Koniec akcji profilaktyczno-edukacyjnej „Dzieciństwo bez próchnicy”
Koniec akcji profilaktyczno-edukacyjnej „Dzieciństwo bez próchnicy”
Około 370 tys. dzieci z całej Polski wzięło udział w przeprowadzanej w ciągu ostatnich czterech lat akcji „Dzieciństwo bez próchnicy”. Wczoraj odbyła się konferencja prasowa podsumowująca projekt.
Pomysłodawcą i liderem akcji „Dzieciństwo bez próchnicy” był Uniwersytet Medyczny w Poznaniu. Szybko zaangażowały się w nią także podmioty administracji rządowej oraz firmy prywatne. W ciągu czterech lat przeprowadzono zajęcia edukacyjne dla dzieci w przedszkolach, a także dla ich rodziców, nauczycieli oraz dla pielęgniarek, położnych i pediatrów. We wprowadzaniu najmłodszych w świat zdrowych zębów pomagała maskotka projektu – Królik Pampiś.
Jak podali organizatorzy, w ciągu czterech lat w edukacyjnych zajęciach i prelekcjach wzięło udział około 370 tys. przedszkolaków z całej Polski. Z kolei dzięki szkoleniom udało się do dotrzeć do 700 tys. rodziców, 15 tys. wychowawców i nauczycieli, 1,4 tys. pielęgniarek i położnych oraz blisko 300 pediatrów.
Do końca br. potrwa jeszcze kampania telewizyjna oraz internetowa „Małe zęby, wielka moc”. Więcej informacji na ten temat znajduje się tutaj.
Fundacja Wiewiórki Julii to pierwsza tego rodzaju organizacja użytku publicznego w kraju, której celem jest zapewnienie kompleksowej opieki stomatologicznej. Szczególny nacisk jest kładziony oczywiście na dzieci i młodzież. Zapraszamy do obejrzenia relacji z badań stomatologicznych, które wolontariusze fundacji przeprowadzili w jednej ze szkół w Żyrardowie.
AF
Fot. AdinaVoicu, pixabay.com
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Trwa trzecia odsłona akcji Ekspertki Sensodyne, organizowanej przez firmę GSK – właściciela takich marek, jak Sensodyne, Parodontax i Corega. To zaszczytne miano nosi już ponad 830 higienistek stomatologicznych - dołącz do tego grona, a pakiet produk...
Z opublikowanej pod koniec marca pracy wynika, że 5-letni pacjent leczony stomatologicznie w znieczuleniu ogólnym doznał zatrzymania akcji serca, wywołanego otwarciem ust. Nadmierne rozwarcie ust wyzwoliło odruch nerwu trójdzielnego i nerwu błędnego,...
Już po raz 6. firma Marrodent organizuje w Polsce akcję Practice Pink, która jest międzynarodową inicjatywą charytatywną firmy Henry Schein. Do akcji mogą dołączyć wszyscy profesjonaliści z branży stomatologicznej – 5% ze sprzedaży wybranych, oznaczo...
Dla wielu osób z branży stomatologicznej okres okołoświąteczny to szczególnie stresujący czas. Amerykański serwis Dentistry iQ podaje kilka praktycznych wskazówek, jak skutecznie radzić sobie z pośpiechem, a niekiedy nawet chaosem wkradającym się do ...
Dostęp do dedykowanej zamkniętej grupy na Facebooku, pakiet produktów do przetestowania, możliwość dyskutowania i wymiany poglądów z koleżankami po fachu – to tylko kilka korzyści, jakie czekają na uczestniczki programu Ekspertki Sensodyne, organizow...
Komentując decyzję Parlamentu Europejskiego o zakazie stosowania amalgamatu dentystycznego od 1 stycznia przyszłego roku, swoimi opiniami na temat tego orzeczenia podzieliło się kilkoro Brytyjczyków związanych zawodowo ze stomatologią. Podjęte w St...
Wirusolog dr hab. n. med. Tomasz Dzieciątkowski jest bardzo sceptyczny wobec pojawiających się opinii na temat ogłaszanego w różnych środowiskach końca pandemii COVID-19. - Niestety, nic na to nie wskazuje - mówi w rozmowie z Dentonetem. Dr hab. n...
6 marca rozpoczęła się druga edycja akcji zdrowotno-edukacyjnej „Rozdajemy uśmiechy na zdrowie” organizowana wspólnie przez Polskie Towarzystwo Stomatologiczne we współpracy z firmami Septodont oraz enel-med stomatologia. Dzięki przekazanemu przez Se...
Kajetan to pacjent, który od 20 lat skutecznie miga się od wizyt u dentysty. Efekt jest oczywisty – próchnica! Kajetan był ostatnio widziany na terenie Targów w Krakowie. Na kolejną akcję specjalną rusza więc agent Trzon. James Trzon. Wokół tej zaba...
Ponad 6 tys. uczniów klas pierwszych wrocławskich szkół podstawowych otrzyma soniczne szczoteczki do mycia zębów z wygrawerowanymi imionami. Akcję realizuje miasto Wrocław we współpracy z Fundacją Smile Together. Jak informuje wrocławski magistrat, ...
Trwa kolejna edycja akcji Ekspertki Sensodyne, organizowanej przez firmę GSK – właściciela znanych na całym świecie marek produktów do higieny jamy ustnej, takich jak Sensodyne, Parodontax i Corega. Do programu dołączyło już ponad 1600 higienistek st...