Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca
Materiały i technologie
Lifestyle
Aktualności
Finanse i podatki
Edukacja

Małe zęby, wielka moc – trwa edukacyjna kampania reklamowa

Publikacja:
Małe zęby, wielka moc – trwa edukacyjna kampania reklamowa

Małe zęby, wielka moc – trwa edukacyjna kampania reklamowa

Do końca br. potrwa kampania reklamowa Małe zęby, wielka moc w ramach projektu „Dzieciństwo bez próchnicy”. Stanowi ona ostatni etap trwającego od 4 lat programu obejmującego kompleksową edukacją stomatologiczną zarówno najmłodszych, jak i osoby, które mają największy wpływ na ich zdrowie i wychowanie. Stanowi także uzupełnienie dotychczasowych działań prowadzonych w projekcie i ma za zadanie dotarcie do jeszcze szerszego grona odbiorców.

W kampanii Małe zęby, wielka moc podkreślana jest konieczność kompleksowego dbania o zęby i wyrabiania dobrych nawyków od jak najwcześniejszych lat. Jednocześnie twórcy starają się obalić szkodliwe mity o tym, że o zęby mleczne nie trzeba dbać, bo i tak wypadną czy że pojawienie się próchnicy jest nieuniknione. Niestety, takie przekonania wciąż pokutują wśród rodziców. To przekłada się na bagatelizowanie problemu i bardzo zły stan zębów polskich dzieci. Dlatego w ramach projektu zapewniana jest rzetelna, naukowa wiedza oraz ciekawe i przystępne materiały edukacyjne. Z kolei dzieci przekonuje się, że walka z próchnicą może być dobrą zabawą, dzięki wykorzystaniu pomocy powstałych w projekcie np. filmu z Królikiem Pampisiem, paszportów stomatologicznych czy aplikacji mobilnej.

Małe zęby, wielka moc – trwa kampania reklamowa

Kampania reklamowa będzie trwała do końca 2016 r. W największych stacjach telewizyjnych, a także w kanałach skierowanych do najmłodszej widowni emitowane są spoty przedstawiające zasady dbania o zęby dzieci. Kampania obejmuje również działania w Internecie – reklamy i artykuły na portalach parentingowych oraz zdrowotnych, a także e-mailing i działania w social mediach. Z kolei aplikacja mobilna, skierowana do dzieci w wieku 0-5 lat, poprzez wciągającą grę uczy zasad higieny jamy ustnej. Królik Pampiś prowadzi młodego użytkownika przez kolejne punkty na mapie zdrowego uśmiechu, uczy jak dbać o zęby i co powinno się jeść, aby uniknąć próchnicy.

Fundacja Wiewiórki Julii to pierwsza tego rodzaju organizacja użytku publicznego w kraju, której celem jest zapewnienie kompleksowej opieki stomatologicznej. Szczególny nacisk jest kładziony oczywiście na dzieci i młodzież. Zapraszamy do obejrzenia relacji z badań stomatologicznych, które wolontariusze fundacji przeprowadzili w jednej ze szkół w Żyrardowie.

AF

Fot. Materiały prasowe


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Perio  Family Doctors glowne
Perio&Family Doctors – rusza kampania EFP i WONCA Europe Lekarz

Europejska Federacja Periodontologii (European Federation of Periodontology, EFP) i Europejski Oddział Światowej Organizacji Lekarzy Rodzinnych (World Organization of Family Doctors, WONCA Europe) ruszają z kampanią Perio & Family Doctors, która ...

stomatologia NFZ
Śląsk: małe zainteresowanie dentystów współpracą z NFZ Lekarz

1 grudnia 2022 r. w siedzibie śląskiego oddziału wojewódzkiego NFZ-u odbyło się spotkanie dotyczące m.in. toczących się konkursów na zakontraktowanie świadczeń stomatologicznych na lata 2023-2028. Na ogłoszone postępowania wpłynęło znacznie mniej ofe...

osteoporoza
„Zmierz się z osteoporozą” – ruszyła nowa kampania Lekarz

Kilka dni temu w Centrum Prasowym PAP odbyła się konferencja inicjująca kampanię społeczną „Zmierz się z osteoporozą”, która ma zwrócić uwagę opinii publicznej na konsekwencje osteoporozy. – Chcemy uwrażliwić środowisko medyczne na potrzebę monitorow...

ROZWIŃ WIĘCEJ
antybiotyki
Ruszyła kampania „Razem przeciwko antybiotykooporności” Lekarz

Zjawisko antybiotykooporności zostało uznane przez Światową Organizację Zdrowia za jedno z dziesięciu największych zagrożeń XXI wieku i może być przyczyną kryzysu współczesnej medycyny. W odpowiedzi na wyzwania związane z rosnącym zjawiskiem antybiot...

szczepienie
"Potrzebna nowa kampania zachęcająca do szczepień" Lekarz

Przydałoby się już rozgrzewać nową kampanię promującą szczepienia przeciw COVID-19 – powiedział PAP prof. Marcin Czech z Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie, kierownik Zespołu ds. Kontroli Zakażań Szpitalnych. Jego zdaniem będzie ją trudniej przygo...

dezynfekcja
Ruszyła kampania „Dezynfekcja tak, ale nie byle jak” Lekarz

Maski „odzieżowe” o minimalnej skuteczności, dostępne w każdym sklepiku płyny do dezynfekcji o budzącym wątpliwości składzie oraz spóźnione, niemal wymuszone obostrzenia w wersji light, które mają stwarzać pozory, że dba się o bezpieczeństwa rodaków ...

pomoc hospicjum
Wielka Brytania: sprzedał złote zęby, pomógł hospicjum Lekarz

Lekarz dentysta z miasteczka Truro na południowo-zachodnich krańcach Wielkiej Brytanii postanowił w szlachetny sposób spożytkować usunięte przez siebie złote i metalowe zęby. Jako wyraz wdzięczności za opiekę, jaką w dwóch hospicjach otoczono jego ma...

miesiac zdrowia jamy ustnej
Ruszyły Miesiąc Zdrowia Jamy Ustnej i kampania "Polska mówi #aaa" Lekarz

Od kilku lat marzec obchodzony jest jako Miesiąc Zdrowia Jamy Ustnej. Głównym punktem obchodów jest kampania „Polska mówi #aaa”, w ramach której w całej Polsce odbywają się m.in. bezpłatne instruktaże i przeglądy stomatologiczne. Marzec został ogłos...

antybiotyki1
Za małe tempo i zakres prac nad nowymi antybiotykami Lekarz

Tempo i zakres prac nad nowymi lekami przeciwbakteryjnymi są niesatysfakcjonujące. W ostatnich 3 latach FDA i EMA zarejestrowały 11 antybiotyków, wśród których aż 9 wywodzi się z już istniejących klas, co oznacza, że oporność na nie już istnieje lub ...

Tu nie boli
Ruszyła ogólnopolska kampania "Tu Nie Boli" Lekarz

O tym, że obawa pacjentów przed leczeniem stomatologicznym jest wciąż aktualnym zagadnieniem, nie trzeba przekonywać polskich lekarzy dentystów. Problem ten dostrzegli także organizatorzy kampanii „Tu Nie Boli”, którą zainaugurowała konferencja praso...

tureckie zeby
Wielka Brytania: "zęby z Turcji" wyszukiwane coraz częściej Lekarz

W ocenie brytyjskich mediów program „Love Island” (znany także z polskiej telewizji) miał zasadniczy wpływ na ogromny wzrost zainteresowania internautów wyszukujących frazę „zęby z Turcji”. Po komentarzu jednej z uczestniczek programu nadawanego prze...