Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca asysty
Higiena stomatologiczna
Edukacja
Wokół gabinetu
Warto wiedzieć
Asysdent2

Koniec akcji profilaktyczno-edukacyjnej „Dzieciństwo bez próchnicy”

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Koniec akcji profilaktyczno-edukacyjnej „Dzieciństwo bez próchnicy”

Koniec akcji profilaktyczno-edukacyjnej „Dzieciństwo bez próchnicy”

Około 370 tys. dzieci z całej Polski wzięło udział w przeprowadzanej w ciągu ostatnich czterech lat akcji „Dzieciństwo bez próchnicy”. Wczoraj odbyła się konferencja prasowa podsumowująca projekt.

Pomysłodawcą i liderem akcji „Dzieciństwo bez próchnicy” był Uniwersytet Medyczny w Poznaniu. Szybko zaangażowały się w nią także podmioty administracji rządowej oraz firmy prywatne. W ciągu czterech lat przeprowadzono zajęcia edukacyjne dla dzieci w przedszkolach, a także dla ich rodziców, nauczycieli oraz dla pielęgniarek, położnych i pediatrów. We wprowadzaniu najmłodszych w świat zdrowych zębów pomagała maskotka projektu – Królik Pampiś. 

Jak podali organizatorzy, w ciągu czterech lat w edukacyjnych zajęciach i prelekcjach wzięło udział około 370 tys. przedszkolaków z całej Polski. Z kolei dzięki szkoleniom udało się do dotrzeć do 700 tys. rodziców, 15 tys. wychowawców i nauczycieli, 1,4 tys. pielęgniarek i położnych oraz blisko 300 pediatrów.

Do końca br. potrwa jeszcze kampania telewizyjna oraz internetowa „Małe zęby, wielka moc”. Więcej informacji na ten temat znajduje się tutaj.

Fundacja Wiewiórki Julii to pierwsza tego rodzaju organizacja użytku publicznego w kraju, której celem jest zapewnienie kompleksowej opieki stomatologicznej. Szczególny nacisk jest kładziony oczywiście na dzieci i młodzież. Zapraszamy do obejrzenia relacji z badań stomatologicznych, które wolontariusze fundacji przeprowadzili w jednej ze szkół w Żyrardowie.

AF

Fot. AdinaVoicu, pixabay.com


POWIĄZANE ARTYKUŁY

zębowa przygoda - Dentonet.pl
Zębowa przygoda - stomatologiczna gra edukacyjna dla dzieci Asysta

„Pampiś – zębowa przygoda” – taki tytuł nosi aplikacja mobilna dla dzieci, powstała w ramach kampanii społecznej „Małe zęby, wielka moc”. To gra edukacyjna przeznaczona dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat. Mogą z niej korzystać również dzieci niesłysząc...

Dziecinstwo-bez-prochnicy
„Dzieciństwo bez próchnicy”. Podsumowanie akcji profilaktycznej Lekarz

300 tysięcy przedszkolaków, 15 tysięcy nauczycieli przedszkolnych i 220 tysięcy rodziców – tak w liczba wygląda największy ogólnopolski program profilaktyczno-edukacyjny – „Dzieciństwo bez próchnicy”. Dzieciństwo bez próchnicy. Projekt dla dzieci i i...

Fundacja Wiewiórki Julii
Fundacja Wiewiórki Julii doceniona za działania społeczne Lekarz

Założycielki Fundacji Wiewiórki Julii, dr Dżulietta Kiworkowa i dr n. med. Emma Kiworkowa, otrzymały nagrodę za pomoc i opiekę stomatologiczną, którą od lat otaczają dzieci w Polsce i Armenii. Wyróżnienie przyznała Fundacja Polcul, której głównym cel...

ROZWIŃ WIĘCEJ
małe zęby, wielka moc - Dentonet.pl
Małe zęby, wielka moc - trwa edukacyjna kampania reklamowa Asysta

Do końca br. potrwa kampania reklamowa Małe zęby, wielka moc w ramach projektu „Dzieciństwo bez próchnicy”. Stanowi ona ostatni etap trwającego od 4 lat programu obejmującego kompleksową edukacją stomatologiczną zarówno najmłodszych, jak i osoby, któ...

Chroń dziecięce uśmiechy - Dentonet.pl
Chronią dziecięce uśmiechy już po raz czwarty - akcja na półmetku Asysta

Czwarta edycja akcji „Chroń dziecięce uśmiechy” znajduje się już prawie na półmetku. Do końca października blisko 9 tys. dzieci z pięciu województw skorzysta z bezpłatnych przeglądów stomatologicznych, a kolejne 100 tys. uczniów weźmie udział w lekcj...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres