Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Strona szyta na miarę czy strona z gotowca?

Publikacja:
Strona szyta na miarę czy strona z gotowca?

Strona szyta na miarę czy strona z gotowca?

Jeszcze kilka lat stworzenie firmowej strony zajmowało minimum dwa-trzy miesiące i stanowiło spory wydatek. Obecnie firmową stronę można uruchomić w piętnaście minut, wykorzystując w tym celu bezpłatne szablony. Gotowe strony posiadają jednak pewne ograniczenia, o których warto w tym miejscu napisać.

Wybierz szablon z dobrym CMS-em
Wcześniej edycja treści na stronie, np. aktualizacja informacji, dodawanie lub usuwanie zdjęć, zmiana projektu graficznego – wymagała od użytkownika przynajmniej podstawowej wiedzy informatycznej (np. znajomości języka HTML). Firma musiała więc korzystać z usług webmastera, który zarządzał panelem administracyjnym i odpowiadał za aktualizację treści na stronie.


Dziś jednak większość witryn wykorzystuje proste CMS-y (systemy zarządzania treścią), dzięki którym nawet osoby nie mające pojęcia o programowaniu mogą edytować zawartość firmowej witryny oraz w ograniczonym zakresie wpływać na jej wygląd.


System zarządzania treścią (CMS) – to inaczej aplikacja internetowa, która ułatwia i upraszcza czynności związane z modyfikacją strony. CMS umożliwia szybką edycję tekstów wkładanych do sieci oraz prostą wymianę zdjęć i grafiki. Aktualizacja treści odbywa się za pomocą intuicyjnego w obsłudze edytora, który posiada podobne funkcje, co wordowski edytor tekstowy. Dlatego nawet osoby, które nie znają zasad programowania, radzą sobie bez problemów z interfejsem aplikacji.


Szablon strony, czyli jak szybko zmienić skórkę
Szablon strony zawiera całą strukturę dokumentu oraz wszystkie potrzebne grafiki, z reguły zapisane w którymś z najpopularniejszych kodów (HTML/CSS/PHP). Jedynym zadaniem użytkownika jest wybór najładniejszej – według niego – skórki oraz uzupełnienie jej własnymi tekstami. Najprostsze szablony składają się z nagłówka, stopki, strony głównej oraz 5-6 podstron (najczęściej są to zakładki „O nas”, „Oferta”, „Galeria”, Cennik Usług” oraz „Kontakt”). Niektóre firmy oferują bardziej rozbudowane bezpłatne szablony, wyposażone w dodatkowe funkcjonalności (np. gotowe moduły i dodatki, dzięki którym na stronie można umieścić nietypowe informacje, takie jak aktualne indeksy giełdowe, prognozę pogody, kalendarz, wyznaczanie trasy i tym podobne). Do każdego bezpłatnego szablonu dołączana jest instrukcja, która opisuje proces instalacji strony i wyjaśnia problemy, które mogą się pojawić podczas jej samodzielnego uruchomiania.


Czy strona z szablonu musi być nudna?
Gotowe strony internetowe stanowią niezłe rozwiązanie w przypadku firm działających na rynku lokalnym, które zamierzają dotrzeć ze swoją ofertą do szerszego niż do tej pory grona klientów, a jednocześnie nie dysponują budżetem koniecznym do stworzenia autorskiej strony. Gotowy szablon – graficznie dopasowany do specyfiki danej branży – umożliwia więc tym podmiotom zaistnienie w sieci.


Niestety, niektóre strony z „gotowca” zawierają błędy techniczne, które mogą się ujawnić dopiero po ich uruchomieniu i poważnie wpłynąć na wygląd oraz oglądalność witryny. Jednak najpoważniejszą wadą bezpłatnych szablonów jest ich banalność oraz brak unikalności. Decydując się na stronę z szablonu musimy mieć świadomość, że podobną witrynę (z identycznym menu, podobną grafiką, a niekiedy nawet z tymi samymi zdjęciami) może mieć wiele innych gabinetów stomatologicznych.


Dlatego zdecydowanie lepiej skorzystać z rozwiązania stanowiącego rozsądny kompromis między całkowicie darmową a dedykowaną stroną. Wiele firm projektujących strony internetowe oferuje bowiem gotowe szablony, które następnie są przerabiane zgodnie z wytycznymi klienta. Koszt takiej usługi nie jest wysoki i – w zależności od zakresu „przeróbek” – wynosi przeciętnie od 100 do 1000 złotych.

 

B.Sz.


 


POWIĄZANE ARTYKUŁY

strona internetowa
ADA: ruszyła nowa strona na temat zdrowia jamy ustnej Lekarz

Promowanie metod poprawy stanu zdrowia jamy ustnej oraz ogólnego zdrowia społeczeństwa jest jednym z trzech głównych celów Australijskiego Towarzystwa Stomatologicznego (ADA). Zgodnie z tym zobowiązaniem Towarzystwo uruchomiło w listopadzie stronę in...

umiejetnosci komunikacyjne
Dentysto, czy komunikacja to twoja mocna strona? Lekarz

W ostatni weekend brytyjski serwis stomatologiczny Dentistry.co.uk podjął istotny temat, jakim jest komunikacja w gabinecie dentystycznym – zarówno z pacjentami, jak i pozostałymi członkami zespołu. W artykule wyjaśniono m.in. jak umiejętności w tym ...

oszustwo
PTS ostrzega przed stroną podszywającą się pod witrynę Towarzystwa Lekarz

Polskie Towarzystwo Stomatologiczne ostrzega, że w sieci od kilku dni dostępna jest strona internetowa podszywająca się pod oficjalny serwis PTS-u. Na łudząco podobnej witrynie promowane są licówki. Jak czytamy w komunikacie na stronie PTS-u, na jed...