10 wskazówek, jak wypromować praktykę dentystyczną
10 wskazówek, jak wypromować praktykę dentystyczną
Rynek stomatologiczny staje się z roku na rok coraz bardziej nasycony. Sprawia to, że konkurencja jest coraz większa. Powstaje coraz więcej gabinetów stomatologicznych oferujących coraz szersze spektrum usług. Jeśli zainwestowałeś w swoją praktykę spore pieniądze, zatrudniłeś lekarzy innych specjalność stomatologicznych, a Twój gabinet nadal nie osiąga sukcesów, należałoby się zastanowić nad sposobem jego promocji. Oto 10 rad, jak wypromować skutecznie i szybko gabinet stomatologiczny:
1. Stwórz swoje stomatologiczne logo – gabinet bez logo nie przyciągnie wzroku pacjentów, którzy być może codziennie w drodze do pracy i z pracy mijają Twoją praktykę. Logo pomoże Ci także zostać zauważonym, jeśli np. Twoja praktyka nie znajduję się bezpośrednio przy ulicy a w bramie lub podwórzu. Zgodnie z regułą „brandingu” firma bądź marka kształtuje się jako obraz w umyśle klienta. Ten obraz to właśnie logo. Kiedy widzisz złote „M” myślisz McDonald i właśnie tak musi działać Twoje dentystyczne logo. By stworzyć dobre logo musisz dokładnie zastanowić się nad: filozofią praktyki, celem marketingowym, rozpoznać rynek docelowy. Logo musi dokładnie przekazywać image, jaki chcesz żeby Twoim pacjenci mieli o Twojej praktyce w umyśle.
2. Strona www – w obecnych czasach bez strony internetowej praktyki, nie jesteś w stanie zaistnieć na rynku. Dlatego dobra strona internetowa jest tak ważna. Sam szablon witryny bez opracowanej strategii niewiele tu pomoże, dlatego lepiej zainwestować w spersonalizowaną stronę niż korzystać z gotowych szablonów. Twoja strona internetowa powinna wyróżniać Cię na tle innych dentystów, pokazywać, dlaczego właśnie Twoją praktykę powinien wybrać klient i co oferuje szczególnego – czyli czego nie mają inni. Czytaj więcej
3. Załóż Blog – Eksperci Google podkreślają jego ważność. Po pierwsze, Blog powiązany z Twoją stroną internetową pomoże ci ją wypozycjonować, czyli umieścić wysoko w rankingach Google. Blog to zatem ważna części strategii marketingowej online. Blog pomoże Ci nie tylko jednak, jako narzędzie biznesu – w zależności od tego, jak będziesz go prowadził, tak będziesz postrzegany przez pacjentów. Dzięki Blogowi staniesz się bliższy Twoim potencjalnym klientom, to miejsce gdzie możesz dawać porady dentystyczne, pisać o swoich zainteresowaniach, promować różnego rodzaju inicjatywy związane z profilaktyką jamy ustnej.
4. Social Media – Twoja praktyka stomatologiczna powinna być także powiązana z social media, takimi jak facebook czy twitter. Wszystkie firmy, by istnieć na rynku potrzebują profilu w social media. Mało popularnym jeszcze social media, ale skutecznym jest narzędzie stworzone przez Google – Google+.
5.Artykuły PR – dawno minęły już czasy, kiedy artykuły o pozytywnym zabarwieniu PR-owym pojawiały się w gazetach lub radiu. Teraz aby wypromować praktykę stomatologiczną i wzbudzić zaufanie pacjentów, wystarczą pozytywne artykuły na temat Twojej praktyki w Internecie. Jeśli sam nie masz czasu na pisanie tekstów na swoją stronę, zatrudnij do tego profesjonalistów, którzy będą wiedzieć, jakimi treściami podnieść rankingi Twojego gabinetu.
6. Newslettery – zatrzymywanie klienta kosztuje znacznie mniej niż pozyskiwanie nowego. Ponadto, tzw „Word of mouth” marketing jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi i najbardziej ekonomicznych dostępnych na rynku. Miesięczny e-biuletyn rozsyłany do Twoich pacjentów pomoże utrzymać markę Twojego gabinetu w pamięci, nawet jeśli Twoi pacjenci nie korzystają z usług stomatologicznych przez dłuższy czas. Mając Twoją praktykę stomatologiczną w pamięci na pewno też polecą właśnie ten gabinet dentystyczny, kiedy ich znajomi zapytają ich o lekarza – dentystę. Pamiętaj jednak, że twoje newslettery muszą być oryginalne – nie poleca się zatem używania do nich zdjęć stockowych ani uniwersalnych artykułów.
7. Twoi pacjenci będą Cię polecać – nie zapominaj o rozmowie ze swoimi stałymi klientami na temat np. problemów dentystycznych w rodzinie, pytaj o przyjaciół, zaproponuj kompleksowe usługi dla całej rodziny bądź pracowników.
8. Referencje – dawniej wypełniona ankieta pracy gabinetu stomatologicznego na papierze sprawiała, że czułeś, że dobrze wykonujesz swoją pracę. Dziś te opinie warto przenieść do Internetu. Pamiętaj o takich stronach jak Yelp czy Google+, które oceniają różnego typu usługi. Poproś więc swoich pacjentów o referencje internetowe na portalach bądź zamieść ankietę na swoim blogu lub stronie internetowej.
9. Umieszczaj na stronie filmy – filmy to świetny sposób, aby pokazać swój gabinet, technologię, jakiej używasz, personel, jakim dysponujesz. Możesz też pochwalić się w ten sposób zabiegami, jakie wykonujesz. Referencje pacjentów wideo to także dobry pomysł, który robi wrażenie.
10. Zdjęcia – na swojej stronie, blogu, portalu społecznościowym zamieszczaj jak najwięcej zdjęć – obraz mówi silniej niż słowo. Zamieszczaj jednak tylko oryginalne fotografie, nie korzystaj ze zdjęć stockowych dostępnych w sieci. Zdjęcia powinny pokazywać nie tylko zaawansowane technologie, jakimi dysponujesz, czy jak dobrze wykonujesz zabiegi, ale także to, że stawiasz pacjenta jako człowieka na pierwszym miejscu.
Więcej na temat PR-u stomatologa w najnowszym e – Dentico.
KL
POWIĄZANE ARTYKUŁY
– FELG Dent to kompleksowe narzędzie zapewniające sprawne działanie gabinetu, nie tylko pod względem finansowym, ale także organizacyjnym, biznesowym, strukturalnym. Moim zdaniem kontrola nad wszystkimi tymi aspektami to jedno z największych wyzwań, ...
Pielęgniarka dentystyczna z Wielkiej Brytanii została zawieszona w prawie wykonywania zawodu w związku z udostępnianiem na Facebooku postów, które – jak to określono – „stwarzają podziały i zawierają negatywne treści na temat grup rasowych innych niż...
Od 11 do 13 kwietnia 2024 r. EXPO Kraków ponownie zgromadzi wystawców i gości Międzynarodowych Targów Stomatologicznych KRAKDENT®. Jubileuszowa 30. edycja wydarzenia to trzy intensywne dni wypełnione bogatym programem edukacyjnym stworzonym przez org...
W środę 6 marca o godz. 19:30 odbędzie się kolejny bezpłatny webinar z cyklu iTero Digital Excellence Series. Tym razem spotkanie międzynarodowych ekspertów będzie poświęcone nowemu skanerowi wewnątrzustnemu iTero Lumina, który miał swoją globalną pr...
Irygator do zębów to niezbędne urządzenie do czyszczenia przestrzeni międzyzębowych. Oprócz płukania jamy ustnej do utrzymania jej właściwej higieny niezbędne są bardziej zaawansowanie działania. Irygator do zębów pozwala przede wszystkim zapewnić op...
W piątek 23 czerwca w Warszawie odbędzie się kolejna edycja kursu certyfikacyjnego Invisalign Go, przygotowującego do pracy z systemem Invisalign stomatologów praktykujących ogólnie. Kurs poprowadzi dr Jasmine Piran – stomatolog z 16-letnim doświadcz...
6 lipca o godz. 19:30 odbędzie się webinar „Przenieś swoją praktykę cyfrową na wyższy poziom” organizowany przez firmę Align Technology, właściciela marek iTero oraz Invisalign. Webinar poprowadzą dr Silvia Caruso i dr n. med. Katarzyna Becker. Jest ...
Prawdopodobnie masz w domu apteczkę pierwszej pomocy, która zawiera wszystko, czego możesz potrzebować w przypadku niewielkiego urazu bądź innego problemu zdrowotnego. Prawdopodobnie obejmuje bandaże, plastry, maść lub płyn antyseptyczny, leki przeci...
Wiceminister zdrowia Waldemar Kraska w odpowiedzi na interpelację posła Pawła Olszewskiego poinformował, że kujawsko-pomorski oddział wojewódzki NFZ-u w najbliższym czasie ogłosi konkurs na realizację świadczeń z zakresu świadczeń stomatologicznej po...
Trendy związane z ekologią i ochroną środowiska nie omijają segmentu produktów do higieny jamy ustnej. Jedną z nowości w tym zakresie jest nić dentystyczna Tio – wykonana z przyjaznych środowisku włókien, zapakowana w pudełko wielokrotnego użytku z s...
Zakończenie II wojny światowej w niemal każdym zakątku globu zostało przyjęte z wielką radością. W Stanach Zjednoczonych jednym z symboli końca wojny stała się fotografia wykonana 14 sierpnia na nowojorskim Times Square, przedstawiająca pocałunek mar...