Nie można znaleźć Twojej strony w sieci? Przeczytaj, dlaczego
Nie można znaleźć Twojej strony w sieci? Przeczytaj, dlaczego
Aby nasza strona internetowa odniosła sukces w sieci (czyli była chętnie odwiedzana nie tylko przez internautów, lecz również indeksowana przez roboty wyszukiwarek), musi zostać w prawidłowy sposób zaprojektowana. Dziś sukces witryny zależy od kilku czynników, które są dość ściśle ze sobą powiązane. Są to:
– funkcjonalny, a jednocześnie atrakcyjny wizualnie webdesign,
– interesujące, merytorycznie unikatowe treści (w odpowiedni sposób zoptymalizowane poprzez nasycenie contentu kluczowymi frazami),
– przyjazny dla użytkownika system zarządzania treścią (CMS),
– prawidłowo dobrane techniki pozycjonerskie.
Słowa kluczowe – co to takiego?
Zabieg optymalizacji polega na wyborze słów lub fraz kluczowych, które muszą być jak najściślej powiązane z tematyką strony. Czym jednak są frazy kluczowe i w jaki sposób działają? Terminem tym pozycjonerzy określają wielowyrazowe zwroty, które z jednej odpowiadają najczęstszym zapytaniom internautów (są przez nich wpisywane w okienko wyszukiwarki), z drugiej – precyzyjnie nazywają produkty i usługi, które są promowane za pomocą firmowej strony. Im bardziej dokładne i rozbudowane są frazy kluczowe, tym większą mamy szansę na to, iż nasza witryna przyciągnie czytelników, zainteresowanych dokładnie tą a nie inną usługą.
Technika długiego ogona (long tail) – jest stosowana do wygenerowania maksymalnie dużego ruchu oraz wzrostu liczby tak zwanych „świadomych klientów”. Są to użytkownicy, którzy odwiedzają stronę z zamiarem kupna określonego produktu lub usługi – czyli z punktu marketingowego – najcenniejsi klienci. Warto w tym miejscu dodać, iż długi ogon tworzą wielowyrazowe frazy, które składają się z minimum 4-6 słów kluczowych i najczęściej posiadają formę równoważnika (np. ”stomatolog dziecięcy Warszawa”, „tanie usługi protetyczne wrocław”).
Im dokładniej, tym lepiej
Pisząc teksty na firmową stronę warto więc pamiętać, iż:
– niewłaściwy dobór słów kluczowych przekłada się na niską liczbę odwiedzin internautów, powodując brak zainteresowania ofertą znajdującą się na stronie,
– zbyt ogólnikowe frazy przynoszą wręcz odwrotny od zamierzonego skutek – zamiast kierować klientów na naszą stronę, mogą podbić oglądalność witryny konkurencji. Przykładem zbyt ogólnej frazy jest np. „gabinet stomatologiczny” lub „usługi protetyczne”. Tego typu zwrot pojawia się bowiem na niezliczonej liczbie stron internetowych, które mają o wiele wyższą, niż nasza, pozycję.
– wybierając frazę, która będzie się pojawiała na naszej stronie, najpierw oszacujmy jej konkurencyjność. Najprostszą metodą weryfikacji frazy jest jej wpisanie w wyszukiwarkę. Pod paskiem menu na samej górze strony Google pojawi się wówczas liczba wyników wyszukiwania dla użytego przez nas zapytania.
Pamiętajmy – z im mniejszą ilością stron będziemy konkurować na daną frazę, tym nasza witryna ma większą szansę ma wyższą pozycję w rankingu. Jak owa zasada wygląda w praktyce, może uzmysłowić następujący przykład:
– „Szynowanie zębów” – fraza posiada około 31 500 wyników, czyli pojawia się ponad trzydzieści tysięcy razy na zindeksowanych przez roboty Google stronach. Musimy założyć, iż wiele z owych stron ma wysoką pozycję w rankigu wyszukiwarek (mówiąc inaczej – wyświetlają się one przed naszą stroną). Tak więc klient, który będzie szukał w w internecie informacji dotyczących szynowania zębów, zostanie przez te wypozycjonowane strony „przechwycony” i w ogóle do naszej witryny nie dotrze.
– „Szynowanie zębów warszawa” – około 7 780 wyników – dopisanie do frazy jednego słowa powoduje, iż konkurujemy z o wiele mniejszą liczbą witryn, a nasze szanse na wyższą pozycję w rankingu stron zdecydowanie rosną.
– „Szynowanie z dostawieniem zęba” – około 374 wyników
– „Szynowanie z dostawieniem zęba warszawa” – około 168 wyników
– „Szynowanie z dostawieniem zęba warszawa ursynów” – tylko 5 wyników. Oznacza to, iż w przypadku tej ostatniej frazy nasza strona będzie konkurowała zaledwie z pięcioma innymi witrynami. To zaś daje nam prawie stuprocentową pewność, iż pojawi się w pierwszej dziesiątce wyświetleń i przyciągnie uwagę potencjalnych klientów.
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Nad bioaktywnym materiałem, z którego możliwe będzie drukowanie implantów kości dopasowanych do indywidualnych potrzeb danego pacjenta – zwłaszcza kości twarzoczaszki – pracują naukowcy z Politechniki Krakowskiej. O implancie przypominającym natural...
Już blisko 2000 osób zrzesza facebookowa grupa Ekspertek Sensodyne - zaangażowanych, świadomych swojej roli higienistek stomatologicznych, które chcą podnosić wiedzę, rozwijać umiejętności i dzielić się swoimi spostrzeżeniami z koleżankami po fachu. ...
Wiele osób spędzi święta poza domem, podróżując do bliskich. Dlatego warto wiedzieć, gdzie można znaleźć pomoc medyczną podczas Bożego Narodzenia. Gdzie znaleźć bezpłatną pomoc medyczną, kiedy placówki podstawowej opieki zdrowotnej nie pracują? N...
O możliwościach, jakie daje praca w klinikach stomatologicznych należących do sieci enel-med stomatologia, rozmawiamy z lek. dent. Adamem Przewodowskim, specjalistą protetykiem pracującym w centrum stomatologii enel-med Zacisze. Czy praca w gabineci...
Osoby, które przeczytały nasz ostatni artykuł o tym, jak z pozytywnym skutkiem stosować marketing w swoim gabinecie, mogą zastanawiać się, skąd wziąć czas na jego prowadzenie, gdy już teraz mamy tyle na głowie. Jeśli rzetelnie przygotowaliśmy listę d...
Ustawa o niektórych zawodach medycznych to pierwsza w polskim ustawodawstwie próba kompleksowego uregulowania zasad i warunków wykonywania kilkunastu zawodów medycznych, w tym asystentki i higienistki stomatologicznej. Już we wtorek 21 listopada o go...
1 września ruszyła możliwość składania wniosków o rozpoczęcie specjalizacji w jesiennym postępowaniu kwalifikacyjnym. Potrwa ono do 30 września. Wnioski można składać w Systemie Monitorowania Kształcenia (SMK). W jesiennym postępowaniu kwalifikacyjn...
Wybielanie zębów to dostępny dla większości pacjentów sposób na piękniejszy uśmiech. Jest wciąż popularne, choć nie brakuje stomatologów, którzy odradzają przeprowadzanie tej procedury, m.in. ze względu na możliwość powstania nadwrażliwości zębów. Wy...
We wspólnym komunikacie Międzynarodowej Agencji Badań nad Rakiem (IARC), Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) oraz Wspólnego Komitetu Ekspertów Organizacji ds. Wyżywienia i Rolnictwa ds. Dodatków do Żywności (JECFA) poinformowano, że istnieją „ogranic...
Terminal w gabinecie dentystycznym to niezbędne narzędzie, które rewolucjonizuje sposób funkcjonowania branży stomatologicznej. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologii, terminale umożliwiają szybką i bezproblemową obsługę pacjentów. W niniejsz...
Forum Naukowe ds. COVID-19 przy Naczelnej Izbie Lekarskiej wystosowało stanowisko w sprawie możliwości kontynuacji schematu szczepień przeciwko COVID-19 preparatem innej firmy. Jak czytamy w komunikacie, zgodnie z CHPL szczepionki przeciwko COVID-19...