Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

„Millenialsi” w gabinecie? Komunikuj, angażuj, bądź szczery!

1 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
„Millenialsi” w gabinecie? Komunikuj, angażuj, bądź szczery!

„Millenialsi” w gabinecie? Komunikuj, angażuj, bądź szczery!

Roszczeniowy, kapryśny, egocentryczny – to stereotypowy przedstawiciel pokolenia Y, czyli osób, które urodziły się w latach 1980 – 2000. Dziś millenialsi – bo tak wymiennie nazywamy to pokolenie, to liczna grupa naszych bardzo świadomych pacjentów. Jak do nich dotrzeć z komunikatem o gabinecie stomatologicznym i zachęcić do skorzystania z usług?

Agencja Synapsy Communication wspólnie z instytutem badawczym PMR przeprowadziła badanie wśród przedstawicieli tej grupy. Zbadano ich profile w mediach społecznościowych, przez tydzień obserwowano ich zachowania, poproszono o wykonanie różnych zadań obrazujących codzienne czynności, a także pytano o zdanie na tematy związane z angażującymi treściami, z którymi na co dzień spotykają się w mediach.

– Na podstawie wyników badania jakościowego oraz własnego doświadczenia stworzyliśmy listę tzw. kluczy komunikacyjnych, charakterystycznych dla tego pokolenia mówi Jonasz Wiercioch, CEO Synapsy Communication Mogą być one swego rodzaju drogowskazami czy podpowiedziami, jak lepiej i efektywniej budować wizerunek specjalistów dentystów i prowadzić komunikację gabinetu stomatologicznego z pacjentami.

Oto one:
Staraj się zrozumieć

Pierwszy z kluczy to tak naprawdę tylko przypomnienie zasady, którą specjaliści od marketingu powinni kierować się w odniesieniu do wszystkich grup docelowych. Nie istnieją standardowe, uśrednione „algorytmy”, dzięki którym można dotrzeć z przekazem do każdego konsumenta. Pogłębiona analiza grupy docelowej (ich zachowań, potrzeb, oczekiwań, itp.) powinna być zawsze punktem wyjścia do budowania strategii komunikacji marketingowej. Warto badać, analizować i wyciągać wnioski – tylko dzięki temu można efektywnie budować komunikację z klientami. Dlaczego jest to szczególnie ważne w przypadku millenialsów? Bo igreki, jak żadne inne pokolenie wcześniej, manifestują swój indywidualizm, świadomość potrzeb, a co za tym idzie także oczekiwań wobec firm.

Komunikuj świadomie

Z perspektywy osób dbających o marketing gabinetu istotne jest, by poszukiwać nowych, ciekawych i nieszablonowych sposobów dotarcia do millenialsów. Należy jednak robić to ostrożnie, mając w pamięci, że są oni konsumentami bardzo świadomymi. Dlatego komunikaty muszą być prawdziwe, wzbudzać ciekawość i zaufanie. Nie mogą opierać się na fake newsach, chwilowych modach, etc.

Daj powód

Wysoka świadomość własnych potrzeb wśród millenialsów i ich oczekiwania wobec marek sprawiają, że marki muszą w zupełnie inny sposób rozkładać akcenty komunikacyjne. Podejmując dialog z igrekami warto podkreślać przede wszystkim korzyści, jakie przyniesie interakcja z marką. Gabinet musi udowodnić, że jest warty uwagi millenialsów i pasuje do ich świata, niezależnie czy to przez produkt, usługę, ideę czy promowany styl życia. Przedstawiciele tego pokolenia dużo bardziej cenią sobie same produkty niż komunikację marki, która w ich przekonaniu powinna być uzupełnieniem wartości wynikających z oferty firmy. Działania marketingowe powinny zatem pokazywać benefity wynikające z korzystania z konkretnego produktu czy oferty.

Angażuj

Nieustanne stymulowanie millenialsów, dostarczanie im nowych bodźców jest swoistym „must have” w działaniach marketingowych, a rosnąca penetracja nowych technologii oraz mediów społecznościowych jest doskonałym punktem wyjścia do skutecznego ich angażowania. Nowe media są naturalną platformą komunikacyjną z pokoleniem Y. Igreki, jak żadne wcześniejsze pokolenie, korzystają z wielu mediów i środków komunikacji. Dlatego kluczowe jest, by w działaniach reklamowych uwzględniać transmedialność, czyli przenikanie się różnych kanałów, zarówno tych tradycyjnych, jak i nowoczesnych. Ważne, aby komunikacja w obrębie poszczególnych mediów była różnorodna i dostosowana do specyfiki danego kanału. Coraz więcej gabinetów stomatologicznych dostrzega tę potrzebę i prowadzi ciekawe działania nie tylko na swojej stronie internetowej, ale także na Facebooku, Instagramie czy platformie YouTube.

Nie wymagaj za dużo

Niech nie zmyli Cię nieustanna obecność millenialsów w mediach społecznościowych. Ciągła aktywność w cyfrowym świecie, sprawia, że w bardzo przemyślany sposób budują tam swój wizerunek. Mając świadomość konsekwencji upublicznienia treści, selekcjonują je w przemyślany sposób, a to przekłada się bezpośrednio na aktywność w kanałach marek. Nie przejmuj się więc, jeśli nie odpowiedzą na Twoje pytanie na Facebooku, albo nie zaangażują się w prowadzony konkurs. Ich aktywność w mediach społecznościowych ma swoją cenę i jeśli wymagasz zaangażowania na profilu marki lub udostępnienia czegoś, wartość nagrody – materialna, wizerunkowa i emocjonalna – musi być naprawdę wysoka.

Bądź spójny i konsekwentny

Angażowanie znanych osób w promocję usług medycznych pozwala na dotarcie do świadomości millenialsów, którzy są dość bierni wobec tradycyjnego przekazu marketingowego oraz na budowanie zaufania w tej grupie poprzez autorytet Ambasadora. Aby tak się jednak stało, wybór ambasadora powinien być oparty nie tylko o słupki popularności, ale przede wszystkim o głęboką analizę spójności jego wizerunku z marką. Brak spójności sprawi, że przekaz reklamowy straci na sile, a w konsekwencji na takiej współpracy może ucierpieć wizerunek i zaufanie zarówno do marki jak i do influencera.

Stawiaj na szczerość

Szczerość, autentyczność, naturalność – to słowa, które przez badanych były odmieniane przez wszystkie przypadki. Często spontanicznie wspominali oni o tym, że dany przekaz, zachowanie lub celebryta jest sztuczny czy nieautentyczny. Według igreków brak szczerości, próba manipulacji to najcięższe grzechy popełniane przez firmy. Millenialsi doskonale rozumieją mechanizmy promocji i reklamy i z łatwością dokonują selekcji treści, które są do nich kierowane, odrzucając fałsz, sztuczność i nachalność.

Millenialsi to pierwsze od dawna tak świadome swoich praw i możliwości pokolenie. Autentyczność przekazu oraz szczera chęć poznania igreków, wsłuchiwanie się w ich głos, realne otwarcie się na ich potrzeby wydaje się być właściwą strategią dla gabinetów, które chcą przekonać do siebie millenialsów. Warto pamiętać, że zwykle są oni bardzo otwarci na dialog z marką i cenią sobie posiadanie realnego wpływu na otaczającą rzeczywistość, dlatego zaproszenie ich do współtworzenia świata marki będzie cenne i korzystne dla obu stron. Chętnie wystawią pozytywna opinię po udanej wizycie. Nie zawahają się również przed wystawieniem negatywnego komentarza, jeśli obsługa recepcji była niemiła lub lekarz spóźnił się na wizytę.

To pokolenie, które bardzo chętnie zgłębia wiedzę na każdy dotyczący ich temat. Przed wizytą w gabinecie nie tylko sprawdzą, co firma sobą reprezentuje, ale również przeczytają o doświadczeniu stomatologa, który będzie ich leczył. Bądźmy również przygotowani na rzeczowe pytania naszych pacjentów dotyczące leczenia i proponujmy zawsze kilka możliwości do wyboru. Dla Millenialsów ważne będzie również promocja zdrowia i aktywnego trybu życia. I to nie tylko za pomocą ciekawych artykułów na blogu firmowym lecz autentycznemu zaangażowaniu osób prowadzących lub pracujących w gabinecie.


POWIĄZANE ARTYKUŁY

innowacja gabinet
Innowacyjne relacje i sposoby komunikacji lekarza z pacjentem Lekarz

Nowinki technologiczne i innowacyjne rozwiązania zmienią sposób komunikowania się placówek medycznych z pacjentami? Chodzi nie tylko o promocję usług. Skoordynowana komunikacja z pacjentem, m.in. poprzez e-czaty czy wideoczaty, jest kluczowa dla komp...

1
"Markę kliniki buduje się latami" - rozmowa z Markiem Szymczakiem Lekarz

O budowaniu wizerunku w branży stomatologicznej oraz służących do tego narzędziach rozmawiamy z Markiem Szymczakiem, dyrektorem operacyjnym firmy Stomatologia.314.pl.Pacjenci oczekują pomocy specjalisty godnego zaufania, cieszącego się dobrą opinią. ...

Avatar Stomatologa - Dentonet.pl
Edukacja i motywacja pacjenta w poczekalni? To możliwe! Lekarz

Stomatolodzy chcą nie tylko leczyć, ale i motywować oraz edukować pacjentów, lecz często brakuje im na to czasu – wynika z badań zleconych przez firmę Avatar Stomatologa. Rozwiązaniem tego problemu jest system edukacyjny w formie filmów i animacji, w...

ROZWIŃ WIĘCEJ
1-1
"Marketing stomatologiczny wymaga indywidualnych rozwiązań" Lekarz

O profesjonalnym marketingu dla branży stomatologicznej rozmawiamy z Markiem Szymczakiem, dyrektorem operacyjnym firmy Stomatologia.314.pl. Branża stomatologiczna rządzi się swoimi prawami. Podstawą są oczywiście usługi najwyższej jakości, jednak wyb...

pokolenie Y - Dentonet.pl
Media tradycyjne czy social media – co wybiera pacjent z pokolenia Y? Lekarz

Jakie kanały komunikacji warto wybrać, by komunikować się z millenialsami – grupą pacjentów urodzonych po 1980 roku?Generacja Y, zwana millenialsami, to współcześni 20- i 30-latkowie. Urodzeni w latach 1980-2000 określani są pokoleniem informacyjnym ...

oczekiwania wobec gabinetów - Dentonet.pl
Rosną oczekiwania pacjentów wobec gabinetów stomatologicznych Lekarz

Pacjenci – wybierając prywatną placówkę medyczną – poza profesjonalizmem i jakością usługi coraz częściej oczekują czegoś więcej. Liczy się zaufanie do lekarza, komfort gabinetu, poczucie bezpieczeństwa oraz siła marki. Dlatego w świecie medycyny bud...

Dodaj komentarz (1 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

ZOBACZ KOMENTARZE
www.stomatologia.314.pl www.stomatologia.314.pl
Bardzo dobry artykuł, który niesie za sobą jednak bardzo dużo pracy dla placówki stomatologicznej w postaci tworzenia, edycji i optymalizacji contentu. Z tego co obserwujemy każdego dnia, Stomatolodzy nie mają czasu po prostu na to czasu, ważniejszy jest Pacjent co jest oczywiście zrozumiałe :)
[treść edytowana] - moderator
Oceń komentarz:     0: : 0 Odpowiedz
Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres