Dentonet
BLOGOSFERA
BLOGOSFERA
E-mail

Tworzysz stronę gabinetu? Pamiętaj o kilku rzeczach

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Tworzysz stronę gabinetu? Pamiętaj o kilku rzeczach

Tworzysz stronę gabinetu? Pamiętaj o kilku rzeczach

Praktycznie każdy gabinet ma swoją stronę internetową. Jedni mają stare wersje, które nie były aktualizowane przez lata, inni posiadają strony stworzone już wg nowych, światowych trendów. I nie chodzi tutaj o to czy strona jest estetyczna lub czy ma nowoczesny design. Chodzi bardziej o to, czy spełnia wymogi stawiane przez wyszukiwarki, bo to ich algorytmy determinują czy strona pojawi się w jej wynikach wyszukiwania. W niektórych krajach istnieją rodzime rozwiązania np: w Rosji Yandex, w Chinach Baidu, w Czechach Seznam. W Polsce niekwestionowanym liderem jest oczywiście wyszukiwarka Google, natomiast na świecie liczą się jeszcze Bing oraz Yahoo.

Algorytmy wyszukiwarek zmieniają się bardzo często, stąd istnieje konieczność odświeżania strony przynajmniej raz na rok lub jej kompletna przebudowa nie rzadziej niż raz na trzy lata. Jeżeli zatem strona twojego gabinetu powstała przed styczniem 2015 roku rekomendujemy jej zmianę. W przeciwnym wypadku „stara strona” może spowodować negatywne skutki dla Twojego gabinetu, obniżając widoczność wśród potencjalnych pacjentów poprzez degradację w dotychczasowych wynikach wyszukiwania i stopniowe spadki pozycji.

Czym należy się kierować projektując nową stronę gabinetu stomatologicznego? Zebrałem kilka technologicznych wskazówek, które z mojego doświadczenia są najistotniejszymi, biorąc pod uwagę zwiększanie szans dotarcia do nowych pacjentów.

1. Upewnij się, że strona jest projektowana z myślą o urządzeniach mobilnych. Jest kilka sposobów, aby strona prezentowała się dobrze na telefonach, a najłatwiejszym z nich jest tzw. technologia RWD. Oznacza to, że wersja standardowa strony (na komputer) jest responsywna i automatycznie dostosowuje się do szerokości ekranu urządzenia, na którym przegląda się witrynę w danym momencie. Inne sposoby to dynamicznie wyświetlane treści (strony o odrębnych kodach HTML) oraz wersje mobilne generujące osobne adresy URL na komputery i urządzenia mobilne. Aby sprawdzić czy strona Twojego gabinetu jest przystosowana do urządzeń mobilnych skorzystaj z bezpłatnego testu tutaj https://search.google.com/test/mobile-friendly

2. Upewnij się, że Twój gabinet jest obecny w Google Moja Firma. Stworzenie wizytówki na mapach Google (bo o to tutaj chodzi) jest zadaniem bardzo łatwym. Wystarczy zalogować się na swój profil, ewentualnie stworzyć sobie nowy na https://www.google.com/business/ Kilkanaście minut wystarczy, aby uzupełnić większość informacji, godziny otwarcia, adres, telefon, wrzucić kilka zdjęć itp.

Oprócz korzyści dla biznesu w postaci lepszej ekspozycji marki na potencjalnych pacjentów, posiadanie takiej wizytówki pokaże interesujące statystyki. Oczywiście musi minąć trochę czasu, aby dane się zgromadziły ale dowiesz się z nich na przykład w jaki sposób pacjenci odnajdują informacje na temat Twojego gabinetu lub, co ciekawsze, do czego je wykorzystują – czy dzwonią bezpośrednio z wizytówki na mapie, czy proszą o wskazówki dojazdu, czy chcą odwiedzić stronę internetową gabinetu.

3. Zacznij korzystać z Google Search Console lub zatrudnij specjalistę SEO. To, co kiedyś nazywało się Google Webmaster Tools, od 2015 roku zmieniło nazwę na Google Search Console – dostęp bezpośredni tutaj https://www.google.com/webmasters/tools/ . Jest to narzędzie analityczne, które przydaje się w codziennej pracy webmasterów i specjalistów SEO. Dzięki niemu można monitorować popularność witryny w wyszukiwarce, generować pliki „robots.txt”, sprawdzać źródła adresów URL z błędami i wiele innych. 

Alternatywą dla osób zapracowanych lub nie czujących się swobodnie w technologicznym żargonie jest zatrudnienie eksperta od SEO, który takim narzędziem posługuje się w codziennej pracy. Doświadczony „SEOwiec” będzie badał słowa kluczowe, analizował zawartość i strukturę strony, podpowiadał i projektował treści rozwijające stronę, a tym samym jej wyniki w wyszukiwarkach.

Decydując się na współpracę SEO warto rozważyć firmy posiadające doświadczenie w branży stomatologicznej, ponieważ łatwiej im będzie pozycjonować Twoją stronę. Jeżeli chcesz poznać naszą ofertę w tym zakresie wypełnij formularz znajdujący się tutaj http://marketize.pl/oferta/