Dentonet
BLOGOSFERA
BLOGOSFERA
E-mail

Jak prowadzić profil na Facebook’u? (część 4)

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Jak prowadzić profil na Facebook’u? (część 4)

Jak prowadzić profil na Facebook’u? (część 4)

Tworząc wizerunek kliniki lub lekarza na FB należy pamiętać o kilku zasadach, dobrych praktykach, które stworzą profesjonalne “pierwsze wrażenie”. W dzisiejszym podsumowaniu najważniejsze aspekty dotyczące komentarzy i opinii użytkowników oraz wykorzystaniu narzędzi reklamowych Facebook’a.

Bierz aktywny udział w dyskusjach z użytkownikami

Odpowiadaj, komentuj, dziękuj za opinie. Jeżeli na Twoim profilu pojawia się komentarz pod postem – ustosunkuj się do niego. Jeżeli ktoś zamieści opinię na Twoim profilu – podziękuj za nią. Jeżeli ktoś “zamelduje się” w Twoim gabinecie i oznaczy na Facebook’u – zachęć do kolejnej wizyty lub zwyczajnie polub jego post.

Cokolwiek się dzieje na Twoim profilu, reaguj na to – idealnie natychmiast i oczywiście w pozytywny sposób. Jeżeli trafi Ci się negatywny komentarz pamiętaj, aby nie usuwać komentarzy i opinii pacjentów w internecie. Usunięcie opinii pacjenta spowoduje tylko zwiększenie jego aktywności i eskalację negatywnych opinii. Brak odpowiedzi na opinie również pokazuje, że do pacjentów podchodzimy niepoważnie. Najlepszym sposobem jest reagowanie i zachęcenie do kontaktu bezpośredniego celem ustalenia przyczyn niezadowolenia. Absolutnie nie wdajemy się w dyskusje online, szczególnie na mediach społecznościowych. W takim przypadku wystarczy napisać użytkownikowi, że skontaktujemy się z nim w celu wyjaśnienia sytuacji i powodu dla którego nie jest zadowolony z wizyty w naszym gabinecie.

Wykorzystuj narzędzia reklamowe Facebook’a

Facebook posiada własny odpowiednik Google Adwords w postaci Managera Reklam oraz jego wersji rozbudowanej pod nazwą Power Editora. Przewaga narzędzi Facebook’a jest zasadnicza ponieważ posiada on (jako jedyny) tak wiele informacji o swoich użytkownikach – szczególnie informacji behawioralnych jak zainteresowania, ale również szczegółowych danych demograficznych jak miejsce pracy czy zamieszkania. Poprzez analizę tych danych i zachowań użytkowników Power Editor pozawala określić idealną grupę docelową dla Twoich reklam. Dzięki temu możesz tworzyć jeszcze lepsze treści i optymalizować istniejące reklamy.

Zastosowanie Power Editora pozwala również zaoszczędzić pieniądze, dzięki lepszemu dopasowaniu reklam do potencjalnych pacjentów – eliminuje on z grupy docelowej osoby, które raczej nie będą zainteresowane danymi usługami. Warty podkreślenia jest również fakt, że stosowanie reklam na Facebook’u jest tańsze od reklam Google Adwords.

Tworząc reklamy na Facebook’u promuj naprzemiennie treści eksperckie (np: artykuły z bloga), specjalne wydarzenia w klinice (np: Dni Otwarte), zachętę do konsultacji czy też konkretne usługi stomatologiczne (np: implanty).