Dentonet
BLOGOSFERA
BLOGOSFERA
E-mail

Jak prowadzić profil na Facebook’u? (część 2)

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Jak prowadzić profil na Facebook’u? (część 2)

Jak prowadzić profil na Facebook’u? (część 2)

Tworząc wizerunek kliniki lub lekarza na FB należy pamiętać o kilku zasadach, dobrych praktykach, które stworzą profesjonalne “pierwsze wrażenie”. W dzisiejszym podsumowaniu najważniejsze aspekty dotyczące filmów oraz linkowania postów do własnej strony internetowej.

Jeżeli tylko możesz zastępuj zdjęcia filmami (nawet najprostszymi).

Filmy to dzisiaj najchętniej wyświetlane treści przez internautów. Być może wynika to z faktu, że stajemy się coraz bardziej leniwi i szukamy ułatwień – po co czytać skoro można obejrzeć lub posłuchać gdy ktoś inny opowiada ? Lubi to też Facebook.

Naturalną jest zatem promocja materiałów wideo przez Facebook. Dlaczego zatem nie skorzystać z tej bezpłatnej opcji promocji własnych treści? Zamieszczając film na Facebook’u nie zapomnij o jego wgraniu bezpośrednio do serwisu. Unikaj wklejania linków do YouTube, ponieważ Facebook za nim nie przepada i niechętnie promuje tę stronę. Filmy umieszczane bezpośrednio będą zawsze lepiej postrzegane przez algorytmy Facebook’a.

Filmy mogą być o wszystkim: wypowiedzi dla lokalnej telewizji, odpowiedzi na częste pytania pacjentów, rekomendacje pacjentów, opinie po zakończeniu leczenia, relacje z samego leczenia. Filmy mogą też być edukacyjne, poświęcone poszczególnym zabiegom i usługom stomatologicznym. Dobrze jeżeli wizualizują pewne etapy leczenia poprzez animacje lub ilustracje (często dostępne u producentów czy tez dostawców sprzętu i materiałów stomatologicznych).

Filmy mogą być nagrywane samodzielnie iPhonem lub lustrzanką, jak również przy udziale profesjonalnej ekipy filmowej – wszystko zależy od tego, co chcesz nagrać i w jaki sposób pokazać. “Amatorskie” nagrania smartfonem nadają autentyczności – pamiętaj jednak o dobrym oświetleniu pomieszczenia oraz o wyraźnym dźwięku (w tym celu wystarczy najprostszy mikrofon, który podłączysz przez wejście słuchawkowe w telefonie).

Upewnij się, że każdy post, zdjęcie linkuje do Twojej strony.

Oprócz działań wizerunkowych warto również wykorzystać Facebook do promocji swoich usług. W tym celu każdy post (nawet ten z pozoru mało istotny) powinien linkować do Twojej strony (zawierać odnośnik www). Idealnie jest, gdy ten odnośnik jest poprzedzony Call to Action czyli tzw. wezwaniem do działania. Przykładem może być: “Kliknij tutaj i umów się na bezpłatną konsultację!” lub “Odwiedź nasz blog ekspercki klikając tutaj.”

W celu weryfikacji linków kliknij w zdjęcie na swoim profilu. Po tym jak zdjęcie się powiększy, po jego prawej stronie widoczny będzie panel z datą, tytułem dodania posta. Tam też jest możliwość dodania informacji tekstowej wraz z linkiem. Jeżeli ich tam nie ma to zacznij dodawać w każdym kolejnym poście. Pamiętaj, aby zamieszczać odnośnik do sekcji na Twojej stronie, która jest powiązana z treścią posta na Facebook.