Dentonet
E-mail

Dlaczego film? Tak dotrzesz do lekarza, pacjenta, sponsora

Publikacja:
Dlaczego film? Tak dotrzesz do lekarza, pacjenta, sponsora

Dlaczego film? Tak dotrzesz do lekarza, pacjenta, sponsora

Nie odkrywamy Ameryki – badania już od lat to potwierdzają. Reklama filmowa jest najlepiej zapamiętywaną przez odbiorców spośród wszystkich form promocji prezentowanych w mediach. Ta „zapamiętywalność” dotyczy jednak nie tylko reklamy. Podobnie rzecz dzieje się w informacji czy edukacji. Dla tych, którzy lubią konkrety – konkretne statystyki. Z badań Web Video Marketing Council wynika, że 73 % konsumentów chętniej dokonuje zakupu po obejrzeniu filmu przedstawiającego produkt.

Internet? Tutaj przekaz filmowy odgrywa coraz bardziej znaczącą rolę. Dziś już kluczową! Google na podstawie badań dotyczących zwrotu z inwestycji (ROI) mówi o wyższym wyniku aż o 80% w przypadku inwestowania w reklamę na YouTube niż w telewizji. Eksperci to rozumieją. Portal interaktywnie.com podaje, że w 2016 roku polskie firmy na produkcję video do internetu wydały 330 milionów złotych. Za dwa lata ten wynik ma być już pięciokrotnie wyższy. Dlaczego tak się dzieje? 

Urozmaicona forma (obraz, muzyka, lektor, napisy, wypowiedzi ekspertów i pacjentów, profesjonalny montaż) pozwala na atrakcyjny przekaz. Jest on łatwo przyswajany przez odbiorców. Równie istotna jest możliwość zaprezentowania swoich usług czy produktów w praktyce.

Na początek – przykład na to, jak skuteczną formą może być film. A przy okazji trochę się pochwalimy. Jako że misją Dentonetu jest m.in. edukacja, przygotowaliśmy film pt.„Gdyby ślina była czerwona… czyli źródła zakażenia w każdym zakamarku”. Film przez pierwsze trzy dni od publikacji w naszych mediach obejrzało 150 tysięcy osób. Z całego świata. Jakim artykułem, prezentacją czy pogadanką uzyskalibyśmy taką widownię? W tak krótkim czasie i relatywnie nieduże pieniądze?
Pamiętacie ten film?

Ta forma prezentacji to nieograniczone możliwości. W filmach zabiegowych doskonałe wrażenie robi efekt przed i po, po drodze prezentujemy cały przebieg leczenia, użyte materiały i sprzęt, sposób pracy lekarza. Współpraca z asystą, praca narzędziami, kontakt z pacjentami – w ciągu bardzo krótkiego filmu przekazujemy szereg informacji, na których opowiedzenie słowem musielibyśmy zająć odbiorcy dużo więcej czasu. A dziś czas to … wiadomo 😉

Film przedstawiający zabieg stomatologiczny – nieoceniona wartość edukacyjna

Relacja z branżowych wydarzeń? Jak można lepiej pokazać świetną atmosferę, zadowolenie uczestników, komfort gości, zainteresowanie klientów produktem – niż w formie filmowej. Relacja video z targów, stoiska na targach, konferencji czy warsztatów – to się sprawdza. Wywiady z ekspertami, wypowiedzi uczestników dzielących się wrażeniami – film może przenieść w czasie, sprawić że widz czuje się częścią tego wydarzenia. I obiecuje sobie, że za rok weźmie w nim udział. Format wideo najlepiej przekazuje emocje, a to one z kolei przekonują klientów do działania.

Filmy pozwalają angażować odbiorców. Dzieje się to zwłaszcza w mediach społecznościowych. Komentarze, lajki, udostępnienia. To nie tylko informacja, że produkt wzbudza ciekawość, ale też bardzo wymierna korzyść – rosnący zasięg filmów. Od tego momentu ten film zobaczy też większość znajomych tego odbiorcy.

Różne filmy – różne formy – jeden temat. Stomatologia

Filmy reklamowe

Materiał stomatologiczny, system, urządzenie. O tym wszystkim można długo opowiadać. Najlepsi handlowcy potrafią robić to godzinami, i co ważne, wcale nie zanudzać odbiorcy. Ale czy ten odbiorca ma na to czas? Reklama filmowa pozwala na zaprezentowanie produktu w praktyce. Jak przebiega wybielanie zębów przy pomocy lasera? Długo by opowiadać. Można inaczej:

Relacja z branżowych wydarzeń

Targi, konferencje, szkolenia. Wydarzania dla kilkunastu tysięcy osób oraz dla ośmioosobowych grup. W najróżniejszych wydarzeniach właśnie film sprawdzi się znakomicie. Dla uczestników i organizatorów film może być doskonałą pamiątką. Może być pewnym Vademecum – zbiorem najważniejszych informacji przekazanych na szkoleniu. Można przecież rejestrować wykłady czy szkolenia w całości. I później w dowolnym momencie do tego wrócić. Wreszcie, taki film to doskonała promocja – film pokażemy potencjalnym klientom kolejnej edycji (uczestnikom konferencji czy warsztatów, targowym gościom), ale też sponsorom, jeśli potrzebujemy partnerów dla danego wydarzenia.

Znacie łódzką konferencję Endomeeting? To spotkanie z najlepszymi na świecie specjalistami endodoncji, a przy okazji doskonały przykład tego, jak wartościowa może być dobra relacja filmowa z konferencji.

Zabiegi w warunkach klinicznych

Rejestracja zabiegów może mieć dwojaki charakter. Oczywiście, możliwe jest promowanie urządzenia, materiałów lub systemów (product placement). Taki film może mieć też charakter stricte edukacyjny. To ten rodzaj filmów stomatologicznych cieszy się największym zainteresowaniem.

Ciekawy przykład? Implantacja z wykorzystaniem systemu Magnetic Mallet.

Szkolenia

Wykład eksperta, prezentacja slajdów, wykorzystanie omawianej wiedzy w praktyce przy fotelu stomatologicznym – szkolenie multimedialne to szereg bardzo różnych rozwiązań. Jest atrakcyjną formą dla odbiorcy. Skondensowaną, dynamiczną, i co najważniejsze – dostępną w dowolnym miejscu i czasie. Na telefonie, laptopie lub telewizorze w salonie.

Przykład? Szkolenie dla higienistek i asystentek stomatologicznych pt. „Dezynfekcja, konserwacja i sterylizacja końcówek stomatologicznych”.

Przy produkcji video warto skorzystać z usług profesjonalistów. I zadbać o właściwe miejsce publikacji.


POWIĄZANE ARTYKUŁY

dr Loza
Cyfrowa ortodoncja – z korzyścią dla pacjenta i lekarza Lekarz

Rozmowa z dr n. med. Katarzyną Łozą-Sołtyk, Master of Science w ortodoncji lingwalnej, współwłaścicielką kliniki Soldent w Warszawie. Pani Doktor, spotykamy się przy okazji odbywającego się w klinice Soldent wydarzenia pod nazwą „Stomatologia cyfrow...

etyka w pracy dentysty
Etyka w relacjach lekarza stomatologa i pacjenta Lekarz

Dla lekarza wyzwaniem może być pogodzenie takich czynników jak oczekiwania pacjenta, wiedza stomatologiczna (którą dysponuje dentysta, a której nie ma pacjent) oraz przewaga stomatologa w jego relacji z pacjentem. Artykuł opublikowany w czerwcowym wy...

Invisalign artykul
Dlaczego warto pracować z Invisalign? [webinar] Lekarz

Już w czwartek 10 marca o godz. 18:00 odbędzie się organizowany przez firmę Align Technology, właściciela marki Invisalign, webinar „Dlaczego warto pracować z Invisalign?”. Poprowadzi go dr n. med. Maciej Cićkiewicz – specjalista ortodonta. Współcze...

ROZWIŃ WIĘCEJ
Invisalign webinar
Dlaczego Invisalign? Weź udział w bezpłatnym webinarze! Lekarz

We wtorek 18 stycznia o godz. 18:00 odbędzie się bezpłatny webinar "Dlaczego Invisalign?" prowadzony przez dr n. med. Joannę Mrowiec, specjalistę ortodontę. Gościem webinaru będzie specjalistka kliniczna Aleksandra Wąsiołek. Zarejestrować się można n...

glowne syropy naturalne z owocow
Dlaczego warto pić naturalne syropy?  Pacjent

Syropy owocowe to doskonałe źródło witamin, dlatego warto mieć je w swojej kuchni zawsze pod ręką. Tego typu naturalne produkty egzamin zdają szczególnie w okresie jesienno-zimowym, kiedy to nasz organizm staje się bardziej podatny na różnego rodzaju...

dentysta
Dlaczego pacjenci szukają nowego lekarza dentysty? Lekarz

Krytyka ze strony lekarza stomatologa oraz zbyt wysokie koszty podejmowanego leczenia - to tylko niektóre z przyczyn, dla których pacjenci zmieniają dentystów. Przeprowadzona w USA latem tego roku ankieta dowodzi, że ponad połowa tamtejszych pacjentó...

dentystka
UK: dlaczego dentystki rzadko otwierają gabinety? Lekarz

Według danych General Dental Council już od około dekady wśród praktykujących w Zjednoczonym Królestwie lekarzy stomatologów większość stanowią panie – w 2019 roku ich odsetek wyniósł 58% i wciąż rośnie. Zaskakiwać więc może fakt, że kobiety są właśc...

opiekun faktyczny
Dziecko u lekarza – kim jest opiekun faktyczny małego pacjenta? Lekarz

Rzecznik Praw Pacjenta przypomina, że w sytuacji, kiedy dziecko potrzebuje pomocy medycznej, a nie przebywa pod opieką rodziców (lub przedstawicieli ustawowych), opiekę nad nim może sprawować opiekun faktyczny. Może to być członek rodziny albo inna o...

Septodont
Jak postawa pacjenta oraz lekarza wpływają na proces leczenia? Lekarz

Z medycznego punktu widzenia, lękowi pacjenci stanowią realne wyzwanie dla lekarzy z kilku powodów - mających de facto swe źródło w utrwalonej postawie lękowej. Jednym z nich jest fakt, że kiedy taki człowiek przychodzi do dentysty, to jego potrzeby...

szczepionka przeciw COVID - Dentonet.pl
Dlaczego Polacy nie zaszczepili się przeciw COVID-19? Lekarz

Obawa przed skutkami ubocznymi, jak i przekonanie o braku skuteczności były głównymi powodami nieprzyjęcia szczepionki przeciwko COVID-19 – wynika z badań „Polki i Polacy o szczepieniach przeciwko COVID-19". Aż 17,7% badanych w ogóle nie ma zaufania ...

Invisalign artykul
Dlaczego Invisalign? Weź udział w bezpłatnym webinarze! Lekarz

Jednym z najbardziej wyraźnych trendów we współczesnej ortodoncji jest dążenie zarówno do doskonałych efektów funkcjonalnych i estetycznych leczenia, jak i uzyskanie maksymalnego komfortu pacjenta w trakcie terapii. Wszystkie te cele można osiągnąć d...