Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

Blogować czy nie blogować? Oto jest pytanie…

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Blogować czy nie blogować? Oto jest pytanie…

Blogować czy nie blogować? Oto jest pytanie…

Masz już stronę internetową, ale pragniesz czegoś więcej? Chcesz dzielić się z pacjentami swoją wiedzą, wykorzystać swoje zdolności pisarskie, albo przyciągnąć większą liczbę pacjentów? Załóż blog! Po co? Ponieważ prowadzenie blogu możne znacząco wpłynąć na popularność Twojego gabinetu oraz zwiększyć liczbę pacjentów. Jak to się dzieje?

Więcej pacjentów
Specjaliści od marketingu internetowego zauważyli, że firmy, które prowadzą blogi specjalistyczne, mają wyższą sprzedaż i wierniejszych klientów, niż te, które opierają się tylko na stronie internetowej. Dlaczego? Ponieważ blogi są znacznie chętniej czytane, polecane, niż standardowe strony internetowe, a także budują relacje.

Źródło wiedzy
Na strony internetowe ludzie wchodzą, aby zdobyć informacje – o cenach, adresie, rodzaju świadczonych usług itp. Natomiast blog jest miejscem, w którym mogą zdobyć wiedzę. Tam możesz podzielić się z pacjentami najnowszymi informacjami, napisać jak wyglądają zabiegi oraz przybliżyć im swoją pracę.

Budowanie więzi
Niewątpliwą zaletą blogów jest język, w jakim są pisane. Można sobie tam pozwolić na większą swobodę, niż w przypadku strony internetowej. Im bardziej wpis jest indywidualny i przyjazny, tym lepszy. Pacjenci mają szansę poznać bardziej „ludzką” stronę swojego stomatologa oraz rozmawiać z nim w komentarzach. W ten sposób buduje się grono stałych odbiorców, którzy regularnie odwiedzają stronę internetową i czują się związani z gabinetem lub stomatologiem, który jest autorem wpisów.

Jesteś ekspertem
Pisząc blog, stajesz się ekspertem w swojej dziedzinie. Jeśli we wpisach dzielisz się swoją wiedzą i doświadczeniem, pacjenci widzą, że znasz się na rzeczy, a to ułatwia im podjęcie decyzji o leczeniu się w Twoim gabinecie.

Jak zacząć blogować?
Najważniejsze są chęci. Jeśli chcesz prowadzić blog, zacznij pisać artykuły, odwiedzać blogi o podobnej tematyce, poznawać swoich odbiorców. Zastanów się, jaki będzie charakter Twoich wpisów – żartobliwy, przyjazny, rzeczowy? O czym będziesz pisać? Wciel się w rolę pacjenta i pomyśl, o czym oni będą chcieli czytać?

Pamiętaj o:
Regularnych wpisach – częstotliwość i regularność dodawania nowych wpisów na blog jest bardzo ważna. Codziennie, co drugi dzień, raz na tydzień? – ważne, żeby ustalić to na początku i trzymać się tego. Pacjenci będą czytać blog i wracać do niego, jeśli będą wiedzieli, że publikowane tam informacje są aktualne i pojawiają się dość często.
Ciekawych wpisach – nikomu nie będzie chciało się czytać nudnego tekstu, pełnego fachowych, niezrozumiałych pojęć. Przede wszystkim pisz, unikając trudnych terminów. Postaraj się również pisać obrazowo, dodawać ciekawostki, uzupełniać wpisy zdjęciami.
Charakterze blogu – blog to nie miejsce na reklamę. Miejsce na zachwalanie usług jest na stronie internetowej. Blog służy do budowania więzi i przekazywania wiedzy.

Wszystko pięknie, ładnie, ale…
Blog jest świetnym rozwiązaniem, ale jego prowadzenie zajmuje czas – artykuł trzeba napisać, poprawić, żeby nie było błędów, opublikować; poza tym warto odpisywać na komentarze i maile czytelników oraz udzielać się na podobnych stronach. Z drugiej strony te działania mogą wpłynąć na pozytywny wizerunek gabinetu, warto więc podjąć się tego trudu. A jeśli problemem jest brak wiedzy, to w Internecie można znaleźć wiele artykułów z praktycznymi poradami jak prowadzić blog.


KeL
 


POWIĄZANE ARTYKUŁY

dentonet.pl_indiustriadent_2016.jpg
"INDUSTRIADENT" 22-24 stycznia 2016 Lekarz

Około 1300 uczestników spodziewają się organizatorzy Ogólnopolskiej Konferencji „INDUSTRIADENT"czyli Polskie Towarzystwo Studentów Stomatologii Oddział w Zabrzu. W dnia......

implant_rysunek.jpg
Czy wszczepianie implantów jest bolesne? Pacjent

Wielu pacjentom wszczepienie implantów wydaje się wyjątkowo inwazyjną, a tym samym – bardzo nieprzyjemną i bolesną procedurą. Już sam opis zabiegu – nawiercanie kości, wkręcanie śru......

dr_Grochowina.jpg
Mistrzowski rok „e-Dentico” Lekarz

Redakcja „e-Dentico” zamknęła właśnie „mistrzowski” rok 2015. „Mistrzowski” nie dlatego, że wydawca wyrobił sobie nazbyt pochlebne zdanie na temat własnego periodyk......

ROZWIŃ WIĘCEJ
mlotek_sedziowski.jpg
Strona internetowa gabinetu konsultowana z prawnikiem? Lekarz

Zakaz reklamowania usług medycznych obowiązuje nie tylko w krajach Unii Europejskiej, lecz również w Stanach Zjednoczonych. Wprowadzone w 1977 zapisy prawne uniemożliwiają tworzenie treści, kt&......

MIS__IMP.PNG
MIS Poland partnerem Masterów Lekarz

MIS Poland nawiązało współpracę ze Stowarzyszeniem Implant Masters Poland. Na bazie umowy o współpracy firma MIS Poland otrzymała tytuł Partnera Merytorycznego stowarzyszenia IMP. IMP......

biurwa.jpg
Łódzki NFZ: harmonogram rzecz święta Lekarz

W przypadku lekarzy i lekarzy dentystów, którzy wykonują świadczenia w ramach NFZ, każda zmiana harmonogramu pracy wymaga akceptacji Funduszu. W większości województw takie kwesti......

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres