjenta? Czym jest mapa podróży pacjenta i dlaczego warto ją przenalizować? Wreszcie, jak zbudować autorytet i z niego korzystać oraz co to jest ...

ROZWIŃ WIĘCEJ
problemy w komunikacji GL
Lekarze nie rozmawiają z pacjentami. Brakuje dedykowanych szkoleń Lekarz

Problemy w komunikacji pacjenta z lekarzem są przyczyną większości skarg pacjentów. Sami lekarze przyznają, że tego typu umiejętności są co najmniej równie ważne jak umiejętności medyczne. Jednak zaledwie co czwarty polski lekarz miał kiedykolwiek mo...

Dentonet - wywiad z Kamilem Kuczewskim
Warto szukać umiejętności, które nas wyróżnią – wywiad Lekarz

Pacjent nie zaakceptuje planu leczenia, którego nie rozumie. Trudno też mówić o sukcesie, kiedy pacjent godzi się na leczenie, ale nie ma pełnej świadomości potrzeb i metod tego leczenia. – Umiejętność rozmowy z pacjentem może być tym, co wyróżnia le...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres