Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Plakat informujący o prawach pacjenta

Publikacja:
Plakat informujący o prawach pacjenta

Plakat informujący o prawach pacjenta

Rzecznik Praw Pacjenta opublikował informację na temat plakatów o prawach pacjenta. Plakat został udostępniony wszystkim placówkom w kraju, posiadającym kontrakt z Narodowym Funduszem Zdrowia. Zgodnie z informacją zamieszczoną na stronie Rzecznika, powinien zostać powieszony w widocznym miejscu na terenie placówki oraz znaleźć się w wersji elektronicznej na stronach internetowych gabinetów (zgodnie z art. 11 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta).


Na plakacie w prosty sposób zostały wyjaśnione prawa przysługujące pacjentom. Znajdują się tam również dane kontaktowe do Biura Rzecznika Praw Pacjenta, w tym numer bezpłatnej infolinii, gdzie pacjenci mogą dzwonić, gdy zauważą naruszenie swoich praw.


Treść plakatu:


„Pacjent ma prawo do:

1. Świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej,

2. informacji o swoim stanie zdrowia,

3. zachowania w tajemnicy przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych, informacji związanych z pacjentem, w szczególności z jego stanem zdrowia,

4. wyrażenia zgody albo odmowy na udzielenie świadczeń zdrowotnych,

5. zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych,

6. poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych,

7. poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych,

8. dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych,

9. zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza,

10. poszanowania życia prywatnego i rodzinnego,

11. opieki duszpasterskiej,

12. przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie”.


Więcej informacji oraz dostęp do pliku z wersją elektroniczną plakatu: http://www.bpp.gov.pl
 

KeL


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Listerine
Problemy periodontologiczne u pacjenta 60+ [webinar] Lekarz

Z wiekiem organizm staje się bardziej podatny na wszelkie choroby i dolegliwości. Przyzębie również podlega procesom starzenia się. Niektóre schorzenia mogą negatywnie wpłynąć na jego stan. Z tego powodu warto odpowiednio dobierać profilaktykę do sta...

tajemnica lekarska - Dentonet.pl
Jak przestrzegać w gabinecie prawa pacjenta do tajemnicy? Lekarz

Jak przypomina Rzecznik Praw Pacjenta, każdy pacjent ma prawo do zachowania w tajemnicy informacji z nim związanych, a uzyskanych w związku z wykonywaniem zawodu medycznego. Dotyczy to wszystkich osób wykonujących zawód medyczny i udzielających świad...

komunikacja1
RPP przypomina o prawie pacjenta do informacji Lekarz

– Wszelkie informacje na temat stanu zdrowia powinny być przekazywane w sposób przystępny, czyli przy wykorzystaniu słownictwa i terminologii zrozumiałej dla pacjenta, ze względu na jego wiek, wykształcenie, stan zdrowia, a w szczególności na stan ps...

ROZWIŃ WIĘCEJ
opuszczanie wizyt
Co przekona pacjenta, by nie opuszczał wizyt? Lekarz

Problem ten znają wszystkie zespoły stomatologiczne: wizyta jest umówiona, gabinet przygotowany do przeprowadzenia zabiegu, ale pacjent nie przychodzi. Nie dzwoni wcześniej, nie informuje o zmianie planów – po prostu go nie ma. Oczywiście zawsze mogą...

radiologia
Ważność certyfikatów ochrony radiologicznej pacjenta Lekarz

Naczelna Izba Lekarska przypomina, że ustawa Prawo atomowe wprowadziła nowe zasady pozyskiwania i terminy ważności certyfikatów ochrony radiologicznej pacjenta. Jak przypomniano w komunikacie NIL, zgodnie z zapisami ustawy i rozporządzeń wykonawczyc...

bol pozabiegowy
Ból pozabiegowy - jak przewidzieć go u pacjenta? Lekarz

Czynniki kliniczne, w tym nasilenie bólu przed i w trakcie leczenia kanałowego, mogą wskazywać na ryzyko wystąpienia pooperacyjnych dolegliwości bólowych bardziej niż cechy socjodemograficzne, takie jak rasa lub poziom dochodów. To wnioski płynące z ...

narzedzia
Uzupełnienie protetyczne u pacjenta z EEC po rozszczepie wargi Lekarz

Zespół EEC (ang. Ectrodactyly-Ectodermal Dysplasia Clefting Syndrome) to zespół wad wrodzonych, charakteryzujący się triadą występujących u pacjenta nieprawidłowości. Jedną z nich są rozszczepy podniebienia i wargi oraz wady występujące w obrębie uzę...

Pawel Plakwicz
Największe wyzwania u pacjenta z transmigracją zęba Lekarz

Transmigracja zęba to szczególna sytuacja migracji ektopowego położenia zęba, w której przynajmniej jego korona przechodzi przez linię pośrodkową. Najczęściej występuje w żuchwie, w łuku dolnym, u dzieci w wieku 8-12 lat. – Największym wyzwaniem dla ...

agresja pacjenta
Agresja pacjenta w gabinecie – jak należy reagować? Lekarz

Objawy agresji czy przemocy w miejscu pracy to problem, który nie omija także gabinetów stomatologicznych. Dziesięć wskazówek, jak bezpiecznie i skutecznie reagować na agresywnych, wszczynających kłótnie oraz uciążliwych pacjentów przytacza portal st...

e recepta
E-recepta – najważniejsze informacje dla pacjenta Pacjent

Wielkimi krokami zbliża się okres, w którym – jak co roku – jesteśmy najbardziej narażeni na wszelkie zakażenia czy osłabienie naszego organizmu. Ostatnie lata zweryfikowały, że służba zdrowia potrzebuje wprowadzenia nowych rozwiązań, które będą zape...

Forum dla jakosci
Zainaugurowano Forum dla Jakości i Bezpieczeństwa Pacjenta Lekarz

W ubiegłym tygodniu odbyło się pierwsze spotkanie Forum dla Jakości i Bezpieczeństwa Pacjenta, powołanego przez Porozumienie Organizacji Lekarskich. Jego celem jest zaprojektowanie zmian w ochronie zdrowia na korzyść pacjentów i lekarzy. – Stawiamy n...