Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

„Nieważne, co Ty mówisz o sobie. Ważne, co mówią o Tobie inni”

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
„Nieważne, co Ty mówisz o sobie. Ważne, co mówią o Tobie inni”

„Nieważne, co Ty mówisz o sobie. Ważne, co mówią o Tobie inni”

Zapraszamy na drugą część wywiadu z Kamilem Kuczewskim, który szkoli polskich lekarzy dentystów w zakresie komunikacji z pacjentem. Dziś rozmawiamy o tym, jak zbudować autorytet lekarza dentysty oraz o tym, jak zwiększać akceptację pacjentów na zaprezentowany plan leczenia. W pierwszej części wywiadu rozmawialiśmy o  pozamedycznych kompetencjach lekarza dentysty, pełnej satysfakcji pacjenta oraz mapach podróży pacjenta.

Jak budować swój autorytet? Na jakie efekty można w związku z tym liczyć?

Simon Sinek podczas wystąpienia na ‘TED talks’a pt. „Jak przewodzą wielcy liderzy?” przedstawił, badania dotyczące wprowadzania nowego produktu na rynek i związanych z tym zachowań klientów.

Podzielił ludzi na 5 typów: Innowatorów (2,5%), Wczesną mniejszość (14,5%), wczesną większość (27%), późną większość (37%) i nigdy nie kupujących. Oznacza to, że gdy wchodzi nowy produkt na rynek to zainteresuje się nim zaledwie 2,5% ludzi. Magia zaczyna się później – gdy produkt jest już sprawdzony nagle wszyscy zaczynają go kupować. Autorytet jest jak sprawdzony produkt – przyciąga mnóstwo ludzi, którzy chcą dokonać zakupu już przetestowanych rzeczy.

Dziś świat jest nastawiony na efekty – nie jest ważne to, co mówisz o sobie – ważne jest to, co mówią o Tobie inni. Musisz więc zadbać o jak najlepsze opinie. Budowanie autorytetu będzie odbywać się, poprzez szeroką publikację Twoich efektów leczenia i zdjęć Przed-Po, referencje od zadowolonych pacjentów, bloga na Internecie, certyfikatów z nowoczesnych kursów u dobrych specjalistów, zdjęcia z autorytetami naukowymi. Warto mówić o tych faktach, podkreślać je w rozmowach z pacjentami.

Jeśli lekarz potrafi budować swój autorytet to na pewno będzie zdobywał pacjentów na co raz droższe usługi – fundamentem tej strategii jest ‘spełnianie obietnicy’, czyli zadowolenie pacjenta z efektów. Bez tego ostatniego elementu lekarz może stać się tylko marketingowym opakowaniem słabego produktu. Warto jednak podejmować ryzyko nieustannie doskonaląc swoje umiejętności.

14053640_1763799810544387_2399107159799560891_o

Na swoich szkoleniach wprowadzasz tzw. storytelling. W jaki sposób historie innych pacjentów mogą wpłynąć na decyzję obecnych?

Storytelling to także story-selling – umiejętne opowiadanie historii zwiększa akceptację planów leczenia. Dr Paul Homoly podsumował to w 1 zdaniu: „To, że jesteś ekspertem nie oznacza, że jesteś interesujący”. Trzeba pamiętać, że każda komunikacja złożona jest z sensu logicznego i emocji. Większość lekarzy próbuje przemówić do logiki, a to jest błąd. Emocje są silniejszym motywatorem, i poprzez historie łatwo je wywołać.

Chcesz powiedzieć do pacjenta o konsekwencjach zaniechania leczenia, jego korzyściach i potencjalnie wspaniałych efektach? Nic prostszego – użyj do tego historii, cytatów, anegdot. To pobudzi wyobraźnię pacjenta i zmusi do myślenia.

Czasem ciężko jest powiedzieć wprost „te rozwiązanie kosztuje 20 tys. zł, ale będzie Pani z niego zadowolona mimo swoich obaw”. Znacznie łatwiej jest użyć historii:. „była u mnie jedna pacjentka, która zastanawiała się z jakiego rozwiązania skorzystać. Obawiała się także samego zabiegu. Wytłumaczyłem jak wygląda procedura i mimo wątpliwości podjęła leczenie. Dziś (pokazując zdjęcie PO) wygląda tak i jest zdecydowanie zadowolona z efektu. Szczęście w oczach moich pacjentów to satysfakcja i nagroda z mojej pracy, a ta pacjentka jest tego przykładem”. Taka historia jest znacznie lepsza niż większość logicznych argumentów.

Lekarze dentyści nigdy nie uczyli się opowiadać historii, ani występować publicznie – codziennie jednak prezentują się przed swoimi pacjentami, którzy ciągle ich oceniają – warto poćwiczyć ten zakres umiejętności, które nie były wpisane w codzienność życia studenckiego, a w życiu są tak bardzo potrzebne.


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Millenials gabinet stomatologiczny
"Millenialsi" w gabinecie? Komunikuj, angażuj, bądź szczery! Lekarz

Roszczeniowy, kapryśny, egocentryczny – to stereotypowy przedstawiciel pokolenia Y, czyli osób, które urodziły się w latach 1980 - 2000. Dziś millenialsi – bo tak wymiennie nazywamy to pokolenie, to liczna grupa naszych bardzo świadomych pacjentów. J...

konsolidacja gabinetów - Dentonet.pl
Rynek usług stomatologicznych w Polsce na etapie konsolidacji Lekarz

Polski rynek usług stomatologicznych – wzorem europejskiego – jest w trakcie konsolidacji. Małe gabinety coraz częściej dołączają do dużych sieci. Ten proces wymuszają oczekiwania pacjentów, dla których liczy się jakość oferowanych usług, wygoda, zau...

Edukacja pozamedyczna
Edukacja nie tylko medyczna. Dlaczego jest obowiązkowa? Asysta

Przeglądy uzębienia, profesjonalna higienizacja, lakowanie i lakierowanie, wybielanie zębów, promocja zdrowia, instruktaż higieny jamy ustnej – to codzienność pracy higienistek stomatologicznych. Zakres obowiązków pokrywa się oczywiście z programem n...

ROZWIŃ WIĘCEJ
oczekiwania wobec gabinetów - Dentonet.pl
Rosną oczekiwania pacjentów wobec gabinetów stomatologicznych Lekarz

Pacjenci – wybierając prywatną placówkę medyczną – poza profesjonalizmem i jakością usługi coraz częściej oczekują czegoś więcej. Liczy się zaufanie do lekarza, komfort gabinetu, poczucie bezpieczeństwa oraz siła marki. Dlatego w świecie medycyny bud...

Michał Katarzyński
7 potrzeb pacjentów stomatologicznych - wywiad z Michałem Katarzyńskim Lekarz

Jak zaspokoić 7 podstawowych potrzeb pacjentów stomatologicznych – to nowa pozycja na rynku poradników dla lekarzy stomatologów. Książka ma premierę 14 września podczas targów CEDE w Poznaniu, a jej autorem jest Michał Katarzyński, który od 5 lat prz...

Zbigniew Kowalski Gl
Pacjent wybiera lekarza dentystę... Czym się kieruje w swoim wyborze? Lekarz

- Zleciłem przeprowadzenie ankiety z pytaniem „Kim jest dla Ciebie dobry lekarz?”. Ponad połowa ankietowanych osób odpowiedziała, że dobry lekarz to ten, który dobrze traktuje swojego pacjenta – opowiada w rozmowie z Dentonetem Zbigniew Kowalski, któ...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres