Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

10 wskazówek, jak wypromować praktykę dentystyczną

Publikacja:
10 wskazówek, jak wypromować praktykę dentystyczną

10 wskazówek, jak wypromować praktykę dentystyczną

Rynek stomatologiczny staje się z roku na rok coraz bardziej nasycony. Sprawia to, że konkurencja jest coraz większa. Powstaje coraz więcej gabinetów stomatologicznych oferujących coraz szersze spektrum usług. Jeśli zainwestowałeś w swoją praktykę spore pieniądze, zatrudniłeś lekarzy innych specjalność stomatologicznych, a Twój gabinet nadal nie osiąga sukcesów, należałoby się zastanowić nad sposobem jego promocji. Oto 10 rad, jak wypromować skutecznie i szybko gabinet stomatologiczny:

1. Stwórz swoje stomatologiczne logo – gabinet bez logo nie przyciągnie wzroku pacjentów, którzy być może codziennie w drodze do pracy i z pracy mijają Twoją praktykę. Logo pomoże Ci także zostać zauważonym, jeśli np. Twoja praktyka nie znajduję się bezpośrednio przy ulicy a w bramie lub podwórzu. Zgodnie z regułą „brandingu” firma bądź marka kształtuje się jako obraz w umyśle klienta. Ten obraz to właśnie logo. Kiedy widzisz złote „M” myślisz McDonald i właśnie tak musi działać Twoje dentystyczne logo. By stworzyć dobre logo musisz dokładnie zastanowić się nad: filozofią praktyki, celem marketingowym, rozpoznać rynek docelowy. Logo musi dokładnie przekazywać image, jaki chcesz żeby Twoim pacjenci mieli o Twojej praktyce w umyśle.

2. Strona www – w obecnych czasach bez strony internetowej praktyki, nie jesteś w stanie zaistnieć na rynku. Dlatego dobra strona internetowa jest tak ważna. Sam szablon witryny bez opracowanej strategii niewiele tu pomoże, dlatego lepiej zainwestować w spersonalizowaną stronę niż korzystać z gotowych szablonów. Twoja strona internetowa powinna wyróżniać Cię na tle innych dentystów, pokazywać, dlaczego właśnie Twoją praktykę powinien wybrać klient i co oferuje szczególnego – czyli czego nie mają inni. Czytaj więcej

3. Załóż Blog – Eksperci Google podkreślają jego ważność. Po pierwsze, Blog powiązany z Twoją stroną internetową pomoże ci ją wypozycjonować, czyli umieścić wysoko w rankingach Google. Blog to zatem ważna części strategii marketingowej online. Blog pomoże Ci nie tylko jednak, jako narzędzie biznesu – w zależności od tego, jak będziesz go prowadził, tak będziesz postrzegany przez pacjentów. Dzięki Blogowi staniesz się bliższy Twoim potencjalnym klientom, to miejsce gdzie możesz dawać porady dentystyczne, pisać o swoich zainteresowaniach, promować różnego rodzaju inicjatywy związane z profilaktyką jamy ustnej.

4. Social Media – Twoja praktyka stomatologiczna powinna być także powiązana z social media, takimi jak facebook czy twitter. Wszystkie firmy, by istnieć na rynku potrzebują profilu w social media. Mało popularnym jeszcze social media, ale skutecznym jest narzędzie stworzone przez Google – Google+.

5.Artykuły PR – dawno minęły już czasy, kiedy artykuły o pozytywnym zabarwieniu PR-owym pojawiały się w gazetach lub radiu. Teraz aby wypromować praktykę stomatologiczną i wzbudzić zaufanie pacjentów, wystarczą pozytywne artykuły na temat Twojej praktyki w Internecie. Jeśli sam nie masz czasu na pisanie tekstów na swoją stronę, zatrudnij do tego profesjonalistów, którzy będą wiedzieć, jakimi treściami podnieść rankingi Twojego gabinetu.

6. Newslettery – zatrzymywanie klienta kosztuje znacznie mniej niż pozyskiwanie nowego. Ponadto, tzw „Word of mouth” marketing jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi i najbardziej ekonomicznych dostępnych na rynku. Miesięczny e-biuletyn rozsyłany do Twoich pacjentów pomoże utrzymać markę Twojego gabinetu w pamięci, nawet jeśli Twoi pacjenci nie korzystają z usług stomatologicznych przez dłuższy czas. Mając Twoją praktykę stomatologiczną w pamięci na pewno też polecą właśnie ten gabinet dentystyczny, kiedy ich znajomi zapytają ich o lekarza – dentystę. Pamiętaj jednak, że twoje newslettery muszą być oryginalne – nie poleca się zatem używania do nich zdjęć stockowych ani uniwersalnych artykułów.

7. Twoi pacjenci będą Cię polecać – nie zapominaj o rozmowie ze swoimi stałymi klientami na temat np. problemów dentystycznych w rodzinie, pytaj o przyjaciół, zaproponuj kompleksowe usługi dla całej rodziny bądź pracowników.

8. Referencje – dawniej wypełniona ankieta pracy gabinetu stomatologicznego na papierze sprawiała, że czułeś, że dobrze wykonujesz swoją pracę. Dziś te opinie warto przenieść do Internetu. Pamiętaj o takich stronach jak Yelp czy Google+, które oceniają różnego typu usługi. Poproś więc swoich pacjentów o referencje internetowe na portalach bądź zamieść ankietę na swoim blogu lub stronie internetowej.

9. Umieszczaj na stronie filmy – filmy to świetny sposób, aby pokazać swój gabinet, technologię, jakiej używasz, personel, jakim dysponujesz. Możesz też pochwalić się w ten sposób zabiegami, jakie wykonujesz. Referencje pacjentów wideo to także dobry pomysł, który robi wrażenie.

10. Zdjęcia – na swojej stronie, blogu, portalu społecznościowym zamieszczaj jak najwięcej zdjęć – obraz mówi silniej niż słowo. Zamieszczaj jednak tylko oryginalne fotografie, nie korzystaj ze zdjęć stockowych dostępnych w sieci. Zdjęcia powinny pokazywać nie tylko zaawansowane technologie, jakimi dysponujesz, czy jak dobrze wykonujesz zabiegi, ale także to, że stawiasz pacjenta jako człowieka na pierwszym miejscu.

 

Więcej na temat PR-u stomatologa w najnowszym e – Dentico.

 

KL


POWIĄZANE ARTYKUŁY

pielegniarka dentystyczna
Pielęgniarka dentystyczna zawieszona za rasistowskie wpisy Asysta

Pielęgniarka dentystyczna z Wielkiej Brytanii została zawieszona w prawie wykonywania zawodu w związku z udostępnianiem na Facebooku postów, które – jak to określono – „stwarzają podziały i zawierają negatywne treści na temat grup rasowych innych niż...

artykul Krakdent
Targi stomatologiczne KRAKDENT® stawiają na wiedzę i praktykę Lekarz

Od 11 do 13 kwietnia 2024 r. EXPO Kraków ponownie zgromadzi wystawców i gości Międzynarodowych Targów Stomatologicznych KRAKDENT®. Jubileuszowa 30. edycja wydarzenia to trzy intensywne dni wypełnione bogatym programem edukacyjnym stworzonym przez org...

ROZWIŃ WIĘCEJ
iTero webinar
Przenieś swoją praktykę cyfrową na wyższy poziom [webinar] Lekarz

6 lipca o godz. 19:30 odbędzie się webinar „Przenieś swoją praktykę cyfrową na wyższy poziom” organizowany przez firmę Align Technology, właściciela marek iTero oraz Invisalign. Webinar poprowadzą dr Silvia Caruso i dr n. med. Katarzyna Becker. Jest ...

apteczka stomatologiczna
Apteczka dentystyczna w każdym domu! Pacjent

Prawdopodobnie masz w domu apteczkę pierwszej pomocy, która zawiera wszystko, czego możesz potrzebować w przypadku niewielkiego urazu bądź innego problemu zdrowotnego. Prawdopodobnie obejmuje bandaże, plastry, maść lub płyn antyseptyczny, leki przeci...

finansowanie świadczeń NFZ - Dentonet.pl
Bydgoszcz: będzie konkurs na doraźną pomoc dentystyczną Lekarz

Wiceminister zdrowia Waldemar Kraska w odpowiedzi na interpelację posła Pawła Olszewskiego poinformował, że kujawsko-pomorski oddział wojewódzki NFZ-u w najbliższym czasie ogłosi konkurs na realizację świadczeń z zakresu świadczeń stomatologicznej po...

nic Tio
Ekologiczna nić dentystyczna z naturalnej przędzy Asysta

Trendy związane z ekologią i ochroną środowiska nie omijają segmentu produktów do higieny jamy ustnej. Jedną z nowości w tym zakresie jest nić dentystyczna Tio – wykonana z przyjaznych środowisku włókien, zapakowana w pudełko wielokrotnego użytku z s...

Mendonsa Zimmer
Asystentka dentystyczna z najsłynniejszego zdjęcia 1945 r. Asysta

Zakończenie II wojny światowej w niemal każdym zakątku globu zostało przyjęte z wielką radością. W Stanach Zjednoczonych jednym z symboli końca wojny stała się fotografia wykonana 14 sierpnia na nowojorskim Times Square, przedstawiająca pocałunek mar...