Dentonet
BLOGOSFERA
BLOGOSFERA
E-mail

Tworzenie treści z myślą o pacjentach

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
BRAK NOWSZYCH WPISÓW
Tworzenie treści z myślą o pacjentach

Tworzenie treści z myślą o pacjentach

Stosunkowo łatwym sposobem na wyróżnienie się na tle konkurencji jest tworzenie treści wartościowych dla potencjalnych pacjentów. Dlaczego warto je tworzyć – pisałem już w poprzednich artykułach. Dzisiaj skupię się na konkretnych przykładach artykułów blogowych, które mogą być interesujące dla naszych pacjentów.

Niezależnie o czym będziesz pisać, nie bój się używać potocznego języka – pamiętaj, że piszesz dla osób spoza branży. Warto równoważyć liczbę słów medycznych z potocznymi, tłumacząc czytelnikom stomatologiczną nomenklaturę. Dodatkowo, opisując zabiegi czy też technologię skup się na korzyściach jakie niosą one dla pacjentów.

1. Przykłady zabiegów, jakie wykonujesz w swoim gabinecie

Aby ruszyć z pierwszym tematem zastanów się co najbardziej lubisz wykonywać, jakie zabiegi sprawiają Ci najwięcej satysfakcji. Skup się właśnie na nich – wybierz jeden na początek. Jeżeli czujesz się swobodnie wykonując stomatologię estetyczną, opisz czym jest ten dział i dlaczego powinien być ważny dla pacjentów, opisz przykłady zabiegów estetycznych wskazując różnicę np: pomiędzy licówką kompozytową i porcelanową, dlaczego warto zainwestować w inlay / onlay lub czym tak na prawdę jest „koronka” (jak to potocznie nazywają pacjenci). Jeżeli Twoją mocą stroną jest endo i kochasz godzinami „przesiadywać w kanałach”, a do tego pracujesz pod mikroskopem i w Koferdamie to opisz właśnie to. Wytłumacz różnice pomiędzy pierwotnym i wtórnym leczeniem kanałowym, ryzyku z nich wynikających itd.

2. Opis nowoczesnych technologii, jakie wykorzystujesz w codziennej pracy

W przypadku tego samego endo możesz zwrócić uwagę jak skomplikowane jest to leczenie jednocześnie jak wzrasta szansa powodzenia dzięki technologiom wykorzystywanym w Twoim gabinecie (cyfrowa diagnostyka, mikroskop, endometr). Oczywiście wszystko pisane „po ludzku” 😉 Jeżeli w leczeniu implantologicznym stosujesz tomografię komputerową i oprogramowanie do planowania leczenia, cyfrowo projektowane szablony chirurgiczne, czy też skanery zamiast mas wyciskowych to masz kolejne przykłady do artykułów. Pacjenci muszą zrozumieć dlaczego omawiane technologie są dla nich ważne. Dzięki temu kryterium ceny nie będzie najważniejszym elementem w trakcie podejmowania decyzji o leczeniu w Twoim gabinecie.

3. Domowe sposoby na higienę jamy ustnej, wpływ diety i nawyków

Warto podkreślić, że pisanie bloga stomatologicznego nie może być monotonne, np: pisząc tylko o technologiach i zabiegach. W ramach odmiany możesz opisywać zagadnienia luźniejsze. Zagadnienia z Twojego punktu widzenia może się wydawać nieistotnym lub błahym ale często nie jest takim dla pacjenta. Tym bardziej, ze pacjenci czytając gdzieś o podobnych tematach poszukują potwierdzenia czy to aby prawdziwe stwierdzenia czy tylko plotki. Skąd wziąć inspirację? Wystarczy odwiedzić sekcję lifestyle lub zdrowie w jednym z ogólnopolskich portali. Bez problemu znajdziesz tam wątki do których możesz się odnieść. Komentując pospolite przekonania z naukowego punktu widzenia lub Twojego doświadczenia zawodowego możesz wskazywać dobre i złe praktyki. Pamiętaj, żeby istotą Twoich artykułów była pomoc czytelnikom – unikaj zatem wchodzenia w polemiki z innymi i krytykowania wszystkiego.