Cała Polska mówi aaa! Kampania wspierająca obchody ŚDZJU
Cała Polska mówi aaa! Kampania wspierająca obchody ŚDZJU
Już jutro rozpoczyna się ogólnopolska kampania „Polska mówi aaa!”, wspierająca obchody Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej (20 marca).
Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej to święto ustanowione w 2007 r. przez Światową Federację Dentystyczną FDI. Jego głównym celem jest uświadomienie globalnemu społeczeństwu znaczenia zdrowia jamy ustnej, promowanie profilaktyki oraz leczenia stomatologicznego. W ramach obchodów na całym świecie przygotowywane są rozmaite akcje oraz inicjatywy.
W Polsce już jutro (20 lutego) zainaugurowana zostanie akcja „Polska mówi aaa!”, której celem jest wsparcie odchodów Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej. Zaangażowało się w nią m.in. Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Naczelna Rada Lekarska, ale do akcji dołączyć może każda organizacja: gabinety stomatologiczne, szkoły, media, władze samorządowe itp. Wystarczy zaplanować inicjatywę wspierającą promocję zdrowia jamy ustnej, wejść na stronę www.polskamowiaaa.pl i dodać ją do specjalnej mapy (będzie ona dostępna od 20 lutego). W zamian można pobrać bezpłatne materiały edukacyjne czy grafiki. Po zakończeniu inicjatywy należy zaktualizować informacje na mapie, dodać filmy oraz zdjęcia. W ten sposób powstanie unikatowe zestawienie akcji, które odbyły się w ramach Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej.
Studenci stomatologii z Uniwersytetu Medycznego w Łodzi zorganizowali w jednej z galerii handlowych akcję profilaktyczną z okazji Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej. Dla klientów galerii była to okazja na sprawdzenie swojego stanu zdrowia, a dla studentów – na zdobycie bezcennego doświadczenia w pracy z pacjentem. Partnerem medialnym akcji była Dentowizja.
AF
Fot. Materiały prasowe
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Choć Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej oficjalnie obchodzony jest 20 marca, to tak naprawdę przez cały miesiąc odbywają się wydarzenia organizowane w ramach kampanii „Polska mów aaa”. Inicjatorem kampanii „Polska mówi aaa” jest Polskie Towarzystwo ...
1 marca ruszyła ogólnopolska kampania Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego „Polska mówi aaa…”, w ramach której partner akcji – marka Oral-B, należąca do Procter & Gamble – zwraca uwagę na znaczenie prawidłowej higieny jamy ustnej i jej wpływu ...
19 maja 2023 r. w Librarii Muzeum UJ Collegium Maius odbyła się konferencja jubileuszowa z okazji 120. rocznicy utworzenia Instytutu Stomatologicznego na Wydziale Lekarskim UJ CM. W konferencji wzięły udział osoby związane z Instytutem: profesorowie ...
Od kilku lat marzec obchodzony jest jako Miesiąc Zdrowia Jamy Ustnej. Głównym punktem obchodów jest kampania „Polska mówi #aaa”, w ramach której w całej Polsce odbywają się m.in. bezpłatne instruktaże i przeglądy stomatologiczne. Marzec został ogłos...
O tym, że obawa pacjentów przed leczeniem stomatologicznym jest wciąż aktualnym zagadnieniem, nie trzeba przekonywać polskich lekarzy dentystów. Problem ten dostrzegli także organizatorzy kampanii „Tu Nie Boli”, którą zainaugurowała konferencja praso...
Europejski plan walki z rakiem ma za zadanie uchronić przed śmiercią z powodu raka 3 miliony Europejczyków. Warta miliardy euro inicjatywa Komisji Europejskiej to wyraz przekonania, że tylko zintegrowane działania pozwolą uzyskać istotne zmniejszenie...
Podejmując nowe wyzwanie chętnie korzystamy ze wsparcia osoby doświadczonej, znającej zagadnienie, która jest w stanie wskazać nam właściwą drogę. Podróżnicy w mniej uczęszczanych rejonach świata, zwłaszcza egzotycznych, często zwracają się o pomoc d...
Hasłem obowiązującym w kwietniu w środowisku (nie tylko) higienistek stomatologicznych w Kraju Klonowego Liścia jest „Zdrowie jamy ustnej dla zdrowia całego organizmu”. To także okazja, by podkreślić nie zawsze niedocenianą rolę tej grupy zawodowej, ...
Choroby zębów i dziąseł to problem niemal 100% dorosłych Polaków. Do głównych przyczyn należą nieodpowiednia higiena jamy ustnej, brak czasu i nieregularne wizyty u stomatologów. Chcąc promować zdrowe nawyki i edukację w tym obszarze, w ramach obchod...
Maski „odzieżowe” o minimalnej skuteczności, dostępne w każdym sklepiku płyny do dezynfekcji o budzącym wątpliwości składzie oraz spóźnione, niemal wymuszone obostrzenia w wersji light, które mają stwarzać pozory, że dba się o bezpieczeństwa rodaków ...
Chociaż kulminacja działań w ramach kampanii „Polska mówi #aaa” przypada na marzec, to jednak różnego rodzaju aktywności organizowane są przez cały rok. W ostatnim czasie odbyły się kolejne warsztaty dla przedszkolaków, zainaugurowano też konkurs „Cz...