Dentonet
BLOGOSFERA
BLOGOSFERA
E-mail

Komunikacja przez prawdziwe historie

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Komunikacja przez prawdziwe historie

Komunikacja przez prawdziwe historie

 

Warto nagrywać wypowiedzi pacjentów po leczeniu, a najlepiej relację z leczenia. Aby nakręcić krótki film z pacjentem nie trzeba mieć studia filmowego. Na początek wystarczy smartfon. Oczywiście z czasem gdy przekonasz się do filmów, będziesz poprawiać swój warsztat pracy. Zamieniając smartfona na lustrzankę i bawiąc się kilka minut w iMovie czy Windows Movie Maker możesz zrobić całkiem fajne rzeczy. Wypowiedzi pacjentów można przeplatać przebitkami z materiałów, jakie otrzymujesz od producenta np: implantów czy alignerów. 

Alternatywnie możecie zlecić kręcenie filmów profesjonalistom. Najważniejszą rzeczą, o której należy pamiętać podczas robienia materiałów video jest to aby były prawdziwe i ciekawe dla potencjalnego pacjenta. Ludzie często identyfikują się z bohaterem filmu i widząc jak on poradził sobie z tymi samymi problemami przekonują się, że decyzja, którą odwlekali przez lata może być teraz podjęta. Drugą równie ważną kwestią jest aby opowiadać historie pacjentów, które wzbudzają emocje.

Pamiętając, że nasze środowisko (z punktu widzenia pacjenta) cechuje pewna zależność – wysoki poziom lęku i niski poziom zaufania. W związku z tym szczególnie ważne są takie filmy dla osób z dentofobią. Naszym zadaniem jest zatem odwracanie tych proporcji i to na długo zanim pacjent pojawi się jeszcze w gabinecie.

Przykłady filmów:

Patrycja i jej aparat ortodontyczny (iPhone, bez edycji)

Dominika – opinia pacjentki o licówkach (lustrzanka, drobna edycja, przebitki)

Jolanta Skrzypczyk – relacja z leczenia metodą Zęby w 1 dzień (ekipa filmowa)

Jacek Klimkiewicz – relacja z leczenia pacjenta z dentofobią (ekipa filmowa)

Zachęcam tym samym do zabawy z kamerą, a przynajmniej ze smartfonem. Wbrew pozorom nie jest to wcale takie trudne, a daje sporo frajdy szczególnie jeżeli na prawdę pomagamy pacjentom, którzy potem bardzo chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami.