Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca asysty
Higiena stomatologiczna
Edukacja
Wokół gabinetu
Warto wiedzieć
Asysdent2

Słodycze, czyli ślepa miłość Polaków – jakie słodycze kupujemy najczęściej?

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Słodycze, czyli ślepa miłość Polaków – jakie słodycze kupujemy najczęściej?

Słodycze, czyli ślepa miłość Polaków – jakie słodycze kupujemy najczęściej?

Aż 96% Polaków kupuje słodycze. Ulubioną słodkością jest czekolada. Tylko co dziesiąty Polak przy zakupie słodyczy kieruje się ich składem. Co piąty badany nie kupuje słodyczy dzieciom – wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.

Aż połowa Polaków (49%) przyznaje, że po słodycze sięga bez specjalnej okazji, tylko dlatego, że je lubi. Interesującym wydaje się fakt, że kobiety częściej sięgają po coś słodkiego w celu poprawy nastroju, a mężczyźni traktują słodycze jako przekąski dodające energii. Tylko 7% Polaków kupuje słodycze na prezent bądź nagrodę.

Kupując słodycze dla siebie najchętniej sięgamy po czekoladę. Częściej od batoników (30%) wybieramy wafelki (36%). Najmniej osób (6%) kupuje cukierki bez czekolady i lizaki (3%). – Czekolada to słodka przekąska, po którą sięgamy najchętniej, niezależnie od tego, czy kupujemy coś słodkiego dla siebie czy dla dzieci. Jej popularność z pewnością ma związek z tym, że jest ona traktowana częściowo jako służąca zdrowiu, gdyż zawiera magnez i poprawia nastrój. Ponadto, czekolada jest obecna w naszym życiu od wielu pokoleń i pojawiła się wcześniej niż wszelkiego rodzaju batony czy inne słodycze – komentuje Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Słodycze kupujemy także dzieciom

22% badanych przyznaje, że w ogóle nie kupuje słodyczy dzieciom. Skłonność do kupowania słodyczy dzieciom rośnie z wiekiem. Procent osób nie kupujących dzieciom słodyczy zmniejsza się odpowiednio przy grupach wiekowych: 15-24 (28%), 25-34 (26%), 35-44 (18%) i 45-55 (16%). – Owa tendencja może być spowodowana tym, że osoby z niższej grupy wiekowej (zarówno 15-24, jak i 25-34) nie posiadają w ogóle lub posiadają małe lub bardzo małe dzieci, których dietę znacznie łatwiej jest kontrolować. Na tym etapie maluchy mają niewielki kontakt z rówieśnikami i nie podlegają tak silnie wpływom reklamy. Sytuacja wygląda nieco inaczej w przypadku starszych dzieci, które stykają się z rozmaitymi akcjami promocyjnymi producentów słodyczy, a także są pod większym wpływem grupy rówieśniczej. Wówczas rodzicom nie jest łatwo odmówić swoim pociechom słodyczy. Poza tym, nadal słodkości są częstym upominkiem wręczanym dzieciom – komentuje Paweł Jurowczyk z ARC Rynek i Opinia

Najważniejszym czynnikiem przy wyborze słodyczy okazuje się być wariant smakowy (31%). Polacy zwracają również bardzo dużą uwagę na cenę produktu (25%). Jeśli chodzi o nasze skłonności do zakupu nowych produktów, to co czwarty Polak ma zaufanie do słodyczy ulubionej marki. Taki sam odsetek badanych kieruje się rekomendacją najbliższych przy zakupie nieznanych dotąd słodkich produktów.

Które cukry szkodzą bardziej, jak często spożywamy cukier nawet o tym nie wiedząc, a także jaki jest wpływ cukru na stan zdrowia jamy ustnej – o tym wszystkim mówi w swojej prelekcji prof. Dorota Olczak-Kowalczyk, konsultant krajowy w dziedzinie stomatologii dziecięcej.

AF

Fot. annca, pixabay.com


POWIĄZANE ARTYKUŁY

oznakowanie żywności
Wiedzieć, ile cukru jest w żywności Asysta

Australian Dental Association zaapelowało do producentów żywności, aby umieszczali na opakowaniach swoich produktów informację o ilości dodawanego do nich cukru i innych substancji słodzących.Jak wykazało badanie przeprowadzone przez naukowców z Geor...

słodycze - Dentonet.pl
Wielka Brytania: apel o dodatkowe oznakowanie słodyczy Asysta

The British Medical Association zaapelowało o wprowadzenie obowiązku umieszczania na opakowaniach słodyczy dodatkowych oznakowań, informujących m.in. o tym, że częste spożywanie słodyczy skutkuje próchnicą.Według danych National Health Service, w Wie...

owoce - Dentonet.pl
Świeże owoce zamiast słodyczy sposobem na zdrowe zęby Asysta

58% Brytyjczyków uważa, że jedzenie świeżych owoców to najlepszy sposób na ograniczenie spożycia cukru znajdującego się m.in. w słodyczach. Tamtejsi dentyści potwierdzają, że owoce to o wiele zdrowsza alternatywa dla słodkich przekąsek, ale również w...

ROZWIŃ WIĘCEJ
próchnica dzieci - Dentonet.pl
85% polskich sześciolatków i 92% piętnastolatków ma próchnicę Lekarz

85% polskich sześciolatków ma próchnicę. Wynika to ze złych nawyków żywieniowych i zbyt rzadkiego kontrolowania stanu zębów w gabinecie stomatologicznym. Z raportu firmy Ipsos wynika, że aż 18% polskich dzieci w ogóle nie odwiedza lekarza dentysty. Z...

słodycze - Dentonet.pl
Producenci obiecują ograniczenie ilości cukru w słodyczach Asysta

Jak poinformowała TVP Info, największe koncerny produkujące słodycze – Mars-Wrigley, Ferrero, Lindt, Ferrara Candy oraz Nestle USA – zapowiedziały, że do 2022 r. ich produkty będą zawierały mniej cukru i co najwyżej 200 kalorii.Według danych WHO, z n...

Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej - Dentonet.pl
ŚDZJU: konferencja naukowa w siedzibie Naczelnej Izby Lekarskiej Lekarz

Przy okazji obchodzonego wczoraj Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej w siedzibie Naczelnej Izby Lekarskiej w Warszawie odbyła się konferencja naukowo-prasowa pod nazwą „Żyj rozsądnie – dbaj o zdrowie jamy ustnej”. Prowadził ją dr Leszek Dudziński, wi...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres