5 niezawodnych strategii social media
5 niezawodnych strategii social media
Social Media stały się elementem naszego życia codziennego. Na pierwszy rzut oka można nie dostrzegać, jak mogłyby one pomagać dentyście w codziennym promowaniu praktyki. Jednak należy pamiętać, że obecnie to bardzo silne narzędzie marketingowe. Aby mieć efekty, trzeba go jednak umiejętnie używać. Oto 5 niezawodnych strategii social media, które mogą przydać Ci się w prowadzeniu profilu praktyki bądź swojego własnego w różnych mediach społecznościowych.
-
Wzajemne oddziaływanie ze społecznością online
Dowiedz się, czego Twoi pacjenci oczekują. Komunikuj się z nimi, odpowiadaj na pytania. Dziel się zdjęciami, informacjami. Udzielaj porad w prosty sposób. Chwal się zakupami nowego sprzętu do praktyki, wykonanymi zabiegami. Jeśli pacjenci sami w mediach społecznościowych zaczną Ci dziękować za wykonane zabiegi, to będzie najlepsza wizytówka Twojej praktyki.
-
Nagradzaj lojalność
Nawet jeśli obecnie Twoja baza fanów w mediach społecznościowych nie jest duża, szanuj ich i pamiętaj o nagradzaniu za to, że wybrali właśnie Ciebie. Organizuj konkursy, promocje. Jednak przed rozpoczęciem takiej działalności zapoznaj się z ograniczeniami dotyczącymi tego typu marketingu (zob. artykuł "Dentysta organizuje konkurs – skarbówka karze dentystę").
-
Edukuj i doradzaj
Bądź dla swoich pacjentów absolutnym ekspertem w dziedzinie stomatologii. Pozwól im zadawać pytania i odpowiadaj na nie. Możesz publikować także porady dotyczące zdrowia jamy ustnej lub też ciekawostki stomatologiczne.
-
Kontroluj krytykę
Angażując się w media społecznościowe, musisz zdawać sobie sprawę z tego, że prędzej czy później któryś z pacjentów wykorzysta ten kanał do skrytykowania Ciebie bądź Twojej pracy. Pamiętaj, nie pozostawiaj krytyki bez odpowiedzi, zawsze monitoruj komentarze w Internecie.
-
Monitoruj i śledź wyniki
Nikt nie osiąga zawrotnych liczb fanów w mediach społecznościowych z dnia na dzień, ale powinieneś notować ich stopniowy wzrost. Jeśli chodzi o Facebooka narzędzia administratora pokazują, ile razy jaki post był czytany. Śledź te wyniki uważnie – w ten sposób dowiesz się, czego oczekują Twoi fani.
KL
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Naczelna Izba Lekarska zorganizowała drugie spotkanie dotyczące aktywności lekarzy i lekarzy dentystów w social mediach. Wśród poruszonych tematów znalazły się m.in. znaczenie wypowiedzi medyków w mediach społecznościowych, ich merytoryczna poprawnoś...
Obecność w mediach społecznościowych już od lat jest codziennością wielu z nas. Social media stały się częścią naszego życia prywatnego, ale coraz częściej dostrzegamy ich wartość w naszej pracy zawodowej, ponieważ tam są też nasi obecni i potencjaln...
Naczelna Izba Lekarska zorganizowała spotkanie, w którym wzięli udział lekarze i lekarze dentyści aktywni w mediach społecznościowych. Omówiono podczas niego m.in. kwestie wizerunku zawodu lekarza i lekarza dentysty w social mediach, Kodeksu Etyki Le...
Z dostępnych szacunków wynika, że obecnie ponad 84% Brytyjczyków jest aktywnych w social mediach. Społeczność internetowa ma wiele zalet, niemniej pod pewnymi względami może też wywierać szkodliwy wpływ na użytkowników. Przykładem są poprawiane na wi...