Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

„Markę kliniki buduje się latami” – rozmowa z Markiem Szymczakiem

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
„Markę kliniki buduje się latami” – rozmowa z Markiem Szymczakiem

„Markę kliniki buduje się latami” – rozmowa z Markiem Szymczakiem

O budowaniu wizerunku w branży stomatologicznej oraz służących do tego narzędziach rozmawiamy z Markiem Szymczakiem, dyrektorem operacyjnym firmy Stomatologia.314.pl.

Pacjenci oczekują pomocy specjalisty godnego zaufania, cieszącego się dobrą opinią. Jak zatem zyskać lub utrzymać profesjonalny wizerunek w branży stomatologicznej?

Wizerunek buduje się przez lata. Składają się na niego doświadczenie lekarza, certyfikaty potwierdzające umiejętności, ciągły rozwój i oczywiście opinie pacjentów. Rzetelne usługi, wysokie kompetencje i zaufanie to elementy, które określają gabinet na najwyższym poziomie. Obecnie na rynku stomatologicznym konkurencja jest naprawdę duża, dlatego warto zawalczyć o pacjentów i zadbać o utrwalenie pozytywnych wyróżników w pamięci odbiorców.

Jakie kroki podejmuje firma Stomatologia.314.pl w tym celu? Jaką rolę odgrywa tutaj marketing stomatologiczny?

Wykorzystujemy siłę brandingu, czyli budowania wizerunku marki, tutaj gabinetu stomatologicznego. Wszelkie działania w tym kierunku poprzedza stworzenie strategii, której elementy ustalamy z klientem. W zależności od potrzeb stomatologa działamy od podstaw, tworząc pełną identyfikację wizualną lub jedynie odświeżamy wizerunek placówki, w tym elementy takie jak logotyp.

Czym w takim razie jest pełna identyfikacja dla gabinetu lub kliniki?

To przekaz wizualny, który w dużej mierze wpływa właśnie na wspomniany wizerunek marki, a w tym przypadku gabinetu stomatologicznego. W jej ramach tworzymy projekty logotypu, wizytówek, terminarzy, ulotek, plakatów czy folderów reklamowych. Dobieramy także dominującą kolorystykę, która będzie wykorzystana we wszystkich materiałach oraz na stronie internetowej. W tym wypadku kierujemy się zasadą im mniej, tym lepiej. Minimalizm i spokój kolorystyczny nie wywołują zamieszania, ułatwiając dotarcie do najważniejszych elementów na stronie. Dobieramy barwy przywodzące na myśl branżę stomatologiczną wraz z jej czystością i sterylnością.

W jaki sposób identyfikacja wpływa na odbiorcę, w tym przypadku potencjalnego pacjenta gabinetu?

Elementy perfekcyjnie dopasowane do charakteru gabinetu tworzą spójny przekaz, który sygnalizuje pełen profesjonalizm. Stomatologia.314.pl wybiera elementy jednoznacznie wskazujące na medyczny charakter gabinetu. Mają wzbudzać zainteresowanie, ale też zaufanie, stanowiąc istotny punkt w promocji marki. Ponadto dobra strona internetowa, na której zostały zastosowane, a na którą trafiają pacjenci pozyskani dzięki kampaniom reklamowym i pozycjonowaniu, wpływa na chęć skorzystania z usług placówki. Opinia pacjentów jest kluczowa, gdyż jeśli będą zadowoleni, polecą usługi stomatologa innym osobom, co poszerzy grono klientów gabinetu.

Dlaczego warto inwestować w branding?

stomaologia-314-1Ponieważ prawidłowo poprowadzona identyfikacja wizualna od razu pozwala rozpoznać i zapamiętać pacjentowi dany zespół stomatologów czy też konkretnego specjalistę. Nawet za pomocą jednego elementu! Dlatego tak ważny jest dobór kolorystyki, kroju pisma, jak i przeniesienie ich na materiały takie jak druki firmowe, identyfikatory, odzież bądź zastosowanie w wystroju placówki. Samo logo wyraża bardzo wiele i odzwierciedla główne założenia gabinetu. W Stomatologia.314.pl podkreślamy, że stomatolog powinien lubić swój logotyp, ponieważ będzie towarzyszył mu przez długi czas i pojawiał się w wielu miejscach. To integralna część gabinetu, dlatego musi się z nim dobrze czuć.

Czy to wystarczy, by gabinet zyskał doskonałą pozycję na rynku stomatologicznym?

Branding jest bardzo ważny, ale musi występować z innymi elementami marketingu stomatologicznego. Działania, które proponujemy, są kompleksowe i szeroko zakrojone. W zależności od grupy docelowej i regionu budujemy odpowiednie narzędzia, by pozyskiwać pacjentów oraz tworzyć wizerunek. Na przykład zdjęcia to jeden z fundamentów strony internetowej, które przenoszą pacjenta ze świata wirtualnego do rzeczywistego. Służą wzmocnieniu autentyczności i spójności obrazu placówki. Wykonujemy profesjonalne sesje fotograficzne: portrety członków zespołu, zdjęcia wnętrz, sprzętu, poszczególnych zabiegów. Zawsze są dopasowanego do tego, na czym koncentruje się gabinet. Z serii zdjęć wybieramy te najlepsze, oddające charakter placówki i usług, które następnie trafiają do klienta. Ten dokonuje ostatecznej selekcji. Przykładowo – na stronie stomatologa dziecięcego znajdą się głównie zdjęcia dzieci i zabiegów z zakresu tej dziedziny. Doskonale wiemy, że wybierając się do dentysty pacjent chce wiedzieć z kim oraz z czym będzie miał do czynienia. Bogato ilustrowana strona internetowa oswaja z gabinetem. Dzięki temu czuje się on bezpieczniej, gdy dochodzi już do wizyty.

Zatem strona internetowa także uczestniczy w budowaniu wizerunku marki?

Jest to przede wszystkim marketing, lecz strona www również ma znaczenie. Zazwyczaj pierwszy kontakt pacjenta z gabinetem ma miejsce w sieci, a zawsze podkreślamy, że pierwsze wrażenie (wywołane w dużej mierze za sprawą materiałów wizualnych) jest często decydujące. Po wejściu pacjenta na stronę mamy zaledwie 3 sekundy na przekonanie go o swoich zaletach! Im lepsza jest strona, tym wyższy współczynnik konwersji, a o to właśnie nam chodzi. Dlatego tak wiele uwagi przywiązujemy do jej stworzenia. Stanowi dla nas bazę i to na nią kierowane są wszystkie osoby pozyskane dzięki reklamie oraz pozycjonowaniu. Dopracowana pod względem wizualnym i tekstowym, zoptymalizowana, z zawartymi mechanizmami sprzedażowymi zachęci pacjentów do kontaktu z placówką. Wzbudzi także podziw u konkurencji. Wszystko to prowadzi do pozytywnego rozwoju branży stomatologicznej! Zależy nam na pełnym zaufaniu do gabinetu. Właśnie dlatego w Stomatologia.314.pl działamy na wielu płaszczyznach.

Potwierdzeniem skuteczności usług firmy Stomatologia.314.pl są opinie stomatologów. Oto słowa Dymitra Płatinowa z Dębowa Clinic.

Firmie Stomatologia.314.pl powierzyliśmy wykonanie identyfikacji wizualnej naszej kliniki, tj. projektu logotypu i szyldu, Dodatkowo Stomatologia.314.pl wykonała dla nas dedykowaną stronę internetową oraz profesjonalną sesję zdjęciową wnętrz i zespołu w klinice.

Estetyka i funkcjonalność zastosowanych rozwiązań w stu procentach spełniły nasze oczekiwania! Strona jest naprawdę przejrzysta i intuicyjna, a logotyp został perfekcyjnie dopasowany do charakteru placówki.

Wszystko to wraz ze wsparciem marketingowym sprawiło, że zyskaliśmy wielu nowych pacjentów i wzmocniliśmy fachowy, ale też przyjazny wizerunek.

Współpraca przebiegała w doskonałej atmosferze, na jasnych zasadach. Znakomity kontakt, kreatywny i doświadczony zespół specjalistów, kompleksowe działania oraz dogłębna znajomość branży stomatologicznej są godne pochwały i polecenia.

lek.dent. Dymitr Płationow

Jeśli powyższy artykuł Cię zainteresował i chciałbyś porozmawiać,  jesteśmy do Twojej dyspozycji!

www.Stomatologia.314.pl

e-mail: [email protected]

tel. 533 089 400


POWIĄZANE ARTYKUŁY

1-1
"Marketing stomatologiczny wymaga indywidualnych rozwiązań" Lekarz

O profesjonalnym marketingu dla branży stomatologicznej rozmawiamy z Markiem Szymczakiem, dyrektorem operacyjnym firmy Stomatologia.314.pl. Branża stomatologiczna rządzi się swoimi prawami. Podstawą są oczywiście usługi najwyższej jakości, jednak wyb...

Millenials gabinet stomatologiczny
"Millenialsi" w gabinecie? Komunikuj, angażuj, bądź szczery! Lekarz

Roszczeniowy, kapryśny, egocentryczny – to stereotypowy przedstawiciel pokolenia Y, czyli osób, które urodziły się w latach 1980 - 2000. Dziś millenialsi – bo tak wymiennie nazywamy to pokolenie, to liczna grupa naszych bardzo świadomych pacjentów. J...

konsolidacja gabinetów - Dentonet.pl
Rynek usług stomatologicznych w Polsce na etapie konsolidacji Lekarz

Polski rynek usług stomatologicznych – wzorem europejskiego – jest w trakcie konsolidacji. Małe gabinety coraz częściej dołączają do dużych sieci. Ten proces wymuszają oczekiwania pacjentów, dla których liczy się jakość oferowanych usług, wygoda, zau...

ROZWIŃ WIĘCEJ
oczekiwania wobec gabinetów - Dentonet.pl
Rosną oczekiwania pacjentów wobec gabinetów stomatologicznych Lekarz

Pacjenci – wybierając prywatną placówkę medyczną – poza profesjonalizmem i jakością usługi coraz częściej oczekują czegoś więcej. Liczy się zaufanie do lekarza, komfort gabinetu, poczucie bezpieczeństwa oraz siła marki. Dlatego w świecie medycyny bud...

Michał Katarzyński
7 potrzeb pacjentów stomatologicznych - wywiad z Michałem Katarzyńskim Lekarz

Jak zaspokoić 7 podstawowych potrzeb pacjentów stomatologicznych – to nowa pozycja na rynku poradników dla lekarzy stomatologów. Książka ma premierę 14 września podczas targów CEDE w Poznaniu, a jej autorem jest Michał Katarzyński, który od 5 lat prz...

oczekiwania pacjentów - Dentonet.pl
Coraz większe wymagania pacjentów wobec stomatologów Lekarz

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii zmieniają się oczekiwania pacjentów wobec gabinetów stomatologicznych. Najnowsze trendy zbadała w swoim raporcie firma Lincoln Financial Group.Współcześni pacjenci oczekują od gabinetów stomatologicznych dużo ...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres