Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Pułapki reklamy

Publikacja:
Pułapki reklamy

Pułapki reklamy

Obecnie na rynku pojawiło się bardzo dużo nowoczesnych urządzeń do endodoncji oraz nazywania pewnych problemów, z którymi klinicyści mają do czynienia na co dzień w trakcie pracy. W badaniach naukowych nie ma jednoznacznych odpowiedzi na pewne problemy, wielokrotnie są rozbieżności, które wynikają z różnych metodologii i przyjętych założeń. Dla klinicysty jest to o tyle trudne, że nie zawsze wiadomo, jak ocenić na podstawie dostępnej literatury, czy dany gadżet, który jest mu proponowany w reklamie, zadziała w rzeczywistości, czy dane urządzenie spełni swoją funkcję, czy dana inwestycja ma sens. Zdarza się, że zakup danego produktu kończy się rozczarowaniem. Niestety – niejednokrotnie musimy uczyć się na własnych błędach, znacznie gorzej, gdy się na nich nie uczymy. Dość często stomatolodzy zawodzą się na gadżetach z reklam, które obiecują rozwiązać dany problem, ale w rzeczywistości jest on już rozwiązany, i to tańszymi metodami. Pewne urządzenia tworzy się dla stomatologów pod kątem łatwości ich użytkowania, a niekoniecznie ich skuteczności.

Dr n. med. Wojciech Wilkoński w wywiadzie dla portalu Dentowizja podaje przykład – osobiście zawiódł się na resilonie – materiale, który miał być zapowiedzią wielkiej rewolucji adhezji w endodoncji, ale okazał się być porażką. Doktor Wilkoński do dziś musi naprawiać skutki użycia tego materiału u swoich pacjentów.

Jaka jest na to rada? Trzeba próbować wszystkiego po trochu, brać pod uwagę opinie różnych wykładowców.

Samodzielna analiza piśmiennictwa jest bardzo wskazana, dlaczego trzeba zwracać uwagę, jakie są zasady krytyczne jej oceny zgodnie z zasadami „Evidence-based Dentistry” , czyli stomatologii opartej na dowodach naukowych.

 


POWIĄZANE ARTYKUŁY

reklama produktow leczniczych
Będą zmiany w zasadach reklamy produktów leczniczych Lekarz

W projekcie rozporządzenia ministra zdrowia znalazły się propozycje zmian w zasadach reklamy produktów leczniczych. Planuje się m.in. zmianę treści ostrzeżeń dotyczących bezpieczeństwa stosowania produktu leczniczego oraz odstąpienie od obowiązku wsk...

Rubifoam2
Zęby jak perły, czyli piękno starej reklamy prasowej Lekarz

Tym razem przedmiotem rozważań będą ponad stuletnie amerykańskie reklamy zachęcające do dbania o zęby. Rubifoam to nie piana, jak nazwa mogłaby wskazywać, a nawet nie pasta lub proszek. Zwany z francuska „dentifrice” Rubifoam to płyn o nieznanym dz...