Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

Rosną oczekiwania pacjentów wobec gabinetów stomatologicznych

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Rosną oczekiwania pacjentów wobec gabinetów stomatologicznych

Rosną oczekiwania pacjentów wobec gabinetów stomatologicznych

Pacjenci – wybierając prywatną placówkę medyczną – poza profesjonalizmem i jakością usługi coraz częściej oczekują czegoś więcej. Liczy się zaufanie do lekarza, komfort gabinetu, poczucie bezpieczeństwa oraz siła marki. Dlatego w świecie medycyny budowanie spójnej marki jest równie ważne, jak w innych branżach. Rosnąca dynamicznie konkurencja wymusza zwłaszcza na gabinetach stomatologicznych inwestycje w budowanie silnego brandu na każdym poziomie.

Elementem budowania lojalności pacjentów jest stworzenie budzącej zaufanie, silnej i spójnej marki, która spełnia obietnice Chodzi o to, by dostarczana usługa była zawsze takiej samej jakości – niezależnie od terminu wizyty czy innych czynników. Zaufanie i przywiązanie klientów budują nawet drobne rzeczy, takie jak właściwe oznakowanie w gabinecie, poczęstunek szklanką wody, bliskość parkingu czy profesjonalna wizytówka. – Na silną markę medyczną składa się wiele czynników, nie zawsze oczywistych. Są to wszystkie doświadczenia po stronie pacjenta. Komunikacja marki i jej tożsamość muszą być spójne we wszystkich punktach – powiedziała agencji Newseria Biznes Dorota Haller, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Medicover Polska.

Poza profesjonalizmem lekarza i jakością usługi, placówka musi zaoferować pacjentowi coś więcej, żeby zdobyć jego lojalność. Coraz istotniejsze czynniki to zaufanie do lekarza, komfort i poczucie bezpieczeństwa, ponieważ dla wielu osób wizyta u dentysty kojarzy się z bólem i stresem. – Branża medyczna nie kojarzy się bezpośrednio z przyjemnością, tak jak np. kawiarnia czy kino. Na tym polega wyzwanie dla właścicieli klinik i gabinetów. Należy stworzyć środowisko, w którym pacjent nie będzie odczuwał dyskomfortu, kojarzonego z wizytą w gabinecie stomatologicznym – dodała.

Stomatologia jest bardzo dobrym przykładem na to, jak ważne dla sukcesu w biznesie medycznym jest budowanie silnej marki. Jest to bowiem jedyna dziedzina medycyny, w której Polacy bazują na prywatnych usługach. Ubiegłoroczne badania CBOS („Korzystanie ze świadczeń i ubezpieczeń zdrowotnych”) wskazują, że odsetek pacjentów korzystających z prywatnych usług dentysty znacząco przewyższa odsetek tych, którzy leczą się w ramach kontraktów z NFZ (69% wobec 47%). – Rynek usług stomatologicznych jest bardzo konkurencyjny. Pacjenci mają do wyboru ponad 6 tys. gabinetów stomatologicznych o różnym standardzie leczenia i obsługi. Część oferuje usługi z zakresu NFZ, natomiast większość pacjentów korzysta z usług odpłatnie. Biorąc pod uwagę statystyki, połowa wszystkich wydatków na leczenie prywatne dociera właśnie na rynek usług stomatologicznych – powiedziała Wioletta Januszczyk, dyrektor zarządzająca Medicover Stomatologia.

Polacy z usług stomatologicznych korzystają coraz częściej, chociaż pod względem częstotliwości wizyt wciąż plasują się w europejskim ogonie. Statystycznie z usług stomatologów korzystają raz na 15 miesięcy, podczas gdy średnia dla UE wynosi 3–4 miesiące.

Czym jest autoportret psychologiczny? Warsztaty skierowane do lekarzy mają na celu pomów w relacjach z pacjentami oraz całym zespołem. Zajęcia prowadzone przez Oboda Group.

AF

Fot. Archiwum


POWIĄZANE ARTYKUŁY

szkolne gabinety stomatologiczne - Dentonet.pl
NFZ: do dentysty w sobotę Lekarz

Narodowy Fundusz Zdrowia przypomina pacjentom w specjalnych komunikatach, że część gabinetów stomatologicznych, które leczą w ramach NFZ (świadczenia ogólnostomatologiczne), przyjmuje pacjentów także w soboty. Kontrolerzy funduszu regularnie sprawdza...

usługi stomatologiczne - Dentonet.pl
Polak u dentysty? Tylko prywatnie! Wyniki badania CBOS-u Lekarz

Jak wynika z badania CBOS-u, w ciągu sześciu miesięcy poprzedzających badanie dentystę odwiedziło 53% ankietowanych. Stomatologia wciąż pozostaje jedyną dziedziną medycyny, w której zdecydowanie przeważa leczenie prywatne. W ciągu sześciu miesięcy po...

1
"Markę kliniki buduje się latami" - rozmowa z Markiem Szymczakiem Lekarz

O budowaniu wizerunku w branży stomatologicznej oraz służących do tego narzędziach rozmawiamy z Markiem Szymczakiem, dyrektorem operacyjnym firmy Stomatologia.314.pl.Pacjenci oczekują pomocy specjalisty godnego zaufania, cieszącego się dobrą opinią. ...

ROZWIŃ WIĘCEJ
Millenials gabinet stomatologiczny
"Millenialsi" w gabinecie? Komunikuj, angażuj, bądź szczery! Lekarz

Roszczeniowy, kapryśny, egocentryczny – to stereotypowy przedstawiciel pokolenia Y, czyli osób, które urodziły się w latach 1980 - 2000. Dziś millenialsi – bo tak wymiennie nazywamy to pokolenie, to liczna grupa naszych bardzo świadomych pacjentów. J...

konsolidacja gabinetów - Dentonet.pl
Rynek usług stomatologicznych w Polsce na etapie konsolidacji Lekarz

Polski rynek usług stomatologicznych – wzorem europejskiego – jest w trakcie konsolidacji. Małe gabinety coraz częściej dołączają do dużych sieci. Ten proces wymuszają oczekiwania pacjentów, dla których liczy się jakość oferowanych usług, wygoda, zau...

branża stomatologiczna - Dentonet.pl
Polska stomatologia zdominowana przez prywatne podmioty Lekarz

Jak informuje Rynek Zdrowia, branża usług stomatologicznych w Polsce została zdominowana przez prywatne podmioty, które stać na inwestycje w sprzęt i technologie. W 2016 r. na skorzystanie z usług prywatnego stomatologa zdecydowało się aż 69% pacjent...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres